K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2007, 03:45   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror at vi alle er interesseret i at vide hvad der sker mht lovgivningen , men jeg tror også at vi alle skal huske på at der er kæmpe forskel på at være visiteret til fleksjob på kontanthjælp og så være kontanthjælpsmodtager, som visiteret til fleks på kontanthjælp gælder de samme regler som for flekser på ledighedsydelse uanset hvor meget der laves om.

Derfor blev det også udtrykkeligt skrevet i den nye beskæftigelselov at flekser visiteret på kontanthjælp var undtaget fra 300 timers reglen...

så Helle4 det som gælder for dig er nøjagtigt det samme som gælder for mig, den eneste forskel på os to er at du kan rammes af kontanthjælpsloftet og at du har en mindre ydelse end jeg

Det i sig selv er nok deale med så bekymring om nye og strenger krav for kontanthjælpsmodtager er ikke noget du behøver at bekymre dig om , men blot have forståelse og sympati for de mennesker der er så uheldige at være ramt af denne associal aktiveringslov...

Zuza jeg ved godt at der er sygemeldte mennesker på kontanthjælp der kæmper for enten fleks eller førtidspension ...

Men min holdning er nu , man kan altså ikke pille hår af en skaldet, derfor er det sådan at hvis man er sygemeldt og har sin læges opbakning så tror jeg ikke på at man kan sendes 25 timer i aktivering , der må gælde det samme for dem som der gælder for os andre, det vil sige at sendes en kontanthjælpsmodtager i aktivering i 25 timer og møder op med en læge erklæring så vil de kunne fritages fra aktivering , og vil kommunen så tage deres penge, så har de nøjagtigt som os andre en mulighed for at anke ...

Jeg ved godt at vi har en del syge kontanthjælpsmodtager herinde , men jeg mener også at det er ekstremt vigtigt at vi holder de to ting kontanthjælpsmodager og visiteret flekser på kontanthjælp skarpt adskilt ...

Ellers vil jeg som KimH være bange for at vi får blandet tingene alt for meget til uro og frustration for brugerne her på siden , og det er ikke det der er meningen med siden.....

og loven kan vi alle tolke og bøje, men i sidste instans så er det ikke vores teorier om hvordan det bliver der er gælder med konkret hvordan det bliver, og indtil nu vil jeg henholde mig til den nye flekslov fra 1-7-06 som gældene da jeg ikke har hørt andet .....
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2007, 13:51   #22
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Endnu engang

Endnu en gang TAK Heidien, Du er sq snart min " støttepædagog"

Jeg har ellers selv været meget aktiv omkring at, søge efter love og regler, men har givet mig selv lov til at ," være lidt på stand by".
Det har jeg følt behov for, ovenpå al det jeg har været igennem. ( mand og mors død af cancer, samtidig med at jeg sloges for mig selv også.)

Jeg blev jo først godkendt i Juli i år, og nu vil jeg holde en dejlig jul med " ungerne" og tage fat i det nye år.

Nå lidt af et sidespring jeg fik lavet der.

Tak og Tak for at, K10 er til. Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fatter stadig ikke systemet er sådan.. Guldfax Alt det andet 9 14-04-2011 15:42
Fatter ikke en meter Fodfolket Alt det andet 14 05-04-2011 13:42
jeg fatter det bare ikke!!! Lund Det er da strengt ! 13 15-03-2010 15:17
Jeg fatter ikke en meter hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 14-01-2010 11:10
Fatter ikke det danske system hagedorn Spørgsmål ang fleksjob 18 05-08-2009 16:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension