K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2009, 12:18   #11
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmdc Se meddelelser
Der lyder super, jomfruen

Jeg forstår bare ikke den der med 2 til 4 mdr. Jeg fik at vide den gang da min ftp. blev søgt at der kun måtte 3 mdr. indtil svaret forelagde. Hvis sagen ikke kunne behandles indenfor de 3 mdr. fik man besked.

Nå men der er nu også meget jeg ikke forstår.

bmdc
Hej.
Jeg står også i den samme situation, men jeg har fået følgende forklaring.
Først skal jobrådgiveren/sagsbehandleren bestemme sig for indstilling til pension.
Så skal det på et møde i jobcenteret, for at de kan beslutte om det skal gå til rådgivningsenheden ( derunder pensionsudvalget)
Når det så er sendt til rådgivningsenheden, så er der to der som skal lave den endelige indstilling og i mit tilfælde har det taget 1 måned at komme på et sådan møde, for de holder kun 2 om måneden.
Hvis de så indstiller, ja så kommer det på pensionsudvalget og de må så have 3 måneder til at behandle sagen.
Ved ikke om det er derfor de siger 2-4 måneder, det har måske sikke været på det indstillingsmøde i rådgivningsenheden
Ved heller ikke om det foregår ens i alle kommuner.
Held og lykke
Edel
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 12:25   #12
Edel Kølbæk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
Edel Kølbæk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Flextossen Se meddelelser
Jomfruen....

Du skal overveje om der er noget nyt at tilføje angående din pensionssag FØR du beslutter dig om du vil møde op til den partshøring, for hvis der IKKE er noget at tilføje, og det hele står i din RP, er der ingen grund til at møde op ( ALT hvad du siger, vil blive brugt imod dig, du koster jo penge !!!!!)

Du skal huske på at ved en partshøring, sidder der en del mennesker (politisk valgte og kommunalt ansatte ) og de er der IKKE for din skyld !!!!!, i 99 % af tilfældene.

Du har nu nået et punkt hvor du er en "belastning" for samfundet, og kan de finde bare en lille restarbejdsevne, ja så bliver du sendt tilbage i "systemet" og aktiveret ihjel.....det er desværre den tak du får af det samfund du har ydet til igennem dit liv, hvor du var i stand til at arbejde.

Og så et lille tip.....PAS PÅ med hvad du siger, når du har med offentlige myndigheder at gøre, de er IKKE til for din skyld, men for samfundet`s !!!!!


Pøj pøj, held og lykke med din sag, og må du have mange lykkelige år forude, når du er færdig med dette "helvede på jord"


Flextossen.....som efterhånden har prøvet lidt af hvert.

Mener du dermed at man gør klogest i ikke at møde op til sådan et møde ??.
Jeg venter på at de den 2/3 skal tage stilling til om de vil rejse sagen for pensionsudvalget og så (hvis ja) får jeg vel også et brev om at jeg kan fremtræde for dem der skal afgøre min sag.
Jeg har tidligere selv rejst en sag og da valgte jeg ikke at møde dem, men min mand rejste hans sag nøjagtig en måned efter og han ville møde dem. Vore sager blev behandlet samme dag, så derfor tænkte jeg at det måske gik hurtigere hvis jeg mødte op hos dem ... Jeg har nemlig travlt:-) da jeg er en af dem der ikke får en øre af systemet og det kan vi ikke holde til ret meget længere
Hilsen Edel
Edel Kølbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 12:48   #13
Flextossen
Føler sig hjemme på K10
 
Flextossens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-10 2008
Lokation: Køge kommune
Alder: 65
Indlæg: 27
Styrke: 16
Flextossen er ny på vejen
Hvis jeg var dig, ville jeg IKKE møde til den partshøring i pensionsteamet, forudsat at ALLE relevante oplysninger fremgår af din RP.

Du skal selfølgelig møde til de partshøringer der støder op til det endelige møde, hvor der bliver taget stilling til, om din pensionssag skal indledes.

PAS PÅ hvad du siger og gør, når du har med disse "myndigheder" at gøre....., de er ikke alle til for din skyld, selv om de burde være i.f.l.g lovgivningen.

"ALLE SYGE, ER NOGLE PLATTENSLAGERE, SVINDLERE, BEDRAGERE OG SKAL ARBEJDE ", siger "hjorten", og i nogle kommuner er "hjorten`s" ord lov, de er fuldstændig ligeglad med din sygdom og hvad du mener, bare du kommer ud af deres system, enten i arbejde ( 1 ste. prioritet ) eller på førtidspension ( sidste udvej, når du har kæmpet og ødelagt dit helbred så meget, at der ikke er noget tilbage, ikke engang så du kan nyde din fritid )


Må lykken tilsmile dig og må du vinde til sidst, og have dit helbred i behold, så du kan få lidt ud af tilværelsen i denne svære tid....


Flextossen.......måske snart "pensionisttosse"......
Flextossen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 08:19   #14
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Edel Jeg vil også gerne ønske dig mega held og lykke

Jeg har besluttet mig ikke at møde op mere nu må det gå sin gang
syntes ikke jeg har mere at tilføje

Tror også man let kan komme til at sige for meget

Mange hilsner
Jomfruen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 13:23   #15
veigitt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
veigitt er ny på vejen
Smile genvurdering efter 5 års førtidspension

Jeg står ligesom i samme situation nu , min genvurdering har varet fra den 19 juli 2007 og er ikke færdigbehandlet..
nu har jeg fået brev med sagens akter mm om at jeg indkaldes til afgørelssesmøde den 25 feb. jeg har nogle udtaleser fra både sagsbehandler og lægekunsulent..

sagsbehandleren skriver :indstilling ...det vurderes at ansøger opfylder betingelserne for mellemste pension §14.2.1., der er henset til at erhversevnen vurderes at være varigt væsentlig forværret og udelukker varetagelse af almindeligt erhvervsarbejde

lægekunsulent skriver :Samlet må siges at tilstanden virker ret stationær med en ganske betydelig nedsat arbejdsevne ..

Jeg er blevet tilbudt at deltage i mødet , men er nu kommet i tvivl om det er godt for min sag..hvad syntes i her i forummet????
veigitt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 13:09   #16
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
indstillings dato til FTP

Har lige brug for jer igen

Jeg fik mail fra min sagsbehandler idag

efter jeg havde skrevet og spurgt om den nøjagtige dato hvornår han havde sendt min indstilling til pension afsted

Han skriver så dette tilbage:

"Jeg har indstillet dig til førtidspension d. 16.02.09 og oversendt sagen til pension afd."

er det så fra den dato man regner de 3 mdr. ?

En god dag til jer alle
jomfruen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 14:00   #17
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Nej, din sagsbehandlers indstilling er ikke den skæringsdato, de tre måneder drages fra. Det er først når der er truffet afgørelse, formedentlig af pensions afdelingen, at de tre måneder starter. Men du kan henvende dig til pensions afdelingen for at høre hvornår du kan forvente at der træffes afgørelse i din sag.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 16:18   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, netop, Kohai.

Men er det §17, så er det fra cirka det tidspunkt, hvor man ansøgte.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 18:30   #19
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tak for svar

men hvor længe må de så beholde den i pensionsafdelingen inden den går videre? og hvad skal de så lave? ....
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2009, 21:31   #20
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jomfruen-

Citat:
men hvor længe må de så beholde den i pensionsafdelingen inden den går videre? og hvad skal de så lave?
den bliver ved pensionsafdelingen/pensionsteamet de skal nu læse din sag igemmen og tage stilling til ftp. om du opfylder kravene, det er dem der afgøre din sag.

og man får brev normalt om at de har modtaget ens sag og de vil nu påbegynde sagen om ftp. og så har de 3 mrd til det
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 02-03-2009 kl. 21:33. Årsag: tilføje
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension