K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2008, 12:35   #1
Kjersti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kjerstis avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2008
Lokation: Midtsjælland
Indlæg: 177
Styrke: 16
Kjersti er ny på vejen
Fleksjob eller pension?

Er der nogen af jer herinde, der ved hvordan det forholder sig når man er i arbejdsprøvning og har svært ved og komme op i timeantal, jeg tænker på når den er overstået og den skal vurderes... får man så brev om man er egnet til flexjob eller om man ryger på pension efterhånden som tiden er gået i min arbejdsprøvning, kan jeg selv se, at jeg vil have svært ved og finde et job, med alle de skånehensyn jeg skal have..

Kh Kjersti
Kjersti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 13:01   #2
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Pension

Grænsen mellen pension og flexjob er normalt 12 timer (arbejdesprøvning )
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 13:08   #3
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Fleksjob timetal

Ja, men kan komme længere ned.

Normen er at sige 2/3 af 37 timer, men i mit tilfælde var jeg ansat i et fleksjob 10 timer/ugen.

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2008, 13:34   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det vil normalt være sådan, at der skrives en afsluttende rapport efter arbejdsprøvningen. Så skal kommunen så til at behandle sagen, og du vil måske også blive indkaldt til en samtale. Din ressourceprofil skal opdateres og denne skal du godkende. Når alle formaliterne er overstået kan kommunen træffe en afgørelse. Om du bliver ringet op eller får brev, er vist lidt forskelligt.

Jeg har efterhånden hørt om flere og flere, der bliver visiteret til fleksjob, selvom de i arbejdsprøvningen er langt under 12½ time. Selv er jeg godkendt til fleksjob på 6-8 timer og jeg kender 2 andre der er visiteret til 8 timer. Der er ikke i lovgivningen fastsat en minimumsgrænse, så man kan desværre ikke regne med, at er man under 12½, er det pension, selvom det kan blive mere end svært at finde et job på så få timer.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 12:11   #5
laicapigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2008
Lokation: jammerbugt
Alder: 68
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
laicapigen er ny på vejen
hvad skiller?

Jeg er selv i den situation, at jeg ER i flexordningen, men nu er ved at være så langt nede i arbejdsevne, at det står mellem flex eller pension.
Personligt er jeg ret ligeglad med, hvad det bliver, for det er da ikke de flexjob på 8-12 timer, der hænger på træerne. Og kommunen skal jo skaffe jobbet. I ledighedsperioden er satsen ca 14.000 kr på ledighedsydelse, mens jeg som gift med en førtidspensionist efter gammel ordning ville få knapt 13.000 kr og ingen ret til at søge om hjælp/ dækning af merudgifter overhoved nogensinde mere. Så uanset, så vil jeg gå hjemme på en rimelig sats, efter min mening
laicapigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 13:40   #6
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Jeg vil først sige pres ikke dig selv op i flere timer end du kan magte, også på længere sigt.

Jeg har selv afsluttet en arb.prøvning her d. 31.3.
Midten af maj måned var jeg nede og skrive under på min resourcerprofil.
( var blevet sendt til mig nogen dage før, så jeg kunne gennemlæse den, og have chancen for at tilføje egne kommentarer til den)
D. 19 juni blev jeg ringet op af sagsbehandler at jeg var blevet bevilliget fleksjob, og fik ca. 3-4 dage efter brev derom.

Ja sådan var mit forløb.

Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 14:53   #7
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg er også flexjob visiteret efter arbejdsprøvning på Reva.
Her blev jeg vurderert til at ligge under flexjob niveau. Men de håbede at jeg ved langsom at gå op i timer, ville kunne nå de magiske 12 3/4 time ugentlig. Som jeg har forstået er det mindste der er muligt, som flexjobber.
Jeg har nu i dag været hos min sagsbehandler, for at vi skulle gennemå de sidste lægepapirer fra smerteklinikken.
Hun vil nu indstille mig til pension, da jeg ikke kan nå over 1-1 1/2 time dagligt.
  Besvar med citat
Gammel 28-07-2008, 15:27   #8
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Post misforståelse

Citat:
Oprindeligt indsendt af laicapigen Se meddelelser
Jeg er selv i den situation, at jeg ER i flexordningen, men nu er ved at være så langt nede i arbejdsevne, at det står mellem flex eller pension.
Personligt er jeg ret ligeglad med, hvad det bliver, for det er da ikke de flexjob på 8-12 timer, der hænger på træerne. Og kommunen skal jo skaffe jobbet. I ledighedsperioden er satsen ca 14.000 kr på ledighedsydelse, mens jeg som gift med en førtidspensionist efter gammel ordning ville få knapt 13.000 kr og ingen ret til at søge om hjælp/ dækning af merudgifter overhoved nogensinde mere. Så uanset, så vil jeg gå hjemme på en rimelig sats, efter min mening
Hej laicapigen,

Det er en misforståelse vedr. merudgifter. Det er førtidspensionister på den gamle ordning tilkendt før 2003, som for de flestes vedkommende ikke kan få merudgifter dækket under Servicelovens § 100 om merudgifter.

Den er ikke afhængig af indtægtsgrundlag, men alene baseret på varigt nedsat funktionsevne. Det være sig om det er fysisk eller psykisk begrundet.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 20:07   #9
anjabel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
anjabel er ny på vejen
Er der nogen der kan råde mig. Jeg er visiteret til flexjob. Kan, hvis jeg er heldig, klare 5-6 timer ugentlig. Og det er incl. transport frem og tilbage
anjabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2008, 22:09   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
anjabel hvad er det du har brug for råd til

Du er nok nød til at skrive lidt mere hvis der er nogen der skal kunne svare dig og velkommen til siden
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob eller pension ?!? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 2 20-09-2012 08:18
Flex eller pension ? nille60 Spørgsmål ang fleksjob 9 18-12-2009 00:02
Pension eller penge zuza Politik og Samfund 1 22-01-2008 14:12
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32
Pension eller flexjob abbi68 - Slettet medlem Spørgsmål ang fleksjob 10 24-03-2006 10:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension