K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2008, 16:27   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er klart enig med alle andre om at din pension er permanent...når der ikke står at den er med revurdering...

Jeg har selv fået en pension med revurdering....og det står der også på min afgørelse...

Så fastholder kommunen at den er med revurdering....ja så skal du klage over det i det øjeblik de hiver dig ind til revurdering...

Er du stadig lige så syg som da du blev tilkendt din pension ???...

Jeg spørger fordi at det ikke altid er lykken med en pension...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 18:28   #12
PMH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 26
Styrke: 18
PMH er ny på vejen
Hej igen, og tak for svarene.

Jeg hælder da også mest til at holde på min ret, men er på den anden side ikke så interesseret i at få det til at lyde som om jeg ikke vil genvurderes.
Genvurderingen er trods alt først om godt et år, men det ville være frygtelig dejligt at få det afklaret før.

Ang. mit helbred, så er der ikke de store ændringer siden jeg fik tilkendt pensionen.
Jeg har bare lært at leve med de smerter og skavanker det nu engang har givet, men det er ikke blevet bedre end da jeg fik pensionen.


Mvh
Per
PMH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 21:17   #13
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Per

Pas på med flinkeskolen overfor kommunen
Hvis du læser rundt på K10 så vil du se at det i stort set alle sager er dem der har kendt reglerne og krævet deres ret der har fået det de var berettiget til ifølge loven.
Kommunen kan jo trods alt ikke bare fjerne din pension igen, fordi de måske bliver sure over at du påpeger at de har lavet fejl.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 22:03   #14
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Spændene emne

I mine papir, står der at ftp. skal tages op efter 2 år. Når det ikke står i dine papir, må den være permanent.
Jeg står for at skal revuderes pr. 1. okt 08 men har intet hørt fra kommunen endnu på trods af jeg jeg har henvendt mig, da min mest behandlende ikke er let at træffe i sep. mdr. Men kommunen kunne oplyse mig om at pensionen forsatte indtil der var truffet en afgørelse.
Gu, ved hvor lang tid der går......

I hører fra mig når jeg kommer på nettet igen, da det er slut fra i aften.

I skal alle have fra bmdc og god vind i sejlene.
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 09:49   #15
PMH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 26
Styrke: 18
PMH er ny på vejen
Hej igen

Lige en lille update.

Jeg har lige talt med kommunen igen, og hun havde været ved at kigge lidt på sagen.
Det hun har fundet frem til er, at det blev besluttet på mødet, at sagen skulle revurderes efter 3 år, men at de har "glemt" at skrive det i afgørelsen..!!

Men hun var tvivlende over for om det holdt juridisk, hvilket jeg kunne høre på hende at det ikke gør.
Hun ville gerne lige tale med deres jurist, inden hun kunne give mig klar besked.

Hun spurgte mig hvad jeg foretrak, om hun skulle prøve at få lavet det sådan at sagen ikke skulle genvurderes..
Øøøhh.. Ja tak, det ville være dejligt..

Så mon ikke de er klar over at den ikke holder juridisk..


Mvh
Per
PMH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 09:55   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tak for updaten....
Jo de ved sikkert godt at de vil få svært ved at få den igennem et klagenævn...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 11:22   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan ikke lade være med at fryde sig over at deres egen sløset sagsbehandling, rammer dem selv.
Hold os endelig opdateret i hvad der sker.
Jeg tror heller ikke, at de kan lave afgørelsen, om uanset hvad der står i et møderef. Det må være selve afgørelsen der lovmæssigt gælder.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2008, 12:00   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er kun endnu en sag i rækken af sager, hvor det lader til, at vi borgere har mere end een journal hos kommunen.

Det er, som om kommunen kan hive den version frem, som giver mest i refusionskassen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 14:56   #19
PMH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2006
Indlæg: 26
Styrke: 18
PMH er ny på vejen
Hej igen

Jeg har nu hørt fra kommunen igen.
Sagen har været drøftet på et møde, og de holder fast i, at der på pensionsmødet i 2006 blev skrevet i referatet, at min pensionssag skulle revurderes i december 2009, men at de har "glemt" at skrive det i afgørelsen som jeg har.

Men de vil give mig det tilbud, at de vil revurdere sagen nu med det samme, og hvis min læge ikke siger at min ryg har fået det markant bedre, så vil de give mig pensionen permanent, og sagen vil blive lukket.
Ellers vil jeg blive kaldt til møde om revurdering på det fastsatte tidspunkt, dec. 2009.

Hvordan er det lige jeg skal forholde mig til det..??

Jeg vil gerne have sagen afsluttet, så arbejdsskadestyrelsen også kan få den afsluttet.
Og ikke mindst, vil jeg have det utrolig godt med, at få lagt låg på sagen og komme videre.


Mvh
Per
PMH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 15:01   #20
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg ville selvfølgelig lade dem indhente en statusattest fra min læge som i henhold til sandheden ville fortælle jeg ikke har det bedre, men tværtimod skal konstant kæmpe imod med træning for at undgå markant forværring. Men, det ved jeg jo ikke om er sandt for dit tilfælde, men det er det for mig, derfor min holdning.
Håber Du får fred på sagen snart

mvh Nøvsen

Tilføjet i edit :
Jeg mener ligesom web og Hejdien at kommunen har et juridisk problem med at bevise genvurderingen, men at få ret tager nogen gange meget mere tid og kræfter end det tager at få fred, og lige i den her specielle situation tror jeg Du ender med samme resultat.

Sidst redigeret af Neurosmølf; 17-09-2008 kl. 16:53. Årsag: glemte kommentar omkring genvurdering, sry
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ask midlertidig erstatning Pain Alt det andet 2 07-03-2013 16:11
midlertidig FTP?? CSøgaard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 17-12-2010 12:43
Midlertidig pension? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 13-03-2010 08:07
Midlertidig førtidspension? Peja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 13-03-2009 15:24
KonStant-hjælp - eller midlertidig ydelse zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 25-11-2008 11:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension