K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2008, 22:03   #1
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
syge mister forsørgelse..

http://www.nordjyske.dk/aalborg/fors...918176%2c5%2c3

Sagerne trækkes i lang drag og hvem er taberne og vinderne i dette spil.??
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2008, 23:50   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tænk hvis flere fagforeninger gad råbe vagt i gevær.
Det fremgår jo tydeligt at de har indhendtet tal fra hele landet igennem flere år.
Såfremt det passer(har også hele tiden været min påstand) så er det siden 2003 x 5.000=ca 30.000 mennesker der sidder fast uden afklaring i systemet. i de tal er ikke de fra før 2003.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2008, 13:40   #3
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Ja, og tænk hvis fagforeningerne ville behandle sine egne ansatte med samme respekt, som de tilsyneladende har for sine medlemmer....... det ville være lykken.

Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i glashus.


Mange venlige hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 09:50   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror at mange af os uretmæssigt mister sygedagpenge, fordi.
Dels mangler helhedsvurdering § 7a, dels kommer man på kontanthjælp, indplaceret i stk 3, dvs at man stadig anses for at kunne vende tilbage til ordinært arbejde.(ikke aktuelt, men på sigt).

Man kan (efter min mening) ikke tages af sygedagpenge, såfremt vurderingen er at man kan vende tilbage til ordinært arbejde.
Man har mulighed for forlængelse, såfremt der mangler oplysninger, evt i form af ny arbejdsprøvning.
Man har mulighed for forlængelse i op til 2 år, samme tidsfrist som man kan få førtidspension, med dato for genoptagelse.
Dvs at hvis man ikke med sikkerhed(ofte brugt formulering)kan vurderer om borgeren kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, inden for fristen på 2 år, kan(skal)man istedet give pension, med senere genoptagelse(evt de 2 år).
Hvis man ikke kan pege på revalidering, eller fleksjob, er der kun pension tilbage, elleres skal man tilkendes en af delene.
Hvad siger I andre?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 10:59   #5
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
Hej Pia!
Jeg er helt enig med dig,det er jo tydeligt for en hver,at når man først er parkeret på kontanthjælp,så er det bagerst i køen for arbejdsprøvning,har selv en nabo der er solidt pakeret på 8 år...

Det er noget svineri,kommunen tænker kun på egen kasse ikke på de menneskelige acpekter der er i at bare gå og vente..

Har selv lige været på revalideringscenter der var nogen der havde gået med arbejdsskader i op til 13 år det er forrygt!!!

Har hørt Claus Hjort udtale at folk ikke skal pakeres på kontanthjælp,hvis de er for syge til at arbejde skulle det være pension eller fleksjob.
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 13:38   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Har hørt Claus Hjort udtale at folk ikke skal pakeres på kontanthjælp,hvis de er for syge til at arbejde skulle det være pension eller fleksjob
Det har jeg også hørt, men har glemt hvor.

Kan du huske, hvornår eller andet om Hjorts udtalelse?

Det ville være fedt, hvis vi kunne finde det på skrift.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 15:24   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan finde lidt om det her http://politiken.dk/politik/article409186.ece

Der er også lidt fra vores egen side af her http://www.k10.dk/showthread.php?t=2858

Claus Hjort Frederiksen siger lidt her:

Citat:
Loft over kontanthjælp har ikke hjulpet på ledighed
Information, side 4, 29. juni 2005
Flere aviser bringer i dag historien om, at loftet oven kontanthjælpen ikke har fået flere i arbejde. En ny rapport fra Socialforskningsinstituttet (SFI) viser, at stramningen over for kontanthjælpsmodtagerne ikke fungerer som incitament, men snarere går ud over de berørte familiers økonomi. Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) mener, at loftet skal have lidt mere tid, før effekten på ledigheden viser sig: Jeg havde gerne set, at loftet over ydelserne havde fået flere i arbejde lidt hurtigere. Men reglerne har kun virket i kort tid. Sammen med kommunernes svage informationsindsats kan det bidrage til at forklare de manglende resultater."Til Berlingske Tidende siger amtsborgmester i København, Bo Asmus Kjeldgaard (SF), at intet tyder på at loftet kan få folk i arbejde: "Vi har i København en faldende arbejdsløshed blandt kontanthjælpsmodtagere, og det har vi ikke, fordi vi pisker, men fordi vi finder arbejdspladser og støtter dem, så de kan bestridige et job."Både Socialdemokraterne og De Radikale vil vurdere loftet over kontanthjælpen til efteråret. De Radikales arbejdsmarkedsordfører, Elisabeth Geday, udtaler til Berlingske Tidende: "Der skal være et loft, så det kan betale sig at arbejde, men det her loft rammer mange mennesker, der er syge eller ikke selv er i stand til at forbedre situationen."Politiken bringer en temaside om kontanthjælp og har blandt andet interviewet Claus Hjort Frederiksen. Beskæftigelsesministeren fastholder over for avisen, at regeringens loft over kontanthjælpen ikke er en nedskæring i ydelsen, men en måde at hjælpe folk til at forlade kontanthjælpssystemet. Han mener desuden, at kommunerne har informeret for dårligt om ordningen, og at de skal benytte andre ordninger end kontanthjælpen til dem, der ikke er i stand til at bestride et arbejde: "Det afgørende ved kontanthjælp er, at når man får den ydelse, står man til rådighed for arbejdsmarkedet, og derfor ser jeg det som min vigtigste opgave, at folk får selv bare en lille tilknytning til arbejdsmarkedet."
Kilde: http://www.bm.dk/sw1504.asp?date=2005-06-29

AE Rådet har vurderet NY CHANCE TIL ALLE og finder at den halter

De siger at rigtig mange ikke arbejdsmarked parate kommer på førtidspension...

Citat:
Derimod er de ikke-arbejdsmarkedsparate kontanthjælpsmodtagere i langt større grad overgået til førtidspension. Knap 11 procent af de ikkearbejdsmarkedsparate er overgået til førtidspension, mens omkring 8 procent er kommet i beskæftigelse/selvforsørgelse. Vejen ud af kontanthjælp
for de ikke-arbejdsmarkedsparate sker derfor primært via førtidspensionering.
Kilde: http://www.ae.dk/media/filebank/org/ny-chance-jv.pdf
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 17:01   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Fu... for et svar, ham " hjorten giver, men det er der jo ikke noget nyt i)!!

Som kontanthjælpsfleksbevilliget ( siden 2007), er jeg jo stadig underlagt loftet, og har iøvrigt været " underlagt det" det siden 2004, så mon der er gået lang tid nok, til at vurdere, hvilken effekt det har haft på De berørte borgere.

De får det sq til at lyde som om reglen/ loven er helt ny.. Det er så typisk det lort... regering vi har..

FØJ FOR DEN LEDE.

Nå ja så fik jeg lige lidt galde ud igen igen..

Mange Helle

Ps det var helt rart, nu er jeg totalt rolig, hehe
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2008, 23:42   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der var lidt retsikkerhed her til lands, ville der være betalt læssevis af erstatninger for syge der pakeres på kontanthjælp i årevis, endda ud over varighedsbegrebet som er 4-5 år.
De burde kunne få erstatning, for div tab, grundet kontanthjælpen.
Tab for at de burde have pension istedet, tab for evt tilførte lidelser, ofte div belastningsdiagnoser, stress, angst, dep. alene pga usikkerhed for fremtiden, manglende økonomi, tab af bolig, bare for at nævne et par eks.Økonomisk bankerot.

Og dette foregår, uden at den alm dansker kender til problemet, uden at den alm dansker tror at det kan ramme dem selv, uden at den alm dansker kan protestere fordi det er hemlig viden, kun forbeholdt de få, der bliver syge/kommer til skade.
Og ve den der fortæller videre!!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2008, 00:25   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Helle, det der sagde Hjort i 2005, og ikke "i går", at jeg så allerede den gang (da den debat var oppe) syntes at loftet havde haft tid nok til at vise hvad dets sande jeg var i længden er så en anden sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forsørgelse.. fruschmidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 25-09-2013 12:45
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Alvorligt syge mister arbejdsskadeerstatning Webmaster K10 Nyheder 0 03-02-2012 17:10
Syge mister sygedagpengene! buster Politik og Samfund 8 09-11-2010 11:30
Syge ender på unødig forsørgelse ! buster Politik og Samfund 1 04-09-2010 13:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension