K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2006, 08:18   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der kom et brev !

Min forvirring er total.
Først læser man artiklen hos HK og

det samme læser man andre steder steder, og man mener så at man kan få kørselsfradrag fra den 1-7-06.
Det er vi jo alle glade for.

Så sender en af vores bruger mig en mail hun lige har modtaget fra Claus Hjort Fredriksen.

Heri står der

Kære XXXXXXXXXXX

Tak for din mail.

Jeg kan oplyse, at det skattemæssige befordringsfradrag gives til personer i fleksjob, fordi de er ansat som lønmodtagere, mens dette ikke er tilfældet for personer, der deltager i virksomhedspraktik på ledighedsydelse.

Jeg kan også oplyse, at Folketinget netop har vedtaget en ændring af fleksjobreglerne, så personer på ledighedsydelse får ret til befordringsgodtgørelse fra kommunen, når de deltager i for eksempel virksomhedspraktik. Reglerne gælder fra 1. januar 2007.

Befordringsgodtgørelsen kan gives, hvis transporten udgør mere end 24 km frem og tilbage. Befordringsgodtgørelse udgør p.t. 1,02 kr. pr. km udover de 24 km, og den vil være skattefri. I helt særlige tilfælde vil kommunen kunne dække den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Med venlig hilsen

Claus Hjort Frederiksen


Så er det at man lige tænker ØØHHH hvad skal vi nu regne med
Hvem ved hvad de taler om og hvem ved det ikke ???

Jeg har idag sendt en mail til Journalisten der har skrevet den omtalte artikel i HK for at se om hun evt kunne kaste lidt lys over sagen.

Her er hvad jeg har skrevet til hende.

Til Lene Søborg.

Jeg har læst din udmærket artikel der hedder

HK skaffer flekser flere penge.
Den artikel er jo rigtig god og den glæder rigtig mange af os der hver dag kæmper med økonomien samtidig med at vi skal betale mange gange flere 100 kr om månden i transport uden at kunne få selv den mest simple økonomiske hjælp.

Vi har selvfølgelig debatteret dette emne på K10 og hvor dejligt det var og gjort vores bruger opmærksomme på at de skal huske at søge fra den 1-7-06.

Nu bliver forvirringen jo så total, for en af vores bruger har sendt mig en mail hun har modtaget fra Claus Hjort Fredriksen, hvori han hævder at det for flekser også bliver aktuelt med kørselsfradrag men først fra den 1-1-2007.

I HK´s artikel står der fra den 1-7-06 som også var min opfattelse at det galdt fra.
Da jeg havde forstået at den trådte i kraft sammen med resten af fleksreformen ?

Jeg håber at du kan kaste lidt lys over vores forvirring, og evt oplyse os om hvad det er man skal regne med.

Med venlig hilsen
xxxx


Så nu vil jeg vente i spænding på om hun kan kaste lys over sagen, for den 1-1-07 er bestemt ikke hvad jeg har forstået og vel heller ikke logisk, det burde jo ske sammen med resten af fleksreformen ikk ?

Nå det blev jo et lang indlæg, og jeg vil da lige takke Broens for at hun lige sendte mailen, fra vores kære beskæftigelse minister så vi andre også kunne få del i den oplysning .. Tak for det
  Besvar med citat
Gammel 15-06-2006, 12:20   #2
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Der kom et brev !

Ja det skaber da rigitg nok lidt forvirring. Jeg får kørselspenge som jeg betaler skat af og jeg har under 24 km ialt til mit arbejdsprøvningssted og tilbage igen. Men i mit sted træder det så måske ikraft at jeg har nedsat arbejdsevne?

Skulle have haft kørselspenge udbetalt idag de er ikke kommet endnu, men de kommer måske så imorgen sammen med min ledighedsydelse.

kh abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2006, 13:08   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Der kom et brev !

Nej abbi68...det har ikke noget med din nedsatte arbejdsevne at gøre....for det har vi jo alle sammen....man kan ikke blive fleksvisteret hvis ikke man har en nedsat arbejdsevne....
Så jeg ved ikke helt efter hvilken regel din kommune giver dig kørsels penge efter...
Sådan som reglerne er nu...da burde du slet ikke kunne få transportgodtgørelse og slet ikke hvis du har kortere end 24 km frem og tilbage til dit arbejde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2006, 13:27   #4
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Der kom et brev !

hmmm.... vil da lige ringe til min sagsbehandler og høre om det er en fejl at jeg har fået de penge så.

kh abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2006, 16:48   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Der kom et brev !

Jeg har i dag modtaget en mail fra HK hvori der står

Kære xxxx

Jeg beklager meget at vores information om befordring for personer på
Ledighedsydelse ikke var korrekt.

Ændringen træder i kraft 1.januar 2007.

Beklager

Med venlig hilsen

Carsten Riis
HK/Danmark
Uddannelses- og arbejdsmarkedspolitisk sekretariat

Så desværre var det Claus Hjort Fredriksen der havde ret, og ikke HK
Så os der er i praktik i dette år kommer desværre ikke til at nyde godt af det.
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2006, 17:24   #6
abbi68 - Slettet medlem
Banned
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2006
Indlæg: 44
Styrke: 0
abbi68 - Slettet medlem er ny på vejen
RE: Der kom et brev !

Jeg har lige idag snakket med min sagsbehandler og hun siger at jeg er berettiget til kørselsgodtgørelse. Jeg ved så ikke hvilken paragraf de bruger for at jeg kan få de penge.

kh abbi68
abbi68 - Slettet medlem er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2006, 21:22   #7
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
RE: Der kom et brev !

Jeg har også fået at vide, af min sagsbehandler, at jeg kan få kørselsgodtgørelse mens jeg er i praktik. Måske er der bare nogle kommuner, som er flinke eller så ved de ikke at fleksjobbere ikke er berettiget ifølge loven. Men, det er da godt at høre, at nogen, trods alt, kan få godtgørelsen, vi må håbe at alle snart får den mulighed. Det er ret "råddent", hvis man skal vente helt til 2007 med at få det ændret.
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev hej123 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-06-2012 16:43
Brev fra Arbejdsskadestyrelsen. Camille Dit og Dat 12 01-08-2010 22:30
Der kom et brev........... Linemor At søge førtidspension 8 19-08-2009 22:52
Brev til DA Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 19 13-01-2008 15:55
Brev fra SF :o) labratz Politik og Samfund 2 31-08-2007 18:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension