K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2009, 11:38   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... hvad skal man sige?

Mon han så var tæt på hjemløshed?

Citat:
Ifølge politikommissær Jesper Jørgensen ved Østjyllands Politi, der er efterforskningsleder på sagen, var motivet til knivstikkeriet tilsyneladende, at den 41-årige var utilfreds med en lang sagsbehandlingstid.
http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/arti...S/38700346/0/2

Jeg læste i går Ombudsmandens undersøgelse vedrørende partshøring.

Det viste sig, at FLERE klager over manglende partshøring, hvor borgerne blev trukket i kontanthjælpen pga. manglende fremmøde i diverse projekter, var ULOVLIG.

Borgerne blev fratrukket penge, som ved klage videre i systemet, viste sig at være hamrende ULOVLIGT!

Der manglede JOBPLANER, så borgerne skulle have pengene tilbage.

Ombudsmanden havde udvalgt 8 sager... tilfældigt, og der var så mange fejl i disse tilfældigt udvalgte.

Ombudsmanden brugte stærke ord om det: Meget kritisabelt.

Hvis I orker at læse det, så bliver man altså temmelig meget klogere af det.

Mange her på siden kan have glæde af det, der står.

http://www.ombudsmanden.dk/nyt_og_pr...ntant-hjlp.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 12:01   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ja, det er godt nok noget af en tekst, men bestemt værd at begive sig ud i.
Hm, mon samtlige kommuner har fået denne redegørelse

Noget tekst som i den grad har betydning for rigtig mange ikk´
"Forvaltningsmyndigheder har ansvaret for at sagerne oplyses i tilstrækkeligt
omfang inden myndighederne træffer afgørelse. Dette princip kaldes officialprincippet.
Det er myndighedens eget ansvar at fremskaffe de fornødne oplysninger.
Alle relevante forhold skal være belyst ved det foreliggende materiale,
og oplysningerne skal være pålidelige."

"Partshøring er en retssikkerhedsgaranti"

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 12:08   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Uhyggeligt, ikke?

En borger vidste slet ikke, man kunne risikere at blive trukket... og der var jo heller ingen jobplan, som loven OGSÅ kræver.

Der manglede notater i sagen osv.

Der mangler jo også oplysning til borgerne om rettigheder og pligter.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 12:27   #24
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Helt ærlig

Jeg kan mærke at jeg er på vej op i det røde felt - her sidder jeg tæt på førtidspension efter overfald for 6 år siden hvor jeg arbejdede med psykisk syge misbrugere.

Det vrimler med syge socialarbejdere fordi der her i samfundet er ved at udvikle sig en tendens til at det er ok at afreagere fysisk på offentligt ansatte, når man ikke får det som man vil.

Der er for mig ingen tvirvl om at de senste 15 års social politik er totalt forfejlet - det viser voldsstatestikker fra skoler, institutioner, fængsler o.s.v.

Men der er også det element at tonen blandt mange er blevet så rå at man ikke holder sig for go til ikke at overfuse, overfalde medarbejdere fysisk og psykisk.

Ja lovgivningen er barsk - nogle medarbejdere er for dårligt uddannet til deres job - forvaltningernes administration er ad h til og det kræver ekstremt gode nerver at gå klage vejen - men så længe man stemmer den borgerlige fløj ind så er det sådan det er. Det må aldrig blive acceptabelt at udøve vold som reaktion på at blive tilsyneladende uretfærdigt behandlet.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 12:28   #25
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Det viste sig, at FLERE klager over manglende partshøring, hvor borgerne blev trukket i kontanthjælpen pga. manglende fremmøde i diverse projekter, var ULOVLIG.

Borgerne blev fratrukket penge, som ved klage videre i systemet, viste sig at være hamrende ULOVLIGT!
Har på et tidspunkt hjulpet en kontanthjælpsmodtager hvor kontanthjælpen blev stoppet uden varsel og ulovligt...
Det er en tilstand af retsløshed uden lige... man fjerner forsørgelsesgrundlaget og klagen tog over et halvt år at behandle... godt nok var der i afgørelsen skrappe ord til kommunen over ulovlighederne men ellers ingen sanktioner udover at pengene skulle udbetales... med et halvt års forsinkelse blev det så...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 13:10   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg forstår bare ikke pointen i, at samfund og regering ikke kan se, at de kan UNDGÅ mange af disse ting, ved at have et mere menneskeligt system. Derfor bliver JEG harm, når sådan noget her sker, og ingen har øjnene fikseret på andet end "forbryderen".

Alle menneskers reaktioner er forsaget af en eller anden årsag, og det er muligt at kriminel baggrund, opvækst, sygdomme osv. er en faktor der gør at man trigg'es hurtigere, ingen tvivl om det... men når det som i dette tilfælde er systemets rigide og stive opbygning der uden tvivl trigger reaktionen, så fortæller det mig, at man kunne have undgået det hvis systemet ikke var så stift. Det er jo trods alt mødet med sagsbehandleren der har gjort udfaldet, for ellers var det vel en tilfældig forbipasserende der ville være blevet overfaldet på gaden, hvis det var den psykiske tilstand der gjorde udslaget.

Selvfølgelig er det umuligt at give et 100% billede af hvad der er årsagen, det ved jeg godt, da vi ikke kender baggrunden for motivet og alle de faktorer der har spillet ind også (manden har sikkert været presset på mange andre områder samtidigt hvis jeg gætter rigtigt)... men igen... systemet var en del af presset, ergo er systemet medskyldig i reaktionen, og DERFOR synes jeg ikke det er rimeligt, at man slet ikke stiller spørgsmålstegn ved systemet i den her sammenhæng.

Der er også en anden grund til, at jeg bliver harm over, at man ikke kigger til systemet og hører alle de andre sider af sagen, nemlig OS ANDRE. Samfundet og politikerne er lynhurtige til at koble kontanthjælp og kriminalitet sammen som to tæt forbundne ting når sådan noget her sker når man KUN giver et billede af at det er "klienten" der er 100% forkert på den... det går ud over alle os andre, som kommer ind i dette billede af at være dovne, hypokondriske krimminelle banditter så snart vi er på kontanthjælp, og på det grundlag finder man lynhurtigt ud af at sanktionere og straffe os ENDNU MERE... vi er jo "bare en flok banditter i bund og grund, og fortjener at blive straffet!".... ikke?

Sidst redigeret af Razmo; 15-04-2009 kl. 13:13.
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 14:59   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
dropfod beklager at du tager det så ilde op, men jeg vil da godt lige have lov til lige at komme med et lille pip om det du kalder for ulækkert det tager jeg som en af dem der debattere her i tråden ilde op , jeg ser ikke mange der bifalder hvad manden har gjort, snare tværtimod ...

Men jeg ser mange der efterlyser historien bag sådan at det ikke altid ender ud med forklaringen en psykisk syg .. for det er alle hvis de kan finde på noget så vanvittigt ....

Men jeg ser også at vi er nogen der drager paralleler til det der forgår i kommunerne , når jeg sender kopier til den kommune min nevø bor i så gør jeg det netop for at de skal vide hvor langt ude han er og hvor svært det er for os som familie at gøre noget som helst , da han er fyldt 18 år .....

og til sidst vil jeg sige at vi ikke er herre over hvem der debattere her på denne side og vi er heldigvis heller ikke herre over folks politiske ståsted og det hele hænger sammen , politik som system og den påstået varme hånd der griber os og den i hvert falde hårde hånd der skubber os (du ved som statsministeren siger i disse dage )

Det er beklageligt at du vælger at angribe debattører i stedet for at argumentere for din egen holdning og mening ....

Og så skal jeg gøre dig opmærksom på at du ikke kan forvente at web ser den her tråd, så et ønske om ikke at være på siden skal sendes til web ...

MVH
Hejdien

Som stadig mangler hele historien men som IKKE bifalder eller undskylder et overfald
OK, så er jeg med hvad det har handlet om... ja jeg ved ikke om jeg ikke udtrykker mig klart nok i mit første indlæg, men jeg billiger skam på ingen måde at der udøves vold på nogen som helst måde... dette emne har i øvrigt været oppe før, hvor jeg gjorde klart udtryk for, at dette er min holdning... måske kom det ikke så klart ud i denne, det ved jeg ikke.

Hvis det er fordi jeg skriver at systemet også må regne med at nogen "falder udenfor", er det jo ikke fordi jeg synes det er ok... det var blot for at forklare, at når man laver en politik hvor man er så socialt umenneskelig som vi har set det udvikle sig til under VKO, så må man også kunne tænke sig til, at det vil have en effekt på dem det går ud over.

I stedet for at sætte sig ned og lave love og regler der kører folk ud på overdrevet, og blive forlegen når det så afstedkommer sådanne grusomme hændelsser som denne her, burde man måske fokusere lidt indad i lovgivningen også.... og husk at jeg skriver "OGSÅ"... for selvfølgelig skal den mand have sin velfortjente straf.... jeg synes bare ikke at man skal stoppe der alene, men liiiiige se lidt på HVORFOR manden gjorde som han gjorde, og i SÆRDELESHED skrive om det i forbindelse med journalistikken, så læserne kan få et overordnet billede af det hele.

Håber det giver et mere klart billede af min holdning, hvis nogen skulle ha' fået den tidligere "galt i halsen". Min holdning er 100% magen til f.eks. Heidien's, og hende er der da ingen der har fået "kvalme" over.

Sidst redigeret af Razmo; 15-04-2009 kl. 15:02.
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 15:17   #28
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Viper Se meddelelser
Hej alle.

Jeg er faktisk ikke tilhænger af nogen af partierne på borgen, men jeg må lige bede DIG dropfod om at betænke følgende lille historie.

Jeg kommer som det vil være mange bekendt, sammen med en af de langtidssygemeldte der er her på sitet. Under et af vore besøg kom vi til at snakke med vores fælles læge om forholdende i vores område.

Uden at nævne navne fortalte lægen at der havde været en patient som lægen havde haft siden sin start som læge i området.
Pigen var dengang en ung pige uden andet end de sædvanlige skavanker som alle mennesker kommer ud for. Dette skulle dog blive ændret drastisk for nogle år siden.

Pigen blev alvorlig syg i lang tid og blev så sat på starthjælp af kommunen. I den forbindelse var hun afhængig af helt nødvendig medicin der desværre var i den dyre ende af skalaen. Hjælp til Medicin? Glem det!

Som tiden gik blev situationen så ødelæggende for hende økonomisk at hendes mor måtte holde hende med mad og nogle andre fornødenheder, men der var stadig ingen hjælp at hente i kommunen. Det på trods af læge- og speciallægeerklæringer om behov for akut hjælp.

Summa summarum blev at hun til sidst opgav kampen i så stor grad at hun ikke magtede at kæmpe mod hverken system eller sygdom. Hun døde som 40 årig udtæret systeminvalid

Er det værdigt at kalde folk der bliver desperate for psykisk syge? Jeg er lidt i tvivl. Er det OK at de gør skade på andre? Nej absolut ikke.

Mit hovedspørgsmål her er i virkeligheden som følger; Kan NOGEN her på siden i virkeligheden sidde og sige med sikkerhed hvordan de vil reagere hvis de bliver trængt så langt ud i desperation og utryghed?

JEG kan i hvert fald ikke. Men det kunne være interessant at høre andres svar på det spørgsmål.

til alle. Viper
I mit tilfælde kan jeg sige (hvis jeg skal gætte), at jeg på ingen måde ville blive voldelig... det ligger ikke til mig, selv om jeg har været derude, hvor jeg har haft lyst til at tage sagsbehandlerens skrivebord og vælte det ind over dem et par gange... men husk at der er langt fra fantasi til virkelighed... hvad der sker når man kommer derud hvor man ikke længere kan kende forskel på de to ting, ja det kan jeg jo af gode grunde ikke vide, men jeg ved at jeg skal udsættes for MARKANT meget pres for jeg knækker... jeg har trods alt været i systemet i 21 år efterhånden, og har end ikke hidset mig op og hævet stemmen endnu overfor en eneste sagsbehandler.

Men SKULLe man forestille sig hvad man ville gøre, hvis man kom derud hvor det siger "klik", så tror jeg at jeg ville råbe og skrige som en gal, og meget vel se ekstremt farlig ud... jeg er IKKE behagelig når jeg går verbalt amok, og kunne nok få en sagsbehandler eller to til at strække sig efter den røde knap hvis det skete...

...men igen... det kommer ikke til at ske, for selv om jeg er psykisk syg, så er jeg sgu' ikke dum, og ved udmærket at det ikke gavner min sag... nej så hellere bruge energien på at smide lovstof og paragraffer op... det viser sig jo iogså gang på gang, at det er DEM der fejler...

Men jeg er da sikker på, at der findes borgere der har meget mindre selvbeherskelse end mig, og som har så markant større psykisk press over hovedet, at det siger "klik!" og de så bruger vold...

Hvad end vi vil kendes ved det eller ej, så er sidste løsning altid vold... spørgsmålet er hvor langt vi skal ud før vi bruger den... nogle vælger bare enten selvmord eller at opgive før de når dertil da begge er en anden måde at lette presset på.
  Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 17:20   #29
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja, hændelsen er tragisk.
Desværre er den også med til at holde fordommene og myterne om mennesker med psykiske lidelser i ave.
Kan ikke huske tallene lige præcis, men de fleste med psykiske lidelser, er ikke mere kriminelle end andre mennesker.

Der er desværre sket en lille stigning og det er bland andet, fordi der er sparet helt vildt indenfor psykiatrien OG sengepladserne.
Folk bliver ikke indlagt eller udskrives før endt behandling - og så er det jo, det desværre går galt.

Jeg tror også, at a l l e kan blive så (for)trængte og pressede, at man reagerer uhensigtsmæssigt og det gælder uanset om man har en psykisk lidelse eller ej.
Som min gamle psykolog engang sagde: 'hvis du ikke reagerede, SÅ ville jeg synes, at du var psykopat'...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2009, 22:45   #30
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Jeg tror desværre at der kommer flere af de overfald på sagsbehandlere og andre ansatte i den kommunale forvaltning...

Jeg vil på ingen måde forsvare brug af vold eller våben imod offentlig ansatte. MEN.........de overfald og voldsepisoder vi ser i disse tider, har jeg ventet på i flere år, det var bare et spørgsmål om tid før de kom..., for med den behandling "kunderne" bliver udsat for i "forretningen" Danmark, er det fuldt forståeligt og forventeligt, det burde de såkaldte "experter" have forudset for længst, når sådan et "udskud" som jeg havde set det komme.


Når man presser, truer, og nedgør personer,fjerner deres forsørgelsesgrundlag og hvad man ellers kan finde på af chikanerier, som i forvejen har det svært,og måske har en psykisk sygdom som er ubehandlet, så er der kun rå vold og drab tilbage for denne person, for at føle "retfærdighed", så bare vent.....vi kommer til at se en hel del episoder af lignende karakter i årene fremover, det vi ser nu er kun begyndelsen, for en del af "kunderne" kan ikke psykisk klare mere.

Jeg håber, for de nuværende og fremtidige sagsbehandlere, at deres chefer og øvrige kommunale og folkevalgte politikere, vil tage denne sag alvorligt og ikke bare putte forbryderen i spjældet i 15 år og så er det problem løst, for så tror jeg desværre at der ryger et par sagsbehandlere eller andre offentlige ansatte mere og måske går det ikke ligeså godt næste gang.



Flextossen.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
2 socialrådgivere overfaldet på borgerservice Evaave Politik og Samfund 13 19-03-2012 13:52
Obs:arbejdsdelingen mellem jobcentret og den øvrige kommunale forvaltning buster Politik og Samfund 0 11-06-2010 23:53
Arbejdsgiver dømt for at fyre gravid medarbejder Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 12-05-2010 10:20
Gør op med den splittede forvaltning! buster Politik og Samfund 4 24-03-2010 13:36
Forvaltning har rod i regnskabet Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 0 14-09-2007 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension