K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2008, 16:32   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hyanna og andre...

Man kan også tjekke på socialrådgivernes hjemmeside. Der står en masse om ansvar mv. http://www.socialrdg.dk/index.dsp

Der står også en masse om, hvad socialrådgivere skal gøre, hvis de presses af deres ledere til ulovligheder... deres etiske dilemmaer.

De opfordres endda til at sige fra.

En socialrådgiver kan retsforfølges ved ulovligheder, men de har naturligvis hele kommunens juridiske bistand til at hjælpe sig, mens borgerne må hoste op med mindst 25.000 for at få ret. Det er en ulige kamp, ikke?

Det interessante kunne være, hvis du undervejs i din søgen på nettet mv. kunne finde ud af, om sagsbehandlere (sagsformidlere, jobkonsulenter, gadefejere osv.) OGSÅ kan retsforfølges, hvis de overtræder loven.

Det ville jo være fint, hvis både fagforening og borgere pressede sagsbehandlere til at følge loven.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 17:13   #22
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Talking Søde zuza

Ka' det ikke lige vente til i overmorgen, for jeg ska' liiiige ha' skrevet et par klager ... Har ENDNU ikke modtaget mine sagsakter osv. Min kommune er vist VIRKELIG sur på mig

Jeg KUNNE jo spørge en advokat, for jeg ska' altså til at få anskaffet mig en af slagsen, for ellers ka' jeg vist rende mig et par ton staver i livet ... og det gider jeg ikke ..... Har du forresten hørt den med at der er lavet om på loven om fri process? Der er selvfølgelig blevet skåret ned
Jeg har en retshjælpsforsikring, but guess what, Forsikringsselskaberne har fastsat nogle honorarer i slige tilfælde, så en god advokat ikke gider røre sagen

Okay okay, så må Viper bare knokle hårdere, så jeg i sidste ende får min ret, så jeg ikke ender ude i hampen, for det vil desværre også gå ud over Viper

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 17:29   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hyanna.... dog...

Du er vist stresset. Jeg tror, du skal slappe lidt af.

Det haster slet ikke. Det var bare en ide, du kan have i baghovedet, når/hvis du alligevel falder over noget.

Pas nu på, du ikke engagerer dig for meget og glemmer dit eget.

Vi når det nok...

Det med fri proces findes vist allerede her på siden. Man kan altid lige tjekke på søgefunktionen, for der findes en masse om alle mulige ting.

Held og lykke med dine papirer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 17:56   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Hejdien -
her er linket:
http://www.vidar.dk/vidar/vidpubre.n...8?OpenDocument
til Kommunom-uddannelsen
Vim det var lige nøjagtig den (ikke meget uddannelse i det ) tak for linket og hjælpen


Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
. Har du forresten hørt den med at der er lavet om på loven om fri process? Der er selvfølgelig blevet skåret ned
Debat tråd er her http://www.k10.dk/showthread.php?t=5...ght=fri+proces

Citat:
Vim skrev

Og hvad når de slet ikke underskriver sig med en titel???
Spørg du har selvfølgelig ret til at vide hvilke forudsætninger din sagsbehandler har for at arbejde med din sag, manglede uddannelse kan jo forklare en del, fandt jeg ud af at jeg havde en assistent eller en pædagog eller lære så ville jeg sørger for at have alle mine fakta dobbelt tjekket, det er så dumt hvis man sidder to over for hinanden og ikke ved hvad man laver
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 18:10   #25
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Så fik jeg DEN

Thank you, Hejdien LOL
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 22:05   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hyanna så lidt men ok siden er ved at være edder stor så derfor, altid søg (og ikke kun dig men alle ) man kan spare sig selv for meget arbejde og leden rundt omkring
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 22:41   #27
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Beklager, Jeg har ikke noget svar på den lige nu. Jeg vender tilbage her på tråden når jeg finder det.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 15-10-2008 kl. 22:53.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2008, 23:29   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min 'sagsbehandler' underskriver sig ikke med nogen titel. Har også kun modtaget et eneste brev fra hende, og det var bare for at fortælle mig at hun havde skrevet til min psykiater ang speciallægeerklæringen....

Sådan som hun famler rundt med min sag, er jeg lige ved at tro hun bare er en de har hentet op fra gaden......

Tror også hun har fået nummerviser, for hver gang jeg ringer, så tager hun ikke røret selv om kontordullen siger hun sidder ved telefonen og har telefontid
Jeg har ikke kunne få en samtale med hende siden jeg truede hende med Borgmesteren og div medier, hvis der blev klokket mere i min sag, og hvis hun begynder på sin arbejdsprøvnings snak igen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 00:24   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr er det så ikke på tide at gøre alvor af truslerne , hvis ikke man kan få fat i sin sagsbehandler i telefon tiden (ved jeg godt man ikke kan ) hvornår kan man så ??

Og spørg hende dog om hendes uddannelse niveau (altså hvis det nogen sinde lykkes dig at komme igennem )
  Besvar med citat
Gammel 16-10-2008, 00:45   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dette er fra Hillerød Kommunes hjemmeside om sagsbehandlingfrister og samtaler:
Citat
"En borger vil ikke kunne støtte ret alene på, hvad der siges fra en medarbejders side i en samtale, da dette ikke er udtryk for kommunens endelige afgørelse i sagen, men af vejledende karakter."

Kan man så ikke fastholde hvad der bliver aftalt, lovet mv fra møder med sagsbehandler?
Det må da være ulovligt, at sagsbehandleren ikke selv må tage stilling til noget? Og besværliggøre sagsbehandlingen?
Hvad siger I?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal tallogik ! custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-10-2011 19:34
Kommunal valget ! Havedammen Politik og Samfund 10 17-11-2009 23:40
??? kommunal tandpleje CHNEVIDE Alt det andet 13 06-07-2009 10:31
Kommunal dyneløfter er bedrager zuza Dit og Dat 0 25-04-2008 10:48
Kommunal tvangsindlæggelse zuza Lægekonsulenternes Rolle 16 09-04-2008 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension