K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2009, 13:55   #1
Aslan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2008
Lokation: Nordjylleds amt
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Aslan er ny på vejen
Kontaktperson !

Hej Alle !
Rigtig godt med en side som K-10 .
Hvad er en kontaktperson ,jeg vil få sådan en på et tidspunkt,fik jeg afvide for 2 mdr. siden.
Hvad skal det bruges til ?
Er det for at trække tiden ud ?
Bruger en ny kommune Arbejdsprøvningvuderingen fra den gamle kommune ,hvis den er rimelig ny ?

Aslan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 22:17   #2
Aslan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2008
Lokation: Nordjylleds amt
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Aslan er ny på vejen
Ftp.

Hej igen !
Er det virkelig kun mig der (er så heldig )at få en kontaktperson hos kommunen
,eller er der en der ved noget m hvad det skal til for, grunden til jeg spørger er at jeg virkelig havde det trælst den dag jeg vartl samtale,og ikke tænkte på noget som helst.
Nu overvejer jeg at rykke min sagsbehandler,fordi jeg syntes at der må ske noget,ellers kammer jeg da totalt over .

Nå,men håber da der er en der lige gider fortælle,hvis i ved noget !
HEJ
Aslan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 23:06   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er lidt svært at svare på da vi ikke ved hvad ydelse du er på, ej heller hvad din sag (kommunen) stiler imod.

Men jeg forstår ikke hvorfor du ikke SKRIFTLIGT har spurt din sagsbehandler hvad hensigten og målet med kontaktpersonen er, hvilken rolle denne skal udfylde, hvorfor sagsbehandler mener du kan have glæde af sådan en, efter hvilken § og hvilken lov du sagsbehandler har tænkt sig at tildele dig en kontaktperson, osv du må have af spørgsmål.

Men husk at skriv, for det er en afgørelse din sagsbehandler har truffet, øjensynlig uden at parts høre dig (og det er ikke lovligt) og en afgørelse har du ret til at klage over (og ikke mindst få en klagevejledning) såfremt du er uenig. Og du vil få mere ud af at kunne bevise på skrift at bevillingen er foregået.

Noget helt andet er så at du ikke behøver møde til møderne på kommunen, alt hvad der kan foregå skriftligt har du ret til at bede om skal foregå skriftligt, af hensyn til at du har en fair mulighed for at deltage i sagsbehandlingen, hvilket man naturligvis ikke kan hvis man sider og har det meget meget skidt (eller som mig får angstanfald af det) de kan kun forlange at du deltager ved lægeundersøgelser.

Citat af Karen Jespersen (har det på mail) Efter forvaltningslovens § 8 kan en myndighed imidlertid kræve, at parten medvirker personligt. Det vil for eksempel være tilfældet ved udstedelse af kørekort og pas samt ved lægeundersøgelser til brug for behandling af sager om førtidspension.

Der til har du jo muligheden for at få dig en partsrepræsentant, du bestemmer surverent hvor meget denne må være del af din sag, dvs denne kan og må gerne møde til møder uden din deltagelse, eller fx med dig som talende tilskuer.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 22:43   #4
Aslan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2008
Lokation: Nordjylleds amt
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Aslan er ny på vejen
Kommunal kontaktperson


Ringede idag til min sagsbehandler,og fandt ud af at kontaktpersonen skulle hjælpe men at vouderer mig ,så der kunne laves en ressurseprofil,så lange så godt.
Men fik også af vide jeg måtte være tolmodig da der var ventetid !

Så må jeg også lige sige ,at min sagsbehandler sagde hun ville gøre hvad hun kunne for at min pensionsag kunne gå igennem,og også tage fat i sin overordnede, altså er noget startet,hvilket jeg var i tvivl om, har dog stadig ikke skrevet under på noget !

P.s. skrev ikke jeg var på kontanthjælp !

Glad men lang vej igen !
Aslan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2009, 03:39   #5
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Hej Aslan,

Nu ved jeg ikke lige, hvilken type kontaktperson, der er tale om, men hvis det er en såkaldt støttekontaktperson/SKP'er også kaldet en hjemmevejleder, så har jeg sådan én nu på fjerde år, og hun har gjort alverden for min livskvalitet!
Det var også hende, der overtalte mig til at søge pension, og hun har været en utrolig stor hjælp i sagsforløbet også.

Nu kan du jo ikke få verdens bedste hjemmevejleder, for hende har jeg, men de vikarer jeg har prøvet har også begge været utroligt søde og imødekommende og veluddannede, så der er en god chance for, at du også er heldig, hehe...

Hvis det er en SKP'er/hjemmevejleder du mener de har bevilliget dig, så synes jeg, du skal glæde dig over, at du får muligheden - de er vist temmelig dyre for kommunen!

Krydser fingre, og håber, du er heldig med hende/ham!
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension