K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2009, 20:33   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
her er reglerne om indtægt og formue...

http://www.adir.dk/sw27397.asp
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 20:36   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kender ikke til nogen kommuner der 'ikke gider modregne' - tror de vil gøre alt for at få penge i kassen!!

Men de henholder sig næsten altid til formueloftet på de 10.000 kr når man spørger dem omkring salg af ejendele.

Men selvfølgelig, ringer du og siger du har et kuld hvalpe der forventes at indbringe 85.000 kr, så kommer der måske mere speed på tangenterne, og lidt længere pauser i samtalerne....

Alt med måde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 20:40   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
her er reglerne om indtægt og formue...

http://www.adir.dk/sw27397.asp
Jeg var også lige ved at poste den, det handler præcis om sommerhus, bil, værdipapir mm. Præcis dét som kommunen ser som værende formue.

Reglerne er helt anderledes for genbrugstøj, gamle møbler, kattekillinger og skumgummimadrasser, for det ser kommunen IKKE som værende formue!
Derfor må man gerne sælge det uden konsekvenser for kontanthjælpen.

Alt hvad de nævner der er formue!
Alt hvad der ikke er nævnt, er ikke formue.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 20:41   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg opdrættede norske skovkatte med "kennelmærke" på en kontanthjælp og jeg lavede en aftale med min daværende sagsbehandler:

De fik del i overskuddet, hvis de dækkede underskuddet.

Så kunne jeg rende dem
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 20:51   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det var en sagsbehandler der foreslog mig at lave loppemarked, hahahahaha...

Jeg var skråt på røven, og hun kunne vitterligt ikke hjælpe mig, men så kom hun med den geniale ide, at jeg kunne sælge lidt ud af det jeg havde i gemmerne sko/gryder/børnetøj/klapvogn ungen var blevet for stor til osv. Det gav da 1100 kr lige ned i foret, og så fik jeg rydtet op samtidig.

Siden har jeg måtte ty til dén model mange gange hvor månederne har været særlig barske. Jeg har profil både på QXL og Trendsales, men er vist mest køber lige for tiden. Men har da gennem årene fået solgt meget børnetøj, fejlkøb, DVD'er, bøger - eller byttet mig frem til noget jeg kunne bruge!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 21:03   #16
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Hej helenekr

Hvis akizuri får 2000 kr for nogle hvalpe og de 2000 kr bliver trukket fra hans kontanthjælp, kan akizuri måske blive sur fordi han tror at det må de ikke.

Og laver akizuri så en klage på den baggrund ville jeg tro at akizuri ville blive grundig til grin.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 21:17   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Permand, jeg tror Akizui skal ringe til sin sagsbehandler eller en anden relevant person på kommunen og tage snakken. På den måde kommer Akizuki ikke i klemme.

Det har jeg skrevet op til flere gange!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 21:31   #18
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Hej helenekr

Det du nok ikke helt forstår er at hvis du MÅ, hvorfor må Akizuki så ikke. Og hvis Akizuki klager over det, så kommer der nok en afgørelse til ugunst for dig og mange 100.000 andre. Fakta DU må ikke have en indkomst ved siden af din kontanthjælp.
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:07   #19
akizuri
Føler sig hjemme på K10
 
akizuris avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 46
Styrke: 16
akizuri er ny på vejen
Hej alle.

Tak for jeres svar. Tænkte at der måske var nogen der havde konkret erfaring med det. Maj-Britt du skriver at du kender nogen på KH som opdrætter?

Min samlever og jeg er blevet enige om at det bedste er at tage en åben snak med kommunen. De udbeder sig jo nok et "regnskab" når alle hvalpene er solgt for at se hvor meget det gav - men så må vi jo tage den derfra.

Ifølge Skat var det i hvert fald HOBBYvirksomhed og derfor ikke skattepligtig! For som vedkommende sagde, så måtte jeg jo godt sælge af mine private ejendele. Det er jo så Skat's holdning og ikke nødvendigvis kommunens...

Noget andet er at vi har et reg. kennelmærke - og ofte anses det som et "Firma". Har hørt om folk der fik frataget sygedagpenge og KH pga kennelmærke...
akizuri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 22:09   #20
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Akizuri :

Du SKAL, som hovedregel, ALTID oplyse kommunen om ændringer i dine forhold, og salg af avlede stambogsførte hvalpe, går ind under begrebet SKATTEPLIGTIG indkomst !!!! ( bare spørg i dit lokale skattecenter ), så det store spørgsmål er :

Giver det et overskud ??????????????.

Jeg har, inden jeg startede i dette "cirkus kommunal plat og svindel" avlet 7 kuld stambogsførte Rottweilerhvalpe, men kunne IKKE få det til at give overskud på trods af at min avlstæve fik imellem 7 - 11 hvalpe X en salgspris på 6000 kr......... det hele ligger i hvordan du beregner dine omkostninger ved at avle....


Du har helt sikkert et intelligensniveau som er væsentligt højere end alle kommunens sagsbehandlere tilsammen, så for mig at se har du ikke pligt til at oplyse om noget som helst......det giver jo underskud, hvis du kun har 1 tæve at avle på.....


Så lav dit kuld, beregn dine omkostninger ( så store som muligt ) og brug pengene når du har solgt hvalpene, og hvis kommunen kommer og siger at de har fået nys om at du er stinkende rig, så vis dem dit regnskab og spørg om de vil dække underskudet....


Held og lykke med dit kuld, fra en "gammel Rottweiler mand"...


Flextossen.
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension