K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2009, 09:37   #1
Hannah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hannah er ny på vejen
Flexjob????

Hejsa. Jeg søger flexjob, og er i øjeblikket i arbejdsprøvning. Min jobkonsulent siger at jeg skal kunne arbejde min. 20 timer pr uge.. Jeg kan ikke finde nogen paragraffer eller lign. hvor det står... Har hun ret, eller prøver hun at presse mig..? nogen der kan hjælpe mig med at få svar på dette..??
Venlig hilsen Hannah.
Hannah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 10:17   #2
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Den arbejdsprøvning du er igang med nu, skal vise hvor mange timer du kan arbejde i et flexjob !!!!!.

Gå IKKE på kompromis af nogen art !!!!!.

Når du ikke kan arbejde mere, så sig fra, uanset om du så kun har arbejdet i 20 min !!!!!!!!!.

Din sagsbehandler prøver at "presse" dit timetal du kan arbejde over 18 1/2 time om ugen, for så skal kommunen kun betale 1/2 delen af den løn du skal have i et flexjob, hvorimod at hvis det viser sig at du kun kan arbejde UNDER 18 1/2 time om ugen, ja så skal kommunen betale 2/3 del af din løn !!!!.

Jo mindre det timetal du kan arbejde om ugen er, jo sværere er det for din jobkonsulent at finde et flexjob til dig, for arbejdsgivernes "regnemetode" , om det kan betale sig at få en flexjobber, vender ved 20 timer !!!!!!.



Arbejdsgiveren har jo ikke en virksomhed for at drive socialkontor, men for at få et overskud, husk ALTID på det !!!!!!!!


Flextossen.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 10:20   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hun har ikke ret...og ja hun prøver at presse dig...

Der er ikke nogen regler for lidt man skal kunne arbejde for at kunne bestride et fleksjob...

Man kan for den sags skyld blive visiteret til fleksjob hvis man kan arbejde så lidt som et par timer om ugen...

Der er dog nogle kommuner der har en intern regel om at hvis man kun kan arbejde under 12 ½ time....ja så giver de en pension i stedet....
Dette burde dog være en landsdækkende regel...

At din jobkonsulent siger at du skal kunne arbejde mindst 20 timer pr uge....det er udelukkende fordi det vil gøre hendes arbejde nemmere med at finde et job til dig....

Så du bør bede hende om noget lovhenvisning til hvorhenne hun finder det med de 20 timer...

Du vil se at hun ikke kan finde eller give dig dette....

Velkommen til K10 ;-)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2009, 10:41   #4
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Her i kommunen kan man godt arbejde mere end 20 timer på 2/3 tilskud.
Der ses på skånehensyn og effektivitet når tilskuddet fastlægges.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 11:23   #5
A-M U
Ved at vænne sig til K10
 
A-M Us avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2008
Indlæg: 17
Styrke: 16
A-M U er ny på vejen
Timeantal

Også jeg mener, at kommunerne presser én til at yde mere end man kan. Samtlige lægeundersøgelser på hospital (herunder ARBEJDSMEDICINSK AFD.) regnes slet ikke. Jamen, hvad bilder de sig dog ind snart? Er det meningen, at vi skal føle os kriminaliserede og utroværdige fordi vort helbred er for nedadgående? Det er ikke for morskabs skyld, at man søger om FLEX-JOB men netop fordi man gerne vil fastholde forbindelsen til arbejdsmarkedet. I øvrigt visiteres man ikke bare lige sådan til FLEX-JOB og det burde kommunerne tænke på i stedet for at presse os til endnu dårligere helbred ved at forlange mere end vi magter. OG SÅ TRO PÅ OS!!!
A-M U er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 12:23   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg er en af dem der har arbejdet 20 timer med et tilskud på 2/3 del så det er ikke kun refusion der tæller her .. men også det at finde jobbene , jo højre timeantal du har (effektivt) jo større chance er der for at du finder job....

Men det er ikke det man skal kigge på det nytter heller ikke noget at man kan arbejde 20 timer og går ned på det når man kommer hjem .. man er nød til at kigge på det som en helhed, derfor er det vigtigt at man holder fast på hvad man kan og ikke kan , jeg ved godt at man sidder med skrækken for at ende på kontanthjælp og guderne skal vide at det heller ikke skorter på truslerne om at havne der .. men i sidste ende kan man skade sig selv helt utroligt ...

så skriv jeres dagbøger og hold fast i hvad i kan og ikke kan, hold en tæt kontant til jeres læger ...

Når en jobkonsulent vil have dig op i tid så gør klart for dem at det er prøvet og dem der er visiteret til fleksjob gør klart hvad man fandt ud af ved sidste arbejds prøvning hvad der står i ressourceprofil osv....

Jobkonsulenter har en fejlopfattelse af dem selv , det er ikke deres opgave at få dig op i tid ej heller at arbejds prøve dig eller få dig op i tid , deres job er at hjælpe til med at finde jobbet ...

det andet har vi læger arbejds prøvningsteder og sagsbehandlere til ... tror at alle jobkonsulenter går med en lille chef inde i maven, de tillægger sig meget mere betydning end de har....

forlanger en jobkonuslet at du går op i tid , i modstrid med hvad du kan og hvad din læge har skrevet osv.

Så sig at du vil have det på skrift samt lovhenvisninger til hvor der står at de har mulighed for at komme med det krav til dig , og at du vil have på skrift at du har advaret dem om hvad det kan medføre for dig af helbredsmæssige problemer og at de er klar over at de kan skade dig yderligt ... det er der ikke mange der har lyst til at skrive ....

Man må bare aldrig nægte at samarbejde.
  Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 22:20   #7
Hannah
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hannah er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar..
Der er dog noget jeg ikke helt forstår... I skriver at hvis jeg kan arbejde over 18 1/2 time så skal kommunen "kun" betale halvdelen af min løn, og hvis jeg arbejder under 18 1/2 time så skal de betale 2/3 dele... Hvis jeg var arbejdsgiver, så ville jeg da fortrække en flexer på 18 timer, for så skulle jeg kun betale 1/3 del af hendes løn, men I skriver at jobkonsulenten har lettere ved at finde job til mig hvis jeg har OVER 18 1/2 time... Det fatter jeg altså ikke... (måske er jeg lidt fatsvag, eller også forstår ikke jeres svar rigtigt.. ;o) Hilsen Hannah.

Sidst redigeret af Hannah; 27-02-2009 kl. 22:24.
Hannah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2009, 23:58   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det kan også være lidt forvirrende.

Det er den EFFEKTIVE arbejdsindsats, der udløser tilskud på enten 50 procent eller 66 procent.

Man kan også have skånehensyn, der betyder, at man kan være på arbejdspladsen 37 timer, men kun kan arbejde effektivt i 18,5 timer. Så får arbejdsgiveren 50 procent tilskud.

Kan man kun arbejde effektivt 12,5 timer, får arbejdsgiveren 66 procent tilskud.

Men ofte prøver kommuner eller jobkonsulenter at presse til flere timer, så kommunen kan spare penge på tilskud. Kan man arbejde effektivt OVER 20 timer, så er det næsten umuligt at få fleksjob.

I praksis kan disse timetal svinge en del, og nogle bliver presset til at arbejde mere, end det tilskud kommunen giver, så det svarer til, at man arbejder "gratis" for arbejdsgiveren, som jo får større tilskud end de timer, der arbejdes.

Nu håber jeg ikke, forvirringen blev større.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 01:08   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg er lidt træt i knolden lige nu, men jeg prøver alligevel.
Hvis du f.eks. kan arbejde 20 timer om ugen (effektiv), så får arb.giver halvdelen af din løn betalt af kommunen. D.v.s. at arb.giver selv kun skal betale for 18,5 timer. Hvilket så betyder, at arb.giver får 1,5 arb.timer gratis.
Tilsvarende, hvis du f.eks. kan arbejde f.eks. 14 timer (effektiv), så får arb.giver 2/3 af din løn betalt af kommunen, hvilket vil sige, at arb.giver selv skal betale 1/3, her får arb.giver også 1,5 arb.timer gratis.

På denne måde får arb.giver lidt mere end han betaler for, og det er selvfølgelig det han går efter.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2009, 17:00   #10
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Tror lige at der er noget en del herinde har misforstået !!!!!!!!!!!!!!.

ARBEJDSTID ER ALTID EFFEKTIV !!!!!!!!!

Ved godt at formuleringen i flexlovgivningen er lidt "vanskelig" at forstå, for nogle, især sagsbehandlere og arbejdsgivere, men du stempler jo heller ikke ind, før du er omklædt,og klar til at påbegynde arbejdet, vel ?????

Det er jo ikke noget HVILEHJEM, men en ARBEJDSPLADS !!!!!!

Det er jo derfor vores forældre (og vi ) har kæmpet for en arbejdsdag på, foreløbig, 7 1/2 time !!!!!!!!, igennem generationer.

Hvis en arbejdsgiver IKKE kan tilrettelægge en arbejdsdag på 7 1/2 time effektivt arbejde,så enten ansætter han nogle medarbejdere på deltid eller også er han ikke sin opgave voksen, og burde finde sig noget andet at beskæftige sig med, end of story !!!!!!!!!!!

Der kan så være "andre" påvirkninger der kan forstyrre arbejdsdagen, men det er IKKE medarbejderens skyld, han er ansat til at yde 37 1/2 time om ugen effektiv arbejde!!!!! ( hvis det ikke er deltidsbeskæftigelse), bare spørg en hvilken som helst arbejdsgiver, om han vil have sine folk gående rundt og "fise husleje af" til fuld løn, det vil han søreme ikke, så derfor ansætter han nogle på deltid, hvis de ikke kan "udnytte" en fuld dag ( 7 1/2 time ).


Og skulle hans dagsplanlægning indeholde "døde" perioder han ikke kan forudse, ja, så tager han det tab det måtte give, det har ALLE DAGE været gældene praksis i "det virkelige liv" !!!!!!!!!, men måske det så bare er ændret til at "det offentlige" skal betale for de "døde" perioder nu ???????

Det er jo derfor vi, som forbrugere, betaler "overpris" for nogle varer og ydelser !!!!!!!!!!!

OMKOSTNINGER + FORTJENESTE = varens pris.....

Og tro nu endelig ikke at "træerne vokser ind i himlen", varerne og ydelserne bliver ikke billigere af, at han har en "flexjobber" ansat, hans fortjeneste bliver bare opretholdt eller bliver større, det er jo derfor han har en virksomhed, det er jo ikke et filantropisk foretagene !!!!!!!!!


Men kan godt se "fidusen" med at have en medarbejder 37 1/2 time i "slowmotion", med en effektiv arbejdstid på 20 timer, og kun betale for 18 1/2 time, fin ordning......, bare ikke lige det der var meningen med ordningen, mon arbejdsgiveren stiller "hvile og sovefaciliteter" til rådighed ??????....NEJ, han gør ikke, og jeg tror søreme heller ikke at kommunen betaler arbejdsgiveren huslejetilskud,for et pauserum, hvor flexjobberen kan "pleje" sit handicap !!!!!!!!, de betaler ham KUN for de 18 1/2 time ( + forsikringer, atp, osv.)imens arbejdsgiveren betaler for resten, og hvor meget er han villig til at betale, i disse "finanskrisetider" ???????????????.

Jeg har været på arbejdsmarkedet siden 1974 og til 2006, og der har arbejdstiden ALTID været effektiv !!!!!!!!!!!, uanset at jeg også har gået og "feset husleje af " nogle gange !!!!!, det har jo ikke været min skyld.

Jeg går på arbejde for at tjene til livet`s fornødenheder og for at kunne betale min husleje, og intet andet, der er vel ingen der går på arbejde fordi de synes at det er sjovt, uden at få løn for det ?????, så ville der jo være mange flere i de "frivillige" organisationer, men de har svært ved at få mandskab nok, i disse tider.


Flextossen.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension