K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2013, 10:51   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger!

Underskrift indsamling imod tvang af borger i systemet til at påtvinges piller, operationer osv, det være sig sygedagpenge, arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, førtidspensionsansøgninger.

Det er snart ikke ens egen krop mere, staten ejer den og det vi mener og siger og føler. Totalt uværdigt at behandle mennesker på den måde.

Er der nogen som kan starte sådan en underskrift indsamling?, så skal jeg med glæde skrive under offentligt også. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 11:40   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jo, men der er jo ikke tvang på den måde, for siger man nej til behandling der ikke kan skade eller invalidere på sigt kommer de jo hverken og propper piller i hovedet på folk eller opererer folk uden de giver lov... det ville nemlig være imod menneskerettighederne.

Problemet er at den borger der gerne vil have en ydelse fra staten, får den under betingelser.

Sygedagpenge, der skal man vær syg, og er man nu også det hvis man er syg fordi man ikke vil lade sig behandle.
Det samme gælder for pension og fleks.

Afhængig af hvilken baggrund der er for at iværksætte en behandling, skal man vide at valg kan have konsekvenser.
Statens regler er så at hvis man ikke gør det ypperste for at blive rask, ja så tager de ikke situationen alvorligt og kassen lukker.

Jeg tør slet ikke tænke på hvilke konsekvenser det kunne få for samfundet hvis mange gik rundt og var unødig syge, og af den grund skulle have offentlige ydelser... sådan et samfund vil jeg ikke være borger i.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 13:56   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det hedder inddirekte tvang....

Gad vide om du ville have det på samme måde Nøgne Tær....hvis du nu fik en 6 - 7 discusprolabser og du fik at vide at hvis du vil have penge for at overleve...ja så skal du bare lægge dig under kniven....for det er jo ikke farligt.....siger de nu....

Som du skriver....så er det åbenbart helt i orden...fordi det er jo dig der vil have penge af staten og når det nu ikke er farligt eller invaliderende....tja...

Jeg forstår slet ikke det menneskesyn....tror du at folk ønsker at være syge...siden du tror at en masse folk vil gå rundt og være unødige syge som du skriver det...og modtage offentlige ydelser...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 14:32   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Det er altid interessant, at tænke over hvilket samfund man gerne vil være borger i.


Er man til stenalderens barske liv, den mørke middelalder med hekseprocesser, måske Solkongen Ludvig d. 14. samfund, hvor man vendte undertøjet frem for at vaske det (snif, snif, snif), den fordummede uoplyste miljøterrorismes tidsalder med sit grådighedssamfund hvor borgerne reduceres til rene forbrugere i et asocialt fællesskab, krigsliderlighedens tidsalder eller tidsalderen, hvor man er gået bort fra princippet om at: arbejd macht frei, fordi meget af det arbejde vi aktuelt kender, det er automatiseret og udføres af robotter, således at mennesket er sat fri til at uddanne sig og tænke over den verden det er iblandt.


Aktuelt lever vi i et asocialt og grådigt forbrugersamfund på et fundament af snyd & svindel, hvor det gælder om at have den største penis eller dens modsætning til at vise frem for alverden og alle (eller næsten alle kneb) gælder for at komme i position hertil - om det så er at træde medborgeren under fode, fx i en "økonomisk" kontekst igennem indviklede samfundsstrukturer.

Noget så simpelt som et værdigt eksistensgrundlag til alle borgere i fællesskabet kan man i den aktuelle tidsalder ikke engang finde ud af ... og ude af det moras udspringer alt det andet, herunder det som I aktuelt vil bringe til underskrift og afstemning.


I andre fremtidige tidsaldre sidder mennesker og tager sig til hovedet over den aktuelle tids tåbeligheder, herunder al det møg & l0rt som I efterlader til fremtidige generationer, frem for at forstå, at denne verden kun er til låns og at det er jeres (forbandede) ansvar at efterlade verden til fremtidige generationer i samme eller væsentlig bedre stand end da I selv overtog den.

Men når man i ren individuel krigerisk grådighed (som individ og/eller som nation) vil en verden, der skaber national og international ulighed i det nationalte og globale "fællesskab", ud fra en manglende evne til at perspektivere ud over egen næsetip & navle, så er meget håb for epoken på forhånd ude ...


Vil I andet, kan et godt råd være at begynde at spekulere over, om I 1) ønsker en verden hvor uligheder bliver større og større eller I 2) vil en verden hvor alle som minimum har mulighed for basalt at eksistere (tag over hovedet, føde, klæder på kroppen osv) uden "økonomiske" angstanfald, fordi nogen mener sig berettiget til at hive fundamentet væk under en beskeden eksistens med afsæt i den ene eller anden besynderlig § i et mærkeligt spagettisystem af lovgivning givet af en forsamling, der til tider mere minder om en flok hovedløse høns, der basker rundt til højre og venstre i salen.


Når I er færdig med at tænke over den udfordring, kan I ved næstkommende kommunal- og folketingsvalg som et udgangspunkt sætte jeres stemme efter 1) hvem der vil mere ulighed eller 2) hvem der vil mindre ulighed.

Det er ganske elementært ... hvis ellers demagogien bliver holdt i skak.

For der er givet de demagoger, der vil hævde, at mere ulighed skaber mere lighed ... et budskab pakket godt ind i sirup og professionel markedsføring rettet imod den bredde befolkning uden evne til at demaskere budskabet.


Så med venlig hilsen til det danske folk fra Hendes Majestæt Dronning Margrethe II: Gud bevare Danmark.

(hvem Gud så end er og måtte enhver være salig i sin egen tro, samt har aristokratiet sin berettigelse i dagens samfund)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 04-09-2013 kl. 15:03. Årsag: Who knows ... maybe webmaster knows?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 14:37   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg tror vi alle har ædt en pille eller ti ekstra for at samfundet har accepteret at vi var færdig behandlede.

Og jeg synes ddt er nødvendigt med en grænse, et eller andet sted, for jeg vil ikke bo i et land hvor folk eks dovne Robert kan gå hen og få brækket et eller andet, så han kan komme på pension, hvis han nægter at lade sig behandle.

Jeg siger ikke at der er nogen der prøver at snyde i dette forumdet jeg siger er at der altid er nogen der vil forsøge at få nogle ydelser som de ikke er berettiget til, jf dovne Robert, som jo næppe kan være berettiget til den ydelse han får, når han nu ikke står til rådighed.

En foreslået behandling udføres jo i samarbejde med en læge, hvilket betyder at der en uvildig instans der tager stilling til rimeligheden af en behandling.

Men igen, vil man undgå at blive overrendt så må man sætte hårde regler op, og så må behandlende læge træffe den endelige afgørelse.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 14:43   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jo, men der er jo ikke tvang på den måde, for siger man nej til behandling der ikke kan skade eller invalidere på sigt kommer de jo hverken og propper piller i hovedet på folk eller opererer folk uden de giver lov... det ville nemlig være imod menneskerettighederne.

Problemet er at den borger der gerne vil have en ydelse fra staten, får den under betingelser.

Sygedagpenge, der skal man vær syg, og er man nu også det hvis man er syg fordi man ikke vil lade sig behandle. Det samme gælder for pension og fleks.

Afhængig af hvilken baggrund der er for at iværksætte en behandling, skal man vide at valg kan have konsekvenser.
Statens regler er så at hvis man ikke gør det ypperste for at blive rask, ja så tager de ikke situationen alvorligt og kassen lukker.

Jeg tør slet ikke tænke på hvilke konsekvenser det kunne få for samfundet hvis mange gik rundt og var unødig syge, og af den grund skulle have offentlige ydelser... sådan et samfund vil jeg ikke være borger i.


Er det den her fremtid du ønsker for DIG og ikke mindst DINE , Nøgne Tær?:

HVEM skal lige vurdere OM en operation/medicinering er skadelig......på sigt?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 14:52   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Man må aldrig glemme, at rigtig mange mennesker går med til både medicinsk - og kirurgisk behandling, med rigtig forfærdelige udfald, fordi behandlingen så ikke virkede efter hensigten og i mange tilfælde gjorde problemstillingen endnu værre.

Jeg hører jævnligt om fejl opererede (hænder, skuldre, knæ, hofter, ryg mm), hvor operationerne har invalideret dem yderligere.

Så det er da helt klart et alvorligt problem, når kommunerne på den måde skrider ind og indirekte tvinger borgere til behandling, hvor udfaldet ikke kan vurderes til at ende i bragende succes, og hvor der er risiko for forværring.

Det burde være en menneskerettighed at kunne takke nej til en operation og/eller medicinsk behandling, uden at skulle miste sit forsørgelses grundlag.

Husker da selv med gru, hvordan min egen sagsbehandler sagde jeg ''bare'' kunne tage nervepiller under arbejdsprøvningen, da hun ganske enkelt ikke kunne bakke op om en førtidspension uden en arbejdsprøvning.
- som bekendt kom jeg hverken på nervepiller eller i arbejdsprøvning takket været min psykiater som var rasende over, hvordan hun dog kunne komme på den ide at spille læge midt i sagsbehandlingen.

Så der findes jo også sagsbehandlere der går langt over deres beføjelser i deres iver efter at strø brun sukker i kommunekassen og selv opnå en bonus.

Jeg ville også gerne skrive under på en sådan underskriftindsamling.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 14:53   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Men igen, vil man undgå at blive overrendt så må man sætte hårde regler op, og så må behandlende læge træffe den endelige afgørelse.
Eller mere simpelt og elementært for den enkelte at forstå: indføre en borgerløn som et eksistensminimum [1], der træder i stedet for alle andre ydelser.

Hvor svært kan det egentlig være?


Ja bevares, hvis man er af den opfattelse at mennesker kun har værdi igennem det arbejde de udfører for andre til en modydelse der er mindre end arbejdets egentlige værdi, ja så kan jeg da godt se, at snak om borgerløn kan være problematisk.

Det er vel smart? at du giver mig 100 kroner og som modydelse giver jeg dig 55 kroner ... for på et eller andet tidspunkt, så er det mig der sidder med alle pengene og så kan du ellers få lov til at sidde uden for bygrænsen og sulte :-)

Først får den ældre generation lov til at knokle r*ven ud af bukserne og betale skat så du fx kan få en uddannelse og når de så kommer på plejehjem, får de lov at sidde i deres eget l0rt i dagevis, fordi du ikke gider bidrage med skat til deres underhold & pleje eller du fiser til udlandet for at leve i sus & dus som dansk skattefri udenlands"dansker" (og måske sågar køber dig et politisk parti til at bræge op om din forkvaklede menneskeopfattelse).


Tilføjet: Diskusionen er overordnet, så tag ikke det skrevne peronligt ;-)


Note:
------
1: Niveauet kan altid diskuteres ud fra et helhedsperspektiv.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 04-09-2013 kl. 14:58.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 15:18   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Formålet med k10......

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Og jeg synes ddt er nødvendigt med en grænse, et eller andet sted, for jeg vil ikke bo i et land hvor folk eks dovne Robert kan gå hen og få brækket et eller andet, så han kan komme på pension, hvis han nægter at lade sig behandle.

En foreslået behandling udføres jo i samarbejde med en læge, hvilket betyder at der en uvildig instans der tager stilling til rimeligheden af en behandling.
Ak, var verden dog så enkel - og ærlig - som her beskrevet i dit drømmescenarie.
NOT!

Og jeg gider ærligt talt ikke bruge mere tid på at forklare flere tilløbende, hvad denne side går ud på, hvor mange TONS fakta vi herinde tilsammen kan fremskaffe på at tingene IKKE er som du drømmer om, men som vi faktuelt har gennemlevet dem.

Igen og igen.

Skal vi komme videre, og få flyttet nogle mennesker og paragraffer hen hvor de hører hjemme?

Vi kan jo starte med at sætte os IND I; hvilke af de klamphuggere der stiller op til de forestående kommunalvalg, der har den laveste bulshittfaktor, og højeste 'ståen-ved-sine -løfter'-faktor ?
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2013, 15:26   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Vi kan jo starte med at sætte os IND I; hvilke af de klamphuggere der stiller op til de forestående kommunalvalg, der har den laveste bulshittfaktor, og højeste 'ståen-ved-sine -løfter'-faktor ?
Godt brølt løvinde :-)

... med den tilføjelse, at det ikke (set fra min kontorstol) er helt uvæsentligt, hvad disse "klamphuggere" i det politiske spil, de så i en ren munddiaré udskider af gyldne løfter.

Jeg har tidligere efterlyst en stemmehistorik for hvert enkelt medlem og en opsummering for det enkelte parti på Tinger ... den efterlysning kan godt udvides til det regionale og kommunale spil også :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Magtmisbrug popiae Din historie 232 11-11-2014 18:10
Nu er det på tide FrkSilverfox Alt det andet 5 12-09-2011 20:48
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension