K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2009, 15:34   #71
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Omvendt, så kunne man jo bare være 'hardcore-rød' og lade SP opsparingen stå!

Der er jo ingen der siger man SKAL støtte forslaget ved at hæve dem....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 16:03   #72
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
HE HE HE......


Nu skal der snoldes.....


Fandt lige ud af at der stod 20 k på Sp `en, så de må snart få vedtaget den lov !!!!....


Flextossen......
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 17:19   #73
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Omvendt, så kunne man jo bare være 'hardcore-rød' og lade SP opsparingen stå!

Der er jo ingen der siger man SKAL støtte forslaget ved at hæve dem....
Næh... men jeg hæver dem da også selv... jeg er bare så heldig, at det jeg vil købe, kan jeg købe fra udlandet, og derved ikke støtte VKO i den svinestreg.

Men jeg forstår godt at mange fattige i DK vælger at skide på det, og hæve dem, og bruge dem i DK, så VKO får deres vilje... det er jo rart at kunne have bare LIDT at gøre godt med ud over det mest basale for en gang skyld.

Og derfor analogien til Tornerose og det forgiftede æble... for de fattige tager imod med kyshånd, og støtter derved VKO... og viser det sig at virke, og de holder røven oven vande over næste valg, så vil de mærke VKO's sygepolitik i 4 år mere... ris til egen røv for at sige det ligeud.

Det er som at fodre hunden med sin egen hale, og jeg synes det er en svinestreg af VKO.

Ydermere synes jeg det er hul i hovedet, at man opfordrer til yderligere fladskærmsindkøb, rejser og anden pamperfest, i en tid hvor der er krise, og vi alle burde spare og spænde livremmen ind... men det er netop DER at hele VKO's svinestreg er så tydelig... bare bild danskerne ind, at de kan feste videre, og feje krisen ind under gulvtæppet... det er smart fundet på, men jeg HÅBER at danskerne godt kan se svinestregen, og sætter kryds ved rød fløj til næste valg, hvad end de har taget imod tilbudet om SP'en eller ej af ren og skær fattigdomsgrunde.

Sidst redigeret af Razmo; 09-05-2009 kl. 17:24.
  Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 17:20   #74
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flextossen Se meddelelser
HE HE HE......


Nu skal der snoldes.....


Fandt lige ud af at der stod 20 k på Sp `en, så de må snart få vedtaget den lov !!!!....


Flextossen......
Husk at der skal betales 50% skat af beløb over 15.000,-
Bare så du lige er klar over det... under 15.000,- er kun 35%
  Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 18:20   #75
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror nu heller ikke der er nogen der vil stemme anderledes pga SP opsparingen - dem jeg kender er stadig røde!
Tror faktisk de fleste folk er lidt forargede.....

De få blå jeg kender, er dog mest forargede over at de røde i første omgang bare nappede af kassen til opsparingen......
Til dem plejer jeg at sige, at det er en udmærket rød tankegang at lægge tilside til dårlige tider. Bare synd det var blå der spandt guld på rød ide.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2009, 19:31   #76
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Razmo...

citat :

Citat:
Husk at der skal betales 50% skat af beløb over 15.000,-
Bare så du lige er klar over det... under 15.000,- er kun 35%

Ved det godt, men de er sgu rare alligevel...., hvoffor skal jeg absolut være milionær når jeg går på folkepension, når det er NU jeg har brug for pengene..

Og så er det første gang i mit liv jeg har fået penge hvor skatten KUN udgør 35 % og 50% , plejer at betale 60 % af det meste......




Flextossen.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 00:58   #77
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skulle man mod forventningen forfalde til at syntes at de blå er nogle små søde smølfer , så kan man bare tænke , sundhedforsikring , syghus favorisering ,læk af rapporter , brud på grundloven , rod i billag rende fra løfter rende fra ansvar, løn trykkeri, osv osv ...

Så kommer tanken helt væk fra søde små smølfer ...

Og hyg jer så med jeres sp opsparing som i selv har tjent og som blå legestue intet har med at gøre , ikke engang at de står der
  Besvar med citat
Gammel 10-05-2009, 12:33   #78
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Skulle man mod forventningen forfalde til at syntes at de blå er nogle små søde smølfer , så kan man bare tænke , sundhedforsikring , syghus favorisering ,læk af rapporter , brud på grundloven , rod i billag rende fra løfter rende fra ansvar, løn trykkeri, osv osv ...

Så kommer tanken helt væk fra søde små smølfer ...

Og hyg jer så med jeres sp opsparing som i selv har tjent og som blå legestue intet har med at gøre , ikke engang at de står der
Bare rolig, jeg er sikker på at de fleste nok skal hygge sig med deres SP opsparing... jeg tvivler i øvrigt på at det trick med at lokke danskerne til at fortsætte forbrugsfesten giver nogen synderlig virkning i det lange løb... krisen er verdensomspændende, og pengene skifter bare hænder i DK ved det her... der kommer ikke flere ordrer i ordrebøgerne i de danske virksomheder fra udlandet af den grund.

SP tricket og det trick med at give tilskud til renovering er ikke andet end et VKO forsøg på at få danskerne til at blive i "festrusen" længe nok til at de MÅSKE kan vinde valget om 1½ år, og får de 4 år mere, håber de selvfølgelig på at krisen forsvinder i de 4 år.

VKO's største opgave pt. er at få danskerne til at tro på at krisen ikke eksisterer, eller at de kan løse den... for de magter ikke at fortsætte deres "vælger køb" med skattelettelser og andre pengegaver under en krise.

det er så MIN vurdering
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 14:21   #79
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Uhhh 11000 dask, hvad skal de dog bruges til

De får hurtig ben og gå på herhjemme, tøsen er blevet teenager så der skal ny seng til, en sovesofa og uha hun skal have nyt gulvtæppe og'så er de penge vidst brugt ;-)

Glæder mig nu til at få dem udbetalt troede slet ikke jeg havde så mange.så skønt.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2009, 14:24   #80
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Ydermere synes jeg det er hul i hovedet, at man opfordrer til yderligere fladskærmsindkøb, rejser og anden pamperfest, i en tid hvor der er krise, og vi alle burde spare og spænde livremmen ind... men det er netop DER at hele VKO's svinestreg er så tydelig... bare bild danskerne ind, at de kan feste videre, og feje krisen ind under gulvtæppet... det er smart fundet på, men jeg HÅBER at danskerne godt kan se svinestregen, og sætter kryds ved rød fløj til næste valg, hvad end de har taget imod tilbudet om SP'en eller ej af ren og skær fattigdomsgrunde.
Der skal jo netop gang i købelysten,byggelysten renoverings lysten osv igen, ellers så giver det jo endnu flere fyrringer end der allerede har været.
Så jeg kan slet ikke forstå du siger der skal spares.

Og mit kryds forsætter med at være blåt ;-)
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension