K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Kommunernes Tavshedspligt

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Kommunernes Tavshedspligt Skal kommunen fortsat være omfattede at loven om tavshedspligt i fald en borger går til pressen.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2008, 20:51   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Menneskerettigheder og personfølsomme data

En meget vigtig artikel, hvor menneskerettigheder, retssikkerhed mv. kommenteres af Institut for Menneskerettigheder!!!!

Jeg kan IKKE se, at en borgmester må bruge disse oplysninger til pressen.


Citat:
- I Danmark har vi persondataloven. I takt med, at der akkumuleres flere og flere oplysninger om den enkelte, og der i stigende grad sker samarbejde mellem forskellige myndigheder, skal man have opmærksomhed på, at oplysningerne ikke bliver brugt til andet end det, de er indsamlet til, mener Rikke Frank Jørgensen.

- Mange af dem er jo følsomme, for eksempel hvis det drejer sig om ens helbred, økonomiske forhold eller om du har været gennem en skilsmisse, forklarer hun.
http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...ID=36&C_ID=111
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2008, 00:44   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er der jo heller ikke nogen tvivl om at de ikke må, problemet opstår nu hvor borgmesterene føler at de ikke kan forsvare sig på en god og saglig måde og derfor mener at de nu skal have lov til at bryde tavshedspligten...

Personligt tror jeg nu ikke at det kommer til at ske
  Besvar med citat
Gammel 13-01-2008, 01:10   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er barsk læsning, for borgere registreres jo mange steder.

Ressourceprofiler
Udskrivningsplaner til brug for genoptræning i kommuner
Funktionsbeskrivelser
Elevplaner
Kompetenceafklaring af ledige
§50 - børneundersøgelser

Og sikkert mange, mange flere registreringer, hvor en masse oplysninger om en borger samles i een journal.

Det er altså skummelt, at så mange oplysninger registreres om os.

Gid, nogle ville se noget grundigere på dette. Det er bare for meget registrering.

Og hvor mange i kommunen har adgang til vores oplysninger?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 00:20   #4
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Thumbs down Hvad er tavshedspligt?

Jeg ved hvad tavshedspligt, men vedr. min overskrift er det henhold til en tidligere sagsbehander som jeg havde engang da jeg havde et andet skånejob, hvor jeg blev mobbet, siden dengang lang tid efter fik jeg aktindsligt, og fandt ud af at efter min "samtale" med min sagsbehandler, ringede denne til den person som mobbede mig og de talte sammen om "de" problemer der var med mig, og at de skulle tale sammen igen hvis der var "problemer" med mig igen, og oven i dette talte man om min private måde at bo på ( dette fordi jeg boede/ bor sammen med min mor endnu, og fra 96 har hun lidt af depression, OG jeg har vel lov til at leve som jeg vil?) NÅ men jeg mener altså at dette er at overtræde tavshedspligten idet sagsbehandler ikke må diskuter bl.a. private forhold med personer som det ikke vedkommer dem.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 11:42   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er da uhyggeligt, at du kan "høre" ude i byen om det, der står i din sag på kommunen. Det er ULOVLIGT!!!

Man rystes over de historier, der kommer frem her på k10.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2008, 12:41   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
calamityjane nej din sagsbehandler må overhovdet ikke diskuttere din sag med nogen, hun må ikke engang diskuttere den med sine kollegaer hvis ikke de har noget med sagen at gøre ...

Selv om det er lang tid siden så vil jeg da mene at endnu en den dag i dag (hvor du jo har viden om brudt tavshedspligt) kan du skrive til kommunalbestyrelsen og borgmesteren og klage over den brudte tavshedspligt...

Uanset hvad din sagsbehandler mener om dig og dine bolig arrangementer så skal hun holde sin K*** over for alle andre...


Hvad ang at snakke med den kollega der stod bag mobningen så er det bestemt heller ikke noget hun skal blande sig i uden en forudgående aftale med dig ...

Det er totalt uetisk og uden for loven når en sagsbehandler opføre sig sådan, så skriv en klage og bed om at der pr efterdags indskærpes over for kommunens ansatte hvad en tavshedspligt er og indeholder ...

Man kan jo ikke have tillid til en sagsbehandler under sådanne forhold og der er ikke noget vigtigere end tilliden...

Så find dig ikke i det heller ikke selv om det er lang tid siden....

jeg er sq målløs over den frækhed og stupiditet fra sagsbehandlerens side...

En hver der har bare lidt hjerne ved at ud over at det er uetisk ulovligt og dumt, så er der ikke noget bedre for sådan en mobber end at få lidt mere skyts og det er da den perfekte måde at give det på
  Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 09:55   #7
MOGENS R
På vej til at lære K10
 
MOGENS Rs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Lokation: Færøerne
Indlæg: 3
Styrke: 0
MOGENS R er ny på vejen
Man må godt kommunikere med andre privatpersoner om en borger, for at få flere erfaringer om et emne, eller høre synspunkter om noget, man gerne vil vide mere om fra andre borgere, diskutére emner om en eller flere borgere.

Der må bare ikke udpeges eller fortælle, at man spørger fordi det er i forbindelse med mit arbejde, og derfor ingen navne, eller anden identitet om den person, eller personer, der tales om.
Det er tilladt at tale om noget, såfremt ingen kender vedkommede, der omtales, eller spørger på vegne af en en anden person/borger.
__________________
Lær Tegnsprog her.
MOGENS R er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 12:30   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bemærk lige at det er en tråd der er 7 år gammel du skriver i...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 14:10   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker ofte, hvor Zuza blev af......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 16:33   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hun lever skam i bedste velgående....taler med hende engang imellem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indhentning af data fra Sundhed.dk lgkh62 Alt det andet 3 02-10-2013 07:10
Personfølsomme data - samkøring af registre zuza Nyt om loven 16 02-09-2009 23:48
Menneskerettigheder og handicapbegrebet zuza Nyt om loven 6 01-10-2008 18:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension