K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2009, 08:12   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Indvandrere på pension før tid

En artikel fra Jyllandsposten idag:

http://jp.dk/indland/aar/politik/article1609891.ece

Ved ikke lige hvad man skal tænke
bliver det nu endnu sværere eller????
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 22-02-2009 kl. 08:57. Årsag: linket virkede ikke
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 09:36   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jo det skal nok alarmere den kære CHF, som sikkert vil klappe i sine små fedtede hænder når han igen har noget "grundlag" for at stramme op... og mon ikke Mor Pia vil gnide sig i hænderne også og bakke op om det, når det handler om invandrere... jeg tror det.

Og som altid, kommer de "rigtige" danskere så i klemme i lovgivningen, som i forvejen er ad H til.
  Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 09:51   #3
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
At være indvandrer er ikke en sygdom.min teori er at kommunen laver et hurtigt regnestykke. Kontanthjælp gange x antal børnetilskud, sprogundervisning samt arbejdstimer for folk i behandlingssystemet. Derefter får de pensionen smidt i nakken, for jeg tror ikke indvandrerkvinder er mere syge end andre mennesker, så det er nok kassetænkning desværre. Hlisen paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 10:32   #4
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
syntes måske der mangler i undersøgelsen hvilke diagnoser der er stillet
procentvis

Det kunne jo være interessant at vide hvad det er der gør, de er mere syge end andre.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 11:14   #5
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Jeg tror Paw har ret. Der foretages en kalkule om hvad der bedst kan betale sig/giver mindst besvær for sagsbehandleren - og så parkeres de dyre/bøvlede. Det er så med til at tallet på førtidspensioner/sygedagpenge/mm stiger og der kræves handling. Den handling rettes så mod "billige" gifte syge/syge der ikke magter at slå tilbage/syge med diffuse diagnoser/etc.

Det er jo et faktum at udgifterne til førtidspension og sygedagpenge er stigende - hvordan harmonerer dette med at det er blevet sværere at komme igennem systemet?
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 12:45   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Mens antallet af indvandrere på førtidspension er fordoblet i Århus på fem år, har væksten i København kun været på 18 pct. Med den nuværende vækst vil der allerede ved udgangen af 2010 være flere indvandrere på førtidspension i Århus end i København, hvor der bor to en halv gange så mange borgere fra ikke-vestlige lande.

En af de grupper, som vejer tungest i statistikken, er indvandrerkvinder mellem 40 og 64 år. I Århus er hver tredje - 32,1 pct. - af kvinderne på førtidspension, mens tallet for Københavns vedkommende kun er 12,7 pct.


Så ved jeg hvorfor det er nærmest umuligt at blive tilkendt pension i København
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 12:58   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Det er vigtigt at finde ud af, om vi er for hurtige på aftrækkeren. At parkere et menneske på førtidspension er det sidste, der bør ske,« mener rådmanden.
Denne bemærkning fra social- og beskæftigelsesrådmand Gert Bjerregaard (V) er da helt idiotisk... når man tænker på hvor mange der er parkeret på kontanthjælp i årevis og kæmper for en afklaring der bare aldrig kommer selvom man i følge loven er berettiget til den...

Det skulle ikke undre nogen der kender systemet på egen krop om tilkendelse tit og ofte sker på grundlag af kassetænkning i kommunerne...

Hvad med om man i kommunerne begyndte at følge loven og behandlede folk i forhold til den i stedet for ... og så få sagerne afklaret i stedet for at køre folk rundt i manegen i årevis...
Og det burde ske uanset om man er indvandrer eller dansker eller kom fra månen eller hvor man nu kan komme fra...

Citat:
Det viser en undersøgelse, som Analysebureauet Faktaboksen har lavet for JP Århus baseret på tal fra bl.a. Beskæftigelsesministeriet og Danmarks Statistik.
Tal og statistikker kan være meget interessante men hvad med om journalister begyndte at kigge på virkeligheden i stedet for... begyndte at interessere sig for alle de tilfælde hvor kommunerne ikke følger loven og de følger det får for de mennesker der hænger fast i systemet...

Der hele i det her land går efterhånden kun ud på at nakke nogen indvandrere... og så er resten egentligt ligegyldigt
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 14:59   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

Hexi...er sådan set ligeglad hvem det er der får pension...det er mere den store forskel jeg undrer mig over...

Jeg undrer mig over hvad der bliver af alle dem der ikke får tilkendt pension som har søgt og fået afslag i København...hvad er der blevet af dem ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 15:16   #9
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Jeg undrer mig over hvad der bliver af alle dem der ikke får tilkendt pension som har søgt og fået afslag i København...hvad er der blevet af dem ?
Ja igen et af de spørgsmål journalisten ikke stiller og ikke interesserer sig for...måske fordi det ikke passer ind i den politiske vinkel avisen står for...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 15:43   #10
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Unhappy Levebrøds journalister

Det er sørgeligt der hele tiden er nogen "bedre vidende" der skal stille spørgsmålstegn ved berettigelsen af førtidspensions-tildelinger.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indvandrere fanget på førtidspension sniffeline Politik og Samfund 25 15-02-2011 00:36
Indvandrere stormer på førtidspension zuza Politik og Samfund 11 12-08-2008 16:31
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension