K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2016, 00:07   #1
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
minister der fejlinformerer.. og får lov at fortsætte med det

Egentlig er det sjældent nogen eller noget gør mig rigtig harm, men at høre Støjberg i nyhederne i går, og læse om hendes udtalelser om at bistandsklienter har haft lang tid til at finde noget arbejde / et andet sted at bo og det at en enlig forsørger får 14.500 INDEN SKAT, gør mig virkelig arrig.
Hvorfor hulen sætter hun sig ikke ind i, at det er før skat, og hvad laver journalisterne, siden de ikke korrigerer hende. Hendes kolleger på tinge, vistnok fra SF, raser, kalder hende kynisk. Men de siger heller ikke det rigtige beløb. Som iøvrigt også afhænger af ens alder.
Jamen det giver jo den almindelige seer et helt forkert billede.
er det virkelig bare blevet sådan at ingen tager deres arbejde alvorligt, eller hvad?
Men det var da fint at få luft her
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 09:51   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
at en enlig forsørger får 14.500 INDEN SKAT, gør mig virkelig arrig.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
Hvorfor hulen sætter hun sig ikke ind i, at det er før skat, og hvad laver journalisterne, siden de ikke korrigerer hende.
Jeg har hverken læst eller hørt de udsendelser du henviser til.

Men "før skat" og "inden skat" betyder jo det samme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 10:29   #3
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
http://www.dr.dk/nyheder/politik/sto...d-til-finde-en

nå ja ups, skrivefejl. Hun siger at det er efter skat
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 10:48   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Tallene passer også.

hVIS man ligger ALLE tal sammen man som enlig får.

Hvis man vel og mærke får dem alle.

Alm. Bidrag fra den anden forældre. Alm. Børnecheck. Ordinær og ekstra ordinær børne ydelser.

Deler man de penge der kommer kvartal op i mdr. Passer tallene .

Plus de 621 kr ved 1 barn i boligsikring. 979 kr ved 2 eller flere.

Det HUN burde have sagt. Det får alle andre enlige også indtil en vis indtægt . Det glemmer de altid at fortælle. At det får alle andre også. Oveni deres lønninger.

Det har været kraftigt debatteret på Facebook også. Alle er enig om tal Ik er forkert - samnenlagt. !!

Men selve kontanthjælpen er maks 14575 kr FØR skat. Det er det tal der er vigtig. Ikke alle sndre. Og så rammes lønarbejder ik a loftet mht boligsikring som dem på kontanthjælp. Det fottæller de heller ik meget om

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 11:12   #5
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Tak for info. Jeg var ikke klar over at man havde sådan et regnestykke med. Det gør det misvisende.
Har bestemt mig for stadig at være arrig...
Men er det stadig mindre hvis forsørgeren er under 30 år?
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 12:46   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja kvinden (Inger Støjberg) er bindegal og forholder sig ikke til virkeligheden..

Hun siger og skriver rundt omkring at hvis man er syg ja så er man ikke på kontanthjælp...

Dette ved alle ikke passer..

Hun har kun et mål og det er at retfærdiggøre deres undertrykkende love...for det er den eneste måde hvorpå man kan trykke lønnen på det alm arbejdsmarkedet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 12:54   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg lille menneske kender alene bare rigtig mange på kontanthjælp der er syge.

Og ja der skulle de IK være. Men men så forstår jeg ik politikker ik laver loven om. Så der ingen huller er mht at sætte folk årevis på kontanthjælp som syg. Som det er nu. Sidder de og skælder kommuner ud.

Og jo ved godt kommuner ikke er ens. Men hvorfor stopper de det så ik bare ? kr. kr og atter kr.

Jo tallene er der ik noget i vejen med. Hvis folk ved hvordan man er kommet frem til det. Og at de fleste andre alm enlige på arbejde også får de samme.

Deres grundløn er blot større end de maks 14575 kr før skat man ka få på kontanthjælp.


Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 13:49   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Diskussionen burde ikke handle om, hvor mange penge man får i alt.
Det burde handle om: kan man leve for det i dagens danmark?
Er det muligt at tilpasse sig, under de eksisterende forhold, så man kan leve for det beløb?
F.eks. om der er nok tilskud til at hjælpe med med ekstra/særlige behov.
Og om det er muligt at skaffe de billige boliger, der er nødvendige for at klare sig for de beløb.

Men det er tilsyneladende mere interessant at diskutere om en enlig forsørger får 10.000 kr i hånden eller 15.000 kr i hånden. Og HVER gang politikkerne trækker debatten over på det plan, falder folk i med begge ben, og fokuserer på de tal.
De tal er jo fuldstændig irrelevante. Det er alle de andre faktorer der er relevante.

(Sorry, bliver bare irriteret over det gang på gang)

---

Og ang tallene, hvis vi endelig skal omkring dem:
De bruger disse tal:
http://ugh.uhdanmark.dk/wp-content/u...iet_ekstra.png

Enlig forsørger efter loft, med barn på 1 år (hvis forsørger er 30+ år):
Kh efter skat cirka 10.000 kr (før skat 14575 kr)
Boligstøtte: 621 kr
Børne-unge ydelse: 3537 pr kvartal (1179 pr måned)
Tilskud som enlig forsørger: 2742 pr kvartal (914 kr pr måned)
Børnebidrag: Normalsats 1.307 kr om måneden.

Det giver i alt:
14021 kr.

Og nogen får måske mere end normalsatsen i børnebidrag. Nogen får måske en anelse mere efter skat i kh.

Så det er IKKE helt ved siden af.

Hun burde selvfølgelig have oplyst, hvilke tal der blev medregnet.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 14:19   #9
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Jeg takker for al den info, nøj, hvor bliver jeg klog.
At der er billige bomuligheder til alle, tror jeg heller ikke på, udover Låsby Svendsen huse og jordhuler. Men det koster at flytte, og der er ventelister på sunde lejligheder, selv her i den boligafdeling på Lolland hvor jeg bor, er den lang.
Jeg synes for så vidt ikke tal er interessante, men det er dog dem der kommer i brug når medicinen, leverpostejen og brillerne skal betales.
men nej, der er ikke til ny mobil, store tv pakker og cafebesøg.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2016, 20:48   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
Jeg synes for så vidt ikke tal er interessante, men det er dog dem der kommer i brug når medicinen, leverpostejen og brillerne skal betales.
Til briller har man mulighed for, at søge om hjælp til enkeltydelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension