K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2008, 09:52   #51
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
har nu læst mailen fra Susanne Palsig og den er stort set enslydende med jeres bortset fra:

...Nå, men det er ikke mig, det handler om, men om, at handicappede mennesker
får deres ret. Man skal have de ydelser, man har ret til....

...Benny Gerhard sidder nu i en trængt økonomiske sitiation, og her skal han
selvfølgelig som andre i hans sitiation have et tilbud om en billigere
bolig, en egnet ældrebolig. Det forstår jeg ikke, du er hånlig over for?...

Det skal bestemt besvares retur. Vil gå i tænkeboks og forslag modtages gerne.
Jeg bemærker mig specielt sidste kommentar:....hånlig over for? -hvad bilder hun sig ind!
Det kan hun her og nu godt få svar på: JA, det er jeg!

Nå, men går i tænkeboks
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 09:56   #52
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Altså, helt ærligt, hun træder egentligt LANGT over sine beføjelser, når hun ryger i debat om Bennys sag med os

Personligt ville jeg blive STIKTOSSET, hvis en fra kommunen så meget som nævnte mit navn til personer udenfor kommunen.

Svaret til os burde da have været:

Beklager, jeg kan ikke diskutere kommunens borgere og sager.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 10:13   #53
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Susanne p. siger et sted, at andre fatch blev klippet fra, men i brevet vil hun åbentbart ikke komme ind på de fatch hun havde fremført til landsdækkende TV?

Hun må vel gerne svare på de fatch, der blev omtaly i TV, herunder tilbuddet om ældrebolig.
Var Bennys hus ikke betalt, indtil nye lån, forårsaget af kommunens sjofle behandling, gjorde det nødvendigt at låne, og dermed selvsagt, resultatet : at boligen bliver dyrere?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 12:07   #54
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Oveni alt dette, så kan de ældre på sygehusene IKKE udskrives til plejehjem, fordi kommunerne bruger plejehjemmene til yngre borgere, som sagtens kan bo hjemme... og SKAL bo hjemme, ifølge loven.

Men rækkefølgen i Bennys sag er jo:

1. Bennys helbred kræver døgnhjælp.
2. Kommunen "raskmelder" Benny og fratager noget af hjælpen.
3. Ankeinstansen giver hjælpen tilbage, fordi Benny IKKE er blevet mere rask.
(HVAD har ankeinstansen givet af begrundelse for, at Benny skulle have sin hjælp tilbage? HVAD har ankeinstansens lægekonsulenter svaret? Og hvordan kan ankeinstansens lægekonsulenter/faglige vurdering være forskellig fra kommunens?)
4. Gladsaxe fastholder, at Benny i en periode har været så "rask", at det var "lovligt" at fjerne hjælpen i en periode.
5. Gladsaxe Kommune gør fuldstændig som Udlændingeservice og Birthe Rønn.
Gladsaxe GLEMMER at vejlede Benny om, hvilke muligheder Benny har for at få hjælp... og har vel ALTID gjort det.


Benny har en "udlændingeservice-sag".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 13:07   #55
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
herligt med nogle inputs -tak for det

Nu vil jeg bruge lidt tid på at formulere endnu et brev for så let skal de ikke få lov at smutte fra deres ansvar
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 13:13   #56
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan godt få noget mere, Buster.... øjeblik....

Se her, hvorfor Gladsaxe argumenterer, som den gør.

Gladsaxe har sikkert IKKE brugt penge på at bygge de handicapboliger, der skulle bygges, og så er det billigere for kommunen at "tvangsanbringe" Benny på et plejehjem... i STRID MED LOVEN!!!!

Citat:
For få boliger til handicappede
JyllandsPosten, 1. sek. s. 2
17.11.2008
Voksne udviklingshæmmede, som bor hjemme hos far og mor. Yngre fysisk handicappede med bopæl på plejehjem for ældre. Sindslidende med en seng på en psykiatrisk afdeling. Eksemplerne er mange, men forklaringen er ifølge beregninger i Arbejderbevægelsens Erhevrsvråd, AErådet, entydig. "Der bygges for lidt," siger chefanalytiker Martin Madsen fra AErådet. Han peger på, at udgiften til området er faldet fra 481 mio. kr. i 2001 til 167 mio. kr. sidste år. De tørre tal genkendes som et levende og besværligt liv for de handicappede hos Stig Langvad, formand for DH: "Vi hører fra medlemskredsen, at der er et stort efterslæb på boliger til handicappede, og vi kommer længere og længere bagud." Hans kritik retter sig ikke mindst mod de begrænsninger i anlægsudgifter, som regeringen de seneste år har pålagt kommunerne: "Det er en fodlænke, som kommunerne er bundet af. Så snart de nærmer sig kommunekassen for at bruge penge, bipper den."
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 17-11-2008 kl. 13:17.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 13:57   #57
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Vedr. Benny/ Lorry

Først til dig Benny, hvor du dog optrådte æreværdigt i Lorrys indlæg,du skal være stolt af dig selv,for jeg tager hatten af for dig ,og det du gør ,og har gjort. Jeg er så harm over ,at du skal straffes ,fordi du gør dit bedste for at bevare ,og træne de sidste funktioner, du besidder.At du forsøger ,med hjælp ,at cykle, gå, skal du belønnes for ,ikke slås i hovedet, af en så inkompetent dame/kommune. Nu har jeg set indlæget et par gange, Susanne Palsig, virker meget utroværdig på mig,hun hakker, og stammer, så det er en gru i indslaget. Jeg ville ønske at jeg havde penge,så jeg kunne hjælpe dig til lidt varme og mad,( sikke en god hjælper du har,men du har indflydese på dine hjælper, og de giver dig nu tilbage,du har vist at du er et usædvanlig godt menneske).

Jeg har læst Jytte`s mail til fru emsig Palsig,jeg har selv problemer med hænderne,og især ved toiletbesøg, jeg har lært ordet "ikke at kunne nå NATES regionen på normal vis" det at man ikke kan tørre sin numse,lyder lidt ydmygende...bare et input

Jeg har også tilladt mig at skrive et par borgerlige ord til Palsig, det blev sgu en lang mail....så må vi jo se om jeg får samme standdard svar

Kort og godt har jeg skrevet til SP at hun er utroværdig.uden ansvar og respekt og spurgt om hun sover godt om natten,yderliger har jeg forelagt hende nogle muligheder for at gøre indflydelse på Bennys sag,spurte også om hun tror SF vil have fremgang til næste valg.
Har nogen en mail adr til Villy Søvndal? Han skal da lige orienteres i den her sag, gerne mange gange og af mange flere,det bedrøver ham sikkert at se så mange medlemmer dropper ud, vi kan jo få valg lige om lidt og synd hvis sf kommer under spæregrænsen, ups det skrev jeg også til SP, men mon ikke hun sparkes ud lige om lidt. Jo flere vi skriver til jo bedre og gerne sp mange som muligt,for når nu Benny ikke svares ordentlig tilbage ,så må vi andre prøve.
Her tænker jeg på om man kan få borgmester af Gladsaxe`s navn,mail ect?
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 14:17   #58
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
brogaard her er adressen til Villy [email protected] og her er borgmesteren i Gladsaxe [email protected]

Og for at gøre det helt perfekt så er hun socialdemokrat
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 15:04   #59
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Smile Tak Hejdien

Tak Hejdien tja pyt med at hun er socialdemokrat, tror rent faktisk at der ikke findes nogen på borgen der kan tåle at få magt,bare se sf, rækker man fanden en lille finger, snuppes hele hånden Men jeg elsker udfordringer og jo mere modstand, tja jo hårde går jeg efter struben

Jeg må igang med at skrive til de kære medspillere
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 16:36   #60
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Men rækkefølgen i Bennys sag er jo:

1. Bennys helbred kræver døgnhjælp.
2. Kommunen "raskmelder" Benny og fratager noget af hjælpen.
3. Ankeinstansen giver hjælpen tilbage, fordi Benny IKKE er blevet mere rask.

(HVAD har ankeinstansen givet af begrundelse for, at Benny skulle have sin hjælp tilbage? HVAD har ankeinstansens lægekonsulenter svaret? Og hvordan kan ankeinstansens lægekonsulenter/faglige vurdering være forskellig fra kommunens?)
Citat:
AFGØRELSE: De har ret til at få hjælpen udmålt ud fra 168 timer om ugen, svarende til 24 timer i døgnet, jf. lov om social service § 77.

Begrundelsen er endvidere, at kommunen ikke har godtgjort, at De kan klare Dem med hjælp udmålt ud fra et mindre timeantal.


Se hele teksten på http://www.benny-g.dk/handicapkonsulent.htm

Det Sociale Nævns lægekonsulenter er ikke kommet med en lægefaglig vurdering med henblik på kommunens lægekonsulents brug af "usandfærdige" oplysninger, og "diskrepans" i forhold til min læges journaloplysninger?

Det er kritisk, at nævnets (ansvarsfrie) lægekonsulenter ikke griber ind og bruger dette som argument til at omgøre kommunes brug af "løgnagtige og usandfærdige" tilskrivelser i min personsag til, at fjerne hjælp fra en handicappet?

Det kunne måske allerede dengang have udløst en kompensation hvis nævnet havde påskrevet, at hjælpen blev inddraget på ulovligt grundlag?


Citat:
4. Gladsaxe fastholder, at Benny i en periode har været så "rask", at det var "lovligt" at fjerne hjælpen i en periode.
5. Gladsaxe Kommune gør fuldstændig som Udlændingeservice og Birthe Rønn.
Gladsaxe GLEMMER at vejlede Benny om, hvilke muligheder Benny har for at få hjælp... og har vel ALTID gjort det.


Benny har en "udlændingeservice-sag".

Jam jaj er da Danske
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Benny. annasen Alt det andet 2 06-12-2008 20:53
Så I Tv2 Lorry Maj-Britt Dit og Dat 3 16-11-2008 02:24
Lorry søger medvirkende EvaLOrry Dit og Dat 2 28-11-2007 13:46
Ellen Ryg Olsen på tv2 lorry. Hejdien Et godt link! 3 11-12-2005 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension