K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2016, 22:57   #1
Karina-F
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Karina-F er ny på vejen
Fiktive aktiveringer i Københavns kommune

Mulig omfattende svindel med statsrefusioner!

Jeg har fået aktindsigt i en sag hvor der fremgår en hel række opdigtede aktiveringer.
Det ligner en fast procedure i kommunen, og det er nemt at gennemskue hvordan det er gjort.
Dels er der digtet aktiveringer på sygemeldt borgers personnummer, dels er korte møder og samtaleforløb konverteret til aktive forløb under LAB§.

Dette er næppe en enlig svale, hvorfor vi rigtig gerne vil vide HVOR omfattende denne svindel egentlig er.

Hvis der er tale om landsdækkende svindel, er det en voldsomt stor sag, om svindel begået af kommunerne, overfor både staten og borgerne.

Så vi vil rigtig gerne vide om I vil være søde at tjekke op på følgende i jeres sager.

På forhånd mange tak.




Tjek følgende i jeres sager:

1. Hvis din sag er af ældre dato - om ressourceprofil hedder "Progressionsrapport".
I så fald er du blandt dem, hvis samtaler er konverteret til kurser og andet som giver statsrefusion. Tjek også om adressen på forsiden er et ukendt kursussted.

2. Tjek om du har forløb bag dig, hvor jobcenter har "fredet dig" og der måske står "sagsstyringsprojekt" i din aktindsigt.

3. "Beskæftigelsesprojekt" hvor du ikke aktivt har deltaget.

4. LAB§ 32.2.1 tilbud hvor du ikke har deltaget.

5. Tjek om korte møder er lavet om til såkaldte Korte vejlednings- og afklaringsforløb under LAB§

6.Tjek dine mentorforløb. Hvis du har været i mentorforløb uden indhold, ugentlige telefonsamtaler uden beskæftigelsesrettet indhold, er det ulovligt. I den grove sag, som vi kender til, er der 2 forskellige versioner af mentorforløbene, den ene ikke beskæftigelsesrettet og den anden, er beskæftigelsesrettet, hvor borger skal i job og virksomhedspraktik.
Hvis de siger det bare er en standardskrivelse, så er det usandt, og fordi de har sendt refusionsudgaven.

Alle forløb under LAB = Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats, SKAL nemlig være beskæftigelsesrettede, hvorfor kommunen åbenbart har fusket med en hel række af forløb for at få statsrefusion.

Vi SKAL til bunds i sagen om der er tale om landsdækkende svindel med refusioner og falske aktiveringer bag syge borgeres ryg.
For så tror da pokker de ikke afklarer syge borgere.
Karina-F er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 11:05   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nok ikke relevant at drage konklusioner begrundet i een sag.

Formoder det er din egen sag.

Du kan jo altid spørge uddybende ind til de angivelser, du ikke mener er korrekte.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 11:48   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Hvem er "Vi" som rigtig gerne vil vide... ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 13:33   #4
Karina-F
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Karina-F er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Nok ikke relevant at drage konklusioner begrundet i een sag.

Formoder det er din egen sag.

Du kan jo altid spørge uddybende ind til de angivelser, du ikke mener er korrekte.
Kære Stampe,

Det er en sag jeg hjælper med. Jeg drager ikke konklusioner, men forhører mig hos jer andre herinde.

Mht. ressourceprofilerne, så er der tale om mere end en sag.
Også behandling er lavet om til aktivering i flere andre sager.

I pågældende sag vil kommunen ikke svare, trods flere rykkere.

Håber det gav lidt mere info.
Karina-F er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2016, 10:00   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det foregik også i min sag. Forsøgte at anmelde dette, Men det bruger man"Ministeren" ikke tid på. Det er IKKE en del af systemet opgaver at gøre noget ved dette! Man kan så selv udlede eller gætte hvorfor!
Dette udtalt af ministeriet i 2008.
Dette er altså alm. kendt og brugt af mange kommuner, og har foregået i mange år!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 11:33   #6
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karina-F Se meddelelser
Mulig omfattende svindel med statsrefusioner!

Jeg har fået aktindsigt i en sag hvor der fremgår en hel række opdigtede aktiveringer.
Det ligner en fast procedure i kommunen, og det er nemt at gennemskue hvordan det er gjort.
Dels er der digtet aktiveringer på sygemeldt borgers personnummer, dels er korte møder og samtaleforløb konverteret til aktive forløb under LAB§.

Dette er næppe en enlig svale, hvorfor vi rigtig gerne vil vide HVOR omfattende denne svindel egentlig er.

Alle forløb under LAB = Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats, SKAL nemlig være beskæftigelsesrettede, hvorfor kommunen åbenbart har fusket med en hel række af forløb for at få statsrefusion.
Jeg har anmeldt Københavns Kommune til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering pga. mistanke om at kommunen uberettiget modtager statsrefusion for at sende ledige i fup-aktivering.

Sagen vedrører også Frederiksberg og Rødovre.

Du kan se indholdet i min mail til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering i det vedhæftede dokumentet.
Vedhæftede filer
Filtype: doc Mail til STAR.doc (18,0 Kb, 1072 visninger)
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2016, 16:58   #7
Karina-F
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-02 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Karina-F er ny på vejen
Mange tak for jeres info, Rebecca og Popiae.
Karina-F er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2016, 12:57   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej Karina F.

Jeg synes det er et meget vigtigt emne du tager op.
At det har fundet sted i årevis gør det kun endnu mere kritisabelt.
Min SB har i et år forsøgt at få mig i et mentor forløb, og sagde at jeg kunne få hjælp til at det jeg ikke får gjort. Vedkommende skulle komme hjem til mig, og der ville ikke være krav om aktivering.
Der skulle støttes i , at få et overblik i diverse akter, dels i jobcenter men også finde ud af om jeg kunne få noget økonomisk tilskud.
Jeg ved udmærket hvordan man gør, men min blokering og stress gør at jeg ikke har fået det gjort.
Jeg ,mente at vide, at en mentor ikke ville kunne hjælpe, men SB overbeviste mig.

For 1/2 år siden sagde jeg ok.
En socialrådgiver fra et privat firma kom, og hun vidste endnu mindre end jeg.
Desuden satte hun mig bare i gang med selv at undersøge mulighederne, trods jeg allerede havde undersøgt det, men det afviste vedkommende.

Problemet var at få det i system og skrive blanketter m.v.
Hun ville ringe til mig dagen efter!
Der gik uger!

Desuden sagde hun til mig, at de havde mennesker der hverken kunne gå eller kravle(
underforstået, at jeg i hvertfald kan gå., og derfor nok ikke er så syg. Det kan jeg dog ikke vide, men det er en arrogant bemærkning, og herudover anede hun stort set intet om mig. Jeg har haft 3 diskosprolapser, så jeg ved godt hvor smertefuldt det kan være ikke at kunne gå.

Mit største problem er af psykisk art dog med fysiske plager også.
Bad herefter min SB opsige ordningen, og samme dag kontaktede samme socialrådgiver mig, da hun troede kommunen alene havde besluttet det. Hun blev irriteret, da jeg sagde, at det var efter eget ønske.

For ca. 1 mdr. siden blev jeg kontakte af en anden i samme firma, som bare lige skulle have bekræftelse på, at jeg havde deltaget i et forløb hos dem.

De har godt nok styr på deres sager de firmaer, hvis de mener at 1 time i alt hedder et forløb.
Jeg spillede dum og sagde jeg ikke anede hvem de var, hvilket jeg heller ikke vidste da jeg hørte navnet.
Troede det var fra et eller andet telefonsælger, eller analyse institut.

SB ser ikke om de har modtaget refusion, da det jo er et andet kontor i denne bureaukratiske gøgler kommune, København.

Regering, kommuner burde i den grad undersøge hvor meget der evt. svindles med statens penge.

Hvis nogen herinde har set Djøf med løg,n, så kan det ikke siges meget bedre.
Samtlige ansatte i kommuner og stat burde tvangsindlægges til at se den, men
hvis overbevisning om egen ufejlbarlighed hersker, er der desværre intet at gøre.

I stedet for, at se det som sin fornemste opgave at tryne syge mennesker og skære og skære burde de, for fanden,starte hos sig selv.

Kampfly, skattelettelser, flytning at arbejdspladser i staten, håbløse g uigennemtænkte projekter er der åbenbart rigeligt med penge til!!!!!

Sidst redigeret af vasen; 22-05-2016 kl. 13:04. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 11:28   #9
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
At det har fundet sted i årevis gør det kun endnu mere kritisabelt.
Ja, det værste er, at det har fundet sted i årevis. Fup-aktiveringsforløbet, som jeg har anmeldt til Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering, blev første gang omtalt i medierne tilbage i 2012.
Alligevel fortsatte kommunerne med at henvise borgere til aktiverings- og udviklingsforløb, hvor de skal lave collager. Kun med det formål at kommunen kan modtage statsrefusion.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
En socialrådgiver fra et privat firma kom, og hun vidste endnu mindre end jeg.
Desværre er der en del platugler blandt de private jobaktører.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2016, 20:13   #10
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
rebekka and.

Tak for din respons!
Det varmer, og jeg er taknemlig over, at du magter at sætte dig ind i sagerne. Jeg gør det også, men er desværre noget hæmmet af overskud til, at gøre som dig. Jeg har forsøgt med Arbejdsmarkeds styrelsen, og fik også et "positivt"svar , men også meget, på den ene side, på den anden side. altså et ambivalent svar.
Det drejede sig om noget helt andet, men alligevel.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension