K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2011, 23:48   #1
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Smile Førtidspension

Hej


Jeg er ret ny her på sitet, er glad for at have fundet det.
Her er min foreløbige historie.

Jeg er 54 år og startede med at arbejde som 14 årig og har arbejdet siden, bortset fra nogle arbejdsløshedsperioder.

Min datter blev for 5 år siden indlagt og fik kontateret en bindevævssygdom, hun var ret syg og vi var ved at miste hende.
Efter hun var kommet nogenlunde ovenpå, røg jeg ned med flaget. Jeg blev indlagt med en lungebetændelse og røg i respirator (For en ca 10-12 år siden fik jeg konstateret kol). Jeg var sygemeldt i ca. 6 mdr. Jeg fik kæmpet mig tilbage og klarede mit arbejde med små sygeperiode. Men i Januar 2011 gik det så galt igen. Jeg blev indlagt, fik en infektion på hospitalet (roskilde syge) havde også fået influenza A, (svineinfluenza). Jeg blev bare dårligere og dårligere så jeg røg i respirator igen sidst i januar, mens jeg var i respirator fik jeg multiorgensvigt, mistede min tyktarm, med stomi til følge, og fik dialyse.
Jeg fik at vide at de havde opgivet mig, men jeg fik kæmpet mig igennem. blev udskrevet til genoptræning i midten af marts. Men nu havde jeg kun 17 % lungekapasitet tilbage.

I denne periode var det min mand der stod for samtalerne med jobcenteret. Jeg kom hjem den 1 april. har kontakt telefonisk med min sagsbehandler. Senere nogle møder på jobcenteret. Vi laver en resurceprofil og han spørger hvad jeg har tænkt mig, jeg ville jo gerne selv tilbage til arbejdet, men havde jo ikke rigtigt kræfter til det, så vi snakkede om flexjob også.

Jeg bliver sendt til en arbejdsmediciner på Bisbebjerg, der mener at jeg måske kan (fordi jeg ønsker det) bestride et flexjob på ca. 3 timer om dagen.

Vi bliver enige om at jeg skal arbejdsprøves mht til flexjob(får min opsigelse fra min virksomhed, da jeg ikke ville være i stand til at bestride mit job).

Jeg kommer på et erhvervscenter og bliver prøvet, første uge 3 timer om dagen i 5 dage, fredag må jeg sige fra. Når jeg har været der, går jeg hjem og sover 4 timer. Og kunne overhovedet ikke overkomme noget herhjemme.

Nå, men enden på det bliver at de ikke mener der er udsigt til at jeg kan komme til at bestride et job og at alle muligheder er udtømte. Det var i starten af December.

Havde så samtale med min sagsbehandler, han sender papirerne og hans konklusion til mig, mht førtidspension og hans instilling til det.

Jeg kommenterer dem og han når at få dem sendt videre til pensionscenteret inden han gik på juleferie.

Så nu kan jeg gå og vente på svar i ???? antal uge eller mdr. ???

Vil sige jeg har haft en virkelig god sagsbehandler, der har forstået min situation.
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 23:52   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det lyder som om du har haft en af de dygtige og helhedsorienterede kollegaer jeg har derude i det offentlige, og det glæder mit lille hjerte (og min fornuft) at der stadig er solstråale historier, hvor folk føler sig godt behandlet og at der bliver lyttet til dem, og deres ønsker...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2011, 23:59   #3
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej Joka..

Puha.. det er da en omgang der vil noget det du har været igennem - både med din datter og med dig selv.. sender lige et stort ♥ til dig.....

Det er vist forskelligt fra kommune til kommune... men i min kommune da sender pensionsnævnet et brev om at de har modtaget min sag og at de fra den og den dato har max 3 mdr til at træffe en afgørelse...

I samme brev var der også en invitation til et møde med pensionsnævnet.. som jeg takkede nej tak til..... fra de startede 1. marts til de gav mig min pension gik der 4 dage ..

Jeg krydser fingre for at det hurtigt går igennem for dig....

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 00:02   #4
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det lyder som om du har haft en af de dygtige og helhedsorienterede kollegaer jeg har derude i det offentlige, og det glæder mit lille hjerte (og min fornuft) at der stadig er solstråale historier, hvor folk føler sig godt behandlet og at der bliver lyttet til dem, og deres ønsker...

Ricky M

Ja, indtil nu er jeg blevet behandlet godt. Men har også læst og hørt om de mange der ikke bliver behandlet ordentligt. Det er sørgeligt at det er sådan.

Derfor skulle min historie også lige med.

Godt nytår til jer alle
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2011, 00:52   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af joka Se meddelelser
Ricky M

Ja, indtil nu er jeg blevet behandlet godt. Men har også læst og hørt om de mange der ikke bliver behandlet ordentligt. Det er sørgeligt at det er sådan.

Derfor skulle min historie også lige med.

Godt nytår til jer alle
Synes også det er en god sagsbehandlingsforløb, du har fået her. Altid godt at have med her på K10 - de gode historier....

Det kan godt være, der ikke findes så mange gode historier herinde på K10, men dem som har haft et godt forløb fortæller nok ikke altid lige deres gode oplevelser på et forum og på nettet (tror mange er ligeglade, når deres er gået godt).... Jeg er også en af dem, som har haft et ganske udemærket forløb, når den i hvert fald kom i gang. Men har ikke fortalt rigtigt om den, synes ikke selv der er noget særligt at fortælle om det forløb, jeg havde.

Håber du får ro omkring dig og passe godt på dig selv med det helbred, du har.... Og held og lykke med det videre forløb med henblik på at få førtidspension i hus...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 11:47   #6
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Har idag talt med min sagsbehandler i telefonen

Min sag skal op i pensionsteamet den 17 januar, så får vi at se om de vil gå videre med den, eller om sagsbehandleren får den igen.

Han var meget fortrøstningsfuld og regnede ikke med at der ville blive nogle problemer, så det jo bare at håbe at de har samme mening.



Hav en god dag, og pas på jer selv

joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 12:36   #7
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Beslutning - rejsning FØP §18

Pensionsnævnet har den 17 januar basluttet at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension jf. § 18.


Der er lagt vægt på at det af helbredsmæssige årsager ikke er muligt at forbedre arbejdsevnen.



Så er min sag videre dejligt


Masser af til jer allesammen
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 13:23   #8
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Dejlig joka , så er det bare at håbe på at den går igennem.

Masser af til dig.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 18:37   #9
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
21-02-2012 Førtidspension ?

Den 21 februar bliver min førtidspension afgjort.


Synes at det hele er gået meget stærkt. Men glæder mig til at få noget ro på

Sender lige nogle til jer alle
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2012, 01:17   #10
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Puha, så er der ikke så lang tid til før min sag bliver afgjort. Håber min sagsbehandler får besked så han kan ringe til mig


til jer alle
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension