K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2016, 15:01   #1
Hampus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2016
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hampus er ny på vejen
Question Søge fleksjob bevilling

Hej..

Jeg er ny herinde.

Jeg har gået hjemme i mange år pga astma og ocd syg søn.
Nu skal jeg selv til jobcenteret og videre..
Jeg vil søge om fleksjob bevilling pga. svær astma, eksem og allergi.
Bliver konstant syg med lungeinfektioner mm. så vil ikke kunne passe et fuldtidsjob. Alle mine sygdomme er veldokumenterede på div. hospitaler og er bakket godt op af læger når den tid kommer..

Hvad sker i det øjeblik jeg går til skranken i jobcenteret. Melder man sig syg eller hvad er processen?
Hvilken ydelse kommer jeg på? Jeg er muligvis dagpenge berettiget.
Hvad vil der ske med min private opsparing? Er det noget jeg skal bekymre mig om nu.. skal kontoen tømmes??

Glæder mig til, at gøre brug af dette forum.

Sidst redigeret af Hampus; 22-02-2016 kl. 15:51.
Hampus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 15:21   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Opfylder du arbejdskravet for at være dagpengeberettiget?

Se fx

https://www.min-a-kasse.dk/dagpenge
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 15:27   #3
Hampus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2016
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hampus er ny på vejen
Altså.. jeg har været på tabt arbejdsfortjeneste i ti år.. alle år betalt a-kasse.. og nu fagforening. Var ikke røget ud af dagpengesystemet dengang.. Så måske er jeg slet ikke berettiget.. ved det faktisk ikke.. Hvis jeg ikke er har alle mine kontingenter ihvertfald været spildt..
Hampus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 16:05   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det skal du starte med at finde ud af, for så kan du være sygepenge berettet

så vil du som syg komme igennem systemet, det starter med en arbejdes prøvning, mindst en, sikkert også et smertecenter ophold, er dine sygepapir over 2 år gammel skal de nok fornyes, det er desværre en lang sej og tit dyr kamp
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 16:12   #5
Hampus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2016
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hampus er ny på vejen
Altså tage i a-kassen inden jobcenter?
Ved da ikke, hvad jeg skal på et smertecenter for...
Besøger jævnligt hospitaler for behandling...
Forventer det værste men, hvad er det der bliver dyrt?? For helbredet eller hvordan mener du.. tak..
Hampus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 17:05   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du kan tale med din læge om han/hun vil indsende en LÆ 165 hvori hun beskriver at hun ikke kan se dig på arbejdsmarkedet pga af dine lidelser og at hun opfordrer kommunen til at kigge på muligheder for at hjælpe dig.

Se lidt om LÆ165 i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=31304
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 17:19   #7
Hampus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2016
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hampus er ny på vejen
Jo tak. Det vil jeg høre lægen om.
Håber nogen finder tid til, at svare på de spørgsmål jeg stiller i første indlæg
Hampus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 17:59   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
dyrt mener jeg fordi, hvis du kan ikke kan få sygepenge og skal søge kh,du kan jo ikke få fagforening hvis du ikke er rask nok til at arbejde.

nu ryger de fleste heldigvis på rc forløb efter sygepenge men desværre er der stadig mange der ryger på kh, man lad dig nu ikke blive bange på forhånd.

De fleste kommuner kræver smerte håndtering og smerteklinik før man kan søge fleks tænk hvis den rette medecin kan presse nogle timer mere ud af en.

Men igen der er ingen forløb der er ens, nogen få (mig selv) glider nemt og smertefrit igennem andre sidder fast i 10 år.

desværre tager det 2-5 år for de fleste før de kommer så langt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 18:02   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Som jjsonn siger er det bedst du først får afklaret, hvordan du er stillet mht dagpenge. Hvis du melder dig ledig i a-kassen (og på jobcenteret) og er berettiget til dagpenge, kan du efterfølgende sygemelde dig og få sygedagpenge. Det vil økonomisk betyde at du vil have mulighed for at få sygedagpenge i starten af dit afklaringsforløb.

Se for eksempel denne vejledning fra en a-kasse https://www.min-a-kasse.dk/hvis-du-bliver-syg

Når du har været sygemeldt en 14 dage vil du blive indkaldt til samtale på jobcenteret og derfra vil der blive iværksat en afklaring.

Hvis du ikke er dagpenge berettiget må du søge kontanthjælp og så sygemelde dig, når det er kommet i orden. Du finder fremgangsmåden for at søge kontanthjælp på din kommunens hjemmeside.

Mht til din opsparing er det kun hvis du kommer på kontanthjælp, at du vil skulle bruge af den indtil du kun har 10000 tilbage. Det er vist nærmest umuligt at skjule penge for kommunen. De vil bede om kontoudtog for de sidste 3 måneder, når du ansøger om kontanthjælp. Du kan se hvad Tønder kommunen vil ønske at se, hvis du søger kontanthjælp her http://www.toender.dk/Borger/I-arbej...anthjaelp.aspx (det er vist cirka det samme alle kommuner ønsker at se).

................................

Da du skriver din sygdom er astma, allergi og eksem vil smerteklinik næppe komme på tale. Men jobcenteret vil kræve at du er fuldt udredt og at din tilstand er stationær, før de vil begynde at overveje om du skal tilbydes fleksjob.

Sidst redigeret af Akvamarin; 22-02-2016 kl. 18:10.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 18:44   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tjek endelig ud med din a-kasse

Som angivet i mit første svar, er der flere krav, der skal være opfyldt.

Det at betale kontingent er ikke nok.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension