K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2011, 22:35   #21
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser


Så er det at jeg vil høre jer andre , om I inden et sådan måde har set jeres opdaterede ressourceprofil?
En ressorceprofil skal du have til gennemsyn og godkendelse, hvor du også må komme med kommentarer inden den ryger til afgørelse.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 10:15   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ved klagesag, skal du anføre at du ikke har SET, og dermed heller IKKE været partshørt i opdateret ressourceprofil, før afgørelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 12:56   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af heidi kastrup Se meddelelser
hmm min sag var oppe ved første udvalg i forhold til pension i onsdags...
D.v.s., at den endnu ikke er nået helt så langt, at der skal træffes en afgørelse.

Jeg synes jo det lyder lidt underligt, at du ikke er blevet partshørt inden den blev forelagt "teamet".
Men jeg ved ikke, om hun evt. har villet have deres mening om hvorvidt der mangler noget i rp'en.

Rp'en skal opdateres, og du skal partshøres i den, inden der bliver truffet en beslutning (f.eks. om pension), men som jeg forstår dig, så er der heller ikke truffet en beslutning endnu.

Så egentlig er der jo ikke noget "ulovligt" i din sb's fremgangsmåde omend den lyder lidt mystisk.

Når først du har haft rp'en til partshøring, og evt. tilføjet nogle kommentarer, så skal den jo nok omkring teamet igen, så jeg synes nok, at det var unødvendigt, at sende den til temaet inden du har haft den til partshøring.

Hvis du har sb's mailadress kan du jo skrive og spørge ind til fremgangsmåden, du kan jo skrive, at du undrer dig lidt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 13:32   #24
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
En lægekonsulent (fagkonsulent?) må kun bekræfte eller afkræfte de lægelige oplysninger der er i en sag! Hvis de ikke er enige, må de ikke (!) stille en anden diagnose eller foreslå anden behandling. De må kun anbefale at der indhentes nye oplysninger fra dine egne læger/speciallæger.
De må gerne anbefale din sagsbehandler at spørge din læge om specifikke ting, men det er dine lægers vurdering som gælder! Lægekonsulenten må ikke selv spørge din læge i direkte linje, alt skal gå igennem sagsbehandler!

Se nederst på denne side:

En ressourceprofil SKAL i partshøring inden den kan bruges i en afgørelse. Jeg vil tro (og håber) at din sagsbehandler bruger det nævnte team til faglig sparring i forhold til mangler og lign. i din ressourceprofil

Det skal også bemærkes at en ressourceprofil ALTID skal udarbejdes SAMMEN med borgeren. Der er dog undtagelser i forbindelse med §18 ansøgninger, og pensioner der bliver bevilliget akut (f.eks. patienter i terminal stadiet, stadig under §18)

Se iøvrigt her:

Som er en tvungen del af pensum på socialrådgiver studiet ;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK

Sidst redigeret af Ricky M.; 19-11-2011 kl. 13:40.
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 17:29   #25
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Tak for alle jeres svar og gode råd :-) Jeg vil fluks printe dem ud, så jeg har det i tankerne mandag, når jeg skriver til hende igen...

det hun har forklaret mig er, at sagen først skulle op i teamet, og så skal jeg have min ressourceprofil ud til kommentarer og underskrift. Og så skal det hele til pensionudvalget..... men det, der undrer mig, er jo bare, at hvis hun har skrevet noget "vås", og teamet så på baggrund af forkerte oplysninger afviser at sende sagen videre til pensionsudvaget....ja så har jeg ikke jo ikke haft en chance ...

Nå jeg må slå koldt vand i blodet....frustrerende når man gerne bare vil have en afslutning ....men det kender mange af jer andre jo alt til.....desværre ;0)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 18:56   #26
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Arrow Det går nok

Da min generelle helbredsattest- ja jeg fik en almindelig undersøgelse hos min læge, og jeg oplyste ham så om, at jeg får nogen bivirkningen af den helt almindelige håndkøbs (smertelindrende ), så fik det et notat. Jeg blev lettere rasende, han skrev, jeg var bims! Men det er rigtigt at det giver nogen psykiske effekter= jeg bliver bims. Men jeg ved, hvad det er!
(Desværre tåler jeg ikke andre smertestillende, jeg bliver decideret utilpas og dårlig af fx codymagnyl- og pamol er ikke nok!)
Ellers havde jeg været over øjen-, ørelæge og røntgen af mit skelet på Middelfart + udredning af min ryg på Ringe.

Kommunen forlangte så en udredning af en dr. Pille (psykiater). Det gik bare så - jamen, jeg har meget sjældent mødt nogen, der var hurtigere (eller lige så hurtig) i opfattelsen, som jeg selv.

Det var i januar, i februar holdt de så møde, og i april fik jeg min pension.

Jeg kommenterede MEGET i min ressurseprofil (lidt for meget).

Det, der tog længst tid, var ventetiden på speciallæger...
---
Pøjpøj med det!
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:01   #27
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg har været omkring egen læge, reumatolog, neurolog, skagen ryg og gigt center, og smerteklinik (hvorfra der ligger en god beskrivelse både fra psykolog og lægen på stedet) og 3 arbejdsprøvninger....Så håber at jeg er dækket ind.....men aldrig til at vide hvad de kan finde på...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:32   #28
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Så har jeg endelig fået min sagsbehandler i tale. Og i forhold til den lægefaglige del har teamet intet at "ønske" - alt er på plads.

Det de stiller spørgsmål ved er, at mine 2 sidste arbejdsprøvninger, hvor jeg havde 20 min kørsel i bil til.

Alle hensyn til mine ryggener var tilgodeset, fagligt krævede det ingen opkvalifisering, jeg havde et flexjob på hånden, hvis jeg kunne komme på ca 15 timer. -
Det gjorde jeg så desværre ikke - kom på højst 2 x 3 timer første gang og kun 2 x 2½ anden gang.
Man havde håbet, at efter jeg havde afsluttet mit forløb på smerteklinik, ville det give en bedring iforhold til arbejdsevne...Jeg lærte dog på dette forløb, at jeg også havde ret til bare lidt af et liv ved siden af....hvilket jeg ikke havde haft under første arbejdsprøvning - alt drejede sig om at blive klar til at tage på arbejde igen i overmorgen...

Tilbage til sagen - nu stiller de spørgsmålstegn ved, om jeg ville kunne klare flere timer ved at komme i arbejdsprøvning tættere på mit hjem...

Sagsbehandler vil prøve på at beskrive noget mere om baggrunden for arbejdsprøvning 2 gange samme sted. Og noget mere om min hverdag som den var, da jeg var i arbejdsprøvning og hvordan den er nu hvor jeg går hjemme og har prøvet på at finde en tålelig hverdag - hvor der er skåret ned på rigtig meget uden for hjemmet. Jeg deltager i mest muligt vedrørende mine 3 børn, hvilket indimellem har store omkostninger for mig. Og så min varmt vands træning, som jeg desværre ofte er nødt til at aflyse pga mange smerter og der er igen 20 min kørsel hver vej...
Og så vil sb beskrive noget mere i forhold til arbejdsopgaver og skånehensyn

Jeg er tudefærdig.....Sidste arbejdsprøvning varede kun 1 mdr inden jeg blev sygemeldt pga kraftigt øgede smerter og så træt som et helt alderdomshjem ;-)

Og det tog mig mere end 2 mdr at få så meget styr på mine smerter, at jeg kunne stoppe med at tage min ekstra morfin oven i alt det jeg normalt tager ( oxicontin, norspan, amitriptylin, noritren, oxynorm og garbapentin - og morfinen er i temlig store store doser, så der er bare intet at tage oveni når det bliver slemt...)

Jeg frygter hvad de nu kan finde på... og ja måske Reva...men der har jeg min 30 min i bil hver vej.... og så modsiger de jo sig selv ret så meget...

nogen der har været ude for noget lignende???
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:35   #29
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Lad os nu se hvad de vil... men det er at sidestille med en afgørelse hvis du skal i arbejdsprøvning igen, så det er jo en klage som ligger og venter ;-)

Dog skal du være opmærksom på at du skal deltage i hvad de finder på, selvom du evt. klager...

Syntes sgu det lyder vildt, det de måske/måske ikke påtænker
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 22:56   #30
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Ja Ricky det er jeg klar over...så må de gerne få fingeren ud og komme igang....denne gang finder jeg ikke selv en arbejdsplads som jeg har gjort de 3 andre gange...:-) så må de hellere selv finde det perfekte sted....hvis de holder fast i endnu en arbejdsprøvning...

ikke andet at gøre en at vente ....synes sørme ikke jeg har gjort andet i meget lang tid...og det er skræmmende, når man intet kan gøre selv.....ligger slet ikke til mig - og hvor er det irriterende at bruge så meget af sin energi på noget, man ikke selv har ret meget indflydelse på...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
specifik helbredsundersøgelse nono222 Alt det andet 3 10-09-2011 10:53
specifik helbredsundersøgelse mijanse82 Alt det andet 20 04-09-2011 15:57
generel helbredserklæring heidi kastrup At søge førtidspension 5 24-07-2011 15:47
Helbredsundersøgelse?! hla72 Alt det andet 7 04-08-2009 10:05
Helbredsundersøgelse LUM Dit og Dat 5 20-09-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension