K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2012, 15:11   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Rundkørsels cirkus

Ligesom så mange andre, er jeg også nysgerrig om hvornår min sag kommer for pensionsnævnet. Og de maksimale 3 mdr. starter, inden afgørelsen.

Altså, min sagsbehandler har ikke noget med min sag at gøre mere. Men kan nok give svar alligevel. Jeg troede dog det var en formalitet.

Nå, men altså...

Min SB har sagt, at jeg får brev fra ydelsesafdelingen, når der er en dato for hvornår min sag kommer for nævnet.

Så jeg kontaket så min ydelses SB. hvor der kommer svar tilbage, at det har de ikke noget med at gøre. Så jeg kunne kontakte pensionsnævnet for yderligere info. What! Kan man overhovedet det, som borger?

Skriver så til den lokale borgerservice. Tænker de kan nok finde ud af det. Men nej...
De har så sendt min mail videre til min gamle SB... Altså blev jeg sendt længere tilbage end start Hun har så tilfældigvis ferie nu, surprise surprise.

Jeg skulle seneste godkende og evt. tilføje kommentarer til min RP, den 7. nov.
Det gjorde jeg dog den 2. nov. Samme dag jeg modtog den.

Alt andet lige, vil jeg så gætte på min sag blev sendt videre fra min SB, i starten af denne månede. Det er så 3 uger siden.

Nu er det snart dec. så jeg vil jo meget gerne høre en dato, på hvornår min sag bliver taget op i nævnet, i år. Nu er sagen jo sendt videre som en §18. Men hvis jeg ikke i løbet af næste uge kan få en dato. Vil jeg kraftigt overveje at banke i bordet, med en §17. Hvis det kan sætte tempoet op?

Men det giver vil det samme, nu hvor min sag har været på teammøde, og gik videre.

Jeg havde regnet med jeg sikkert ville få besked her i løbet af nov. Men jeg må indrømme nervøsiteten begynder at melde sig igen. Nu vi er på vej ind i den sidste månede af året.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 17:32   #2
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Forstår godt det er mega frustrende, og yderst mærkeligt din SB ikke kan svare dig på det.

Jeg vil dog lige tilføje at ALLE sagsbehandlere der har med pensionssager at gøre har svinetralt lige pt. Aldrig har jeg hørt om så mange sager der skal overgives til nævnet på så kort tid, det er helt vildt.

Håber du høre noget i næste uge:-)
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 18:17   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Forstår godt det er mega frustrende, og yderst mærkeligt din SB ikke kan svare dig på det.

Jeg vil dog lige tilføje at ALLE sagsbehandlere der har med pensionssager at gøre har svinetralt lige pt. Aldrig har jeg hørt om så mange sager der skal overgives til nævnet på så kort tid, det er helt vildt.

Håber du høre noget i næste uge:-)
Nemlig. Og når hun så har ferie, kan hun i hvert fald slet ikke svare. Men hun er jo også færdig med min sag, og går stærkt udfra den er sendt videre. For jeg skulle godkende RP så hurtigt som muligt.

Men som der blev svaret tilbage pr. autosvar, "ved uopsættelige henvendelser, ring på..."
Sådan en henvendelse er der i næste uge, så må jeg være til ulejlighed for en eller anden. Eller mange Men det kan jo så være det lige passer med at hun er tilbage.

Nu er jeg så forhåbentlig snart færdig i systemet. Men ville være rart at man i fremtiden kunne logge på borgerservice. Og se nøjagtig hvor ens sag var i systemt. Automatisk agtindsikt, osv.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 18:41   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja jobcentrene har nok tralvt med deres nye implemetering osv. hvis du kun tænker en § 17 pga. din alder ville jeg slå koldt vand i blodet, hvis du kan blive indstillet via en §18.

Jeg har oplevet at alderen ikke har den store betydning om man er over eller under de magiske 40 år, jeg tror det vigtigste er man har sin sb med i spillet og denne vil søge for dig.

Alt andet ville være panik før lukketid og det kunne få negativt udfald pga. travlhed/stress...bare mine luft tanker
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 18:46   #5
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Ja jobcentrene har nok tralvt med deres nye implemetering osv. hvis du kun tænker en § 17 pga. din alder ville jeg slå koldt vand i blodet, hvis du kan blive indstillet via en §18.

Jeg har oplevet at alderen ikke har den store betydning om man er over eller under de magiske 40 år, jeg tror det vigtigste er man har sin sb med i spillet og denne vil søge for dig.

Alt andet ville være panik før lukketid og det kunne få negativt udfald pga. travlhed/stress...bare mine luft tanker
Det er også det jeg tænker. Og min sag er/bliver netop kørt som en §18. Godtkendt på teammøde, jeg har godkendt som den sidste. Og så er den lagt i indbakken hos pensionsteamet.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 23:57   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Slå koldt vand i blodet lidt endnu.

Hvis du får behov for, at "slå i bordet" med en §17, på det foreliggende, så skal den blot være afleveret inden kommunen går på juleferie.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 11:21   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Nå...

Idag fik jeg så mail af en socialrådgiver, efter at have presset på. Om at de 3. mdr. rigtig nok er startet med at gå, efter at min sag var på Teammøde den. 30. Okt

Det var dejligt at få slået helt fast. Så er den 1. måned gået. Og de gamle regler bliver gældende.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 15:50   #8
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
3 mdr

Godt du følger det op kender din frustration. Det er fis i en hornlygte.
I høje taastrup kommune skulle der 3 mdr . Og så skete der ingenting...Ressourceprofilen blev lavet i maj jeg fik først pension fra 1 dec. Efter dukh kom ind i billedet. Selvom alt var lavet og socialrådgiveren rejst. Ingen fulgte op på min sag og de havde ikke travlt for jeg fik ikke en krone af dem i min sag der tog 8 år. Blev bare mindet om det da jeg læste dit oplæg....min historier ikke ny.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 16:01   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var da godt at sagen er overgået....men dette burde de faktisk selv have skrevet til dig og meddelt....som loven foreskriver de skal gøre...

Det er lidt uhyggeligt at de selv med sådan en forholdsvis lille ting...at de ikke engang vil overholde loven...

Det betyder jo meget for den person som har en sag der er overgået....

Men nu kan du tage det roligt og læne dig tilbage og vente på en afgørelse...for der er ikke mere du selv kan gøre...

Håber det går som du selv ønsker...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 16:32   #10
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Hej Thomas

Ja, ventetiden er bare så svær...

Men nu er du nået så langt, og jeg håber virkelig det går som du ønsker...

Så de bedste tanker fra mig...



/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Cirkus Aktivering MTVRV1 Politik og Samfund 0 31-08-2011 17:39
Cirkus fleksjob zuza Hvordan forløb det da du søgte fleks? 11 09-02-2009 12:53
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28
Cirkus Hjort Stella Politik og Samfund 0 07-03-2008 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension