K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2013, 18:06   #1
svømmer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
svømmer er ny på vejen
Nye regler om kommunernes forpligtelse overfor fleksjobbere?

Er der nogen der ved noget om kommunernes regler mht. til forpligtelsen til at hjælpe fleksjobsøgende? har vi krav på mere hjælp i dag end før 1-1-2013 eller er der noget jeg har misforstået?

Jeg bliver ledig med udgangen af marts og har lige fået at vide at jeg bliver skuffet hvis jeg forventer for meget af serviceniveauet, samt at det ikke vides hvem der bliver min jobkonsulent. Jeg har talt med en socialrådgiver der mente at vi skulle have mere hjælp og ikke skifte mellem konsulenterne. Er der nogen der kender reglerne?
svømmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 18:29   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
som jeg læser det, betyder det vi skal skal gøre mere til, at finde et job,
vi skal ligge et cv på jobnet, hvis ikke bliver lønnet trukket, vi skal selv bevise vi er job søgende osv.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 18:58   #3
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
som jeg læser det, betyder det vi skal skal gøre mere til, at finde et job,
vi skal ligge et cv på jobnet, hvis ikke bliver lønnet trukket, vi skal selv bevise vi er job søgende osv.
Jeg har fået oplyst at det er en fejl at man har informeret nogen om det med jobnet, man at det måskekommer senere, men det erikke aktuelt endnu selvom nogen har fået brev.


Til trådstarter...
I København får vi de obligatoriske samtaler og ingen anden tid bliver brugt på os.
Man bliver selvfølgelig tilbudt at komme ud til anden aktør i de perioder lovgivningen taler om.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 19:22   #4
brituiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2012
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 6
Styrke: 13
brituiz er ny på vejen
Jeg kan anbefale dig at kigge på: landsforenigen for fleksjobber og skånejobber, også kaldet LAFS. Dem kan du også ringe til. De har meget bedre styr på det, end kommunerne.
Har selv meldt mig ind.
brituiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 19:43   #5
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja hvordan er det så de forestiller sig at syge med tilkendt flexjob på få timer kan søge job hver uge det er jo helt hen i vejret
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 20:33   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har lige fået et hæfte med regler fra kommunen der står:

sanktioner

manger cv eller ikke fyldestgørende cv senest tre uger 1 ledighedsdag uden gyldig grund= træk pr i ly til cv er oprettet og godkendt.

ikke aktiv jobsøgende= mister retten til ly

Kommer man ikke til aktivering 1 gang mister man 3 ugers ly
2 gang inden for et år ryger man helt ud.

siger man nej tak til job 1 gang minus 3 uger ly 2 gange inden for et år ryger man helt ud.
man mister ikke retten til fleksjob men retten til ly indtil man har været i job 9 mdr igen.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 20:41   #7
svømmer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
svømmer er ny på vejen
Hej
Tak for svarerne - jeg må undrer mig, for jeg syntes ikke det er entydigt. Vil følge rådet om at prøve LAFS eller en anden patientorganisation.
Den socialrådgiver jeg talte med havde lige været på et kursus, hvor hun havde oplysningerne fra. Det virker som den ene hånd ikke ved hvad den anden gør.
svømmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 20:59   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Lige den med at vi skal have aktivt cv på jobnet, det går først i gang 1/4 eller 1/7 før går det ikke igang...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 21:47   #9
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja hvordan er det så de forestiller sig at syge med tilkendt flexjob på få timer kan søge job hver uge det er jo helt hen i vejret
Det er jo netop også derfor man ikkeskal på jobnet... endnu i hvert tilfælde !
Men mon de ikke tilpasser kravene hvis det ender med at vi skal på jobnet ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Har lige fået et hæfte med regler fra kommunen der står:

sanktioner

manger cv eller ikke fyldestgørende cv senest tre uger 1 ledighedsdag uden gyldig grund= træk pr i ly til cv er oprettet og godkendt.

ikke aktiv jobsøgende= mister retten til ly

Kommer man ikke til aktivering 1 gang mister man 3 ugers ly
2 gang inden for et år ryger man helt ud.

siger man nej tak til job 1 gang minus 3 uger ly 2 gange inden for et år ryger man helt ud.
man mister ikke retten til fleksjob men retten til ly indtil man har været i job 9 mdr igen.
Jeg har i mit jobcenter fået oplyst at det er en fejl at nogen har modtaget det materiale, derfor lænerjeg mig trygt tilbage og gør som jeg plejer.
I skal se, hvis det bliver aktuelt, kommer det nok ikke snigende natten over og vi vil blive orienteret ved opfølgningssamtaerne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Lige den med at vi skal have aktivt cv på jobnet, det går først i gang 1/4 eller 1/7 før går det ikke igang...
Dr er hverken afgørelseom hvorvidt det bliver sådan, eller hvornår det i så fald starter.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 23:32   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Lige den med at vi skal have aktivt cv på jobnet, det går først i gang 1/4 eller 1/7 før går det ikke igang...
Har man ikke altid skullet have det ?

Det har jeg haft og på 9 år har det været læst af sagsbehandleren tror det 3 gange og arbejdsskiver lige så,har aldrig fået tilbud der fra.

Der imod har jeg fået tilbud gemmen Jobindex,med dersværre forvækslede de flex job med flextid
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Obama smækker pengekassen i overfor de arbejdsløse halse Politik og Samfund 6 01-12-2010 11:21
Nye regler for ledige fleksjobbere? isteen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 17 24-11-2010 21:16
Brutal kurs overfor langtidssyge i Kolding Hejdien Politik og Samfund 5 16-03-2010 15:39
Oplysningspligt overfor kommunen Trine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-01-2009 19:03
Udtale sig overfor pensionsnævn optimisme Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 22-02-2007 00:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension