K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 21:51   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
den nye reform?

Hvornår starter den nye reform med at gælde??

Og skal jeg meldes ind i a-kssen igen?

fik tilkendt fleksjob i 2011 og går stadig ledig men venter på at komme på et kusus for fleksjobber.

Er de nye regler for dem der bliver tilkendt fleks fra nu af eller gælder de alle fleks??

er total forvirret men det lyder det også til politikkerne er de ved ikke hvad de har gangi som det plejer at være
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 22:24   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Den er ikke vedtaget.... De har kun givet os de forslag, som de har kommet med i dag...

Der er mange debattråde i forvejen om fleksjob- førtidsreform.

Se længere nede på forsiden på K10.... Mange overskrifter med "reform..." Følg med der.. (det hører under Politik og Samfund)

For de nuværende fleksjobbere vil det kun ændre, hvis der sker ændringer i "forholdet", muligvis f.eks. hvis man har et job og så bliver ledig.... Men alt det kommer først 100 % frem præcis, når de vedtager det, det tager et stykke tid endnu...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 22:44   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Hvornår starter den nye reform med at gælde??

Og skal jeg meldes ind i a-kssen igen?

fik tilkendt fleksjob i 2011 og går stadig ledig men venter på at komme på et kusus for fleksjobber.

Er de nye regler for dem der bliver tilkendt fleks fra nu af eller gælder de alle fleks??

er total forvirret men det lyder det også til politikkerne er de ved ikke hvad de har gangi som det plejer at være
Det er ikke vedtaget endnu, og der kan komme ændringer undervejs når der skal forhandles med de øvrige partier. Det forventes at træde i kraft fra 1/1 - 2013
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 08:16   #4
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
den nye reform, er et meget snu tiltag, og vil give en kæmpe besparelse, og gøre mange fattigere,

i fremtiden vil ingen eller kun meget få kunne få førtidspension, da det er meget billigere at udstede et flexbevis, for kan man ikke finde arbejde og det kan langt fra alle, så er det over på ledighedsydelse, enten godt 15000, eller kontanthjælp, afhængig af om man er medlem af en a kasse.

for mig at se forsøger de kun på at gøre alle syge mere syge og fattige. føj
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 10:01   #5
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH Se meddelelser
den nye reform, er et meget snu tiltag, og vil give en kæmpe besparelse, og gøre mange fattigere,

i fremtiden vil ingen eller kun meget få kunne få førtidspension, da det er meget billigere at udstede et flexbevis, for kan man ikke finde arbejde og det kan langt fra alle, så er det over på ledighedsydelse, enten godt 15000, eller kontanthjælp, afhængig af om man er medlem af en a kasse.

for mig at se forsøger de kun på at gøre alle syge mere syge og fattige. føj
Og læser man så avisen.dk eller analyser fra fagforeninger og andre orginasitioner så er det meget værre end som så..

for får regeringen magt som de har agt så vil ydelsen være lidt over 15.000 i de to år og så har man ramt loftet og ryger på ydelsen 10.300 ..

Det må da kunne betegnes som den nye parole for syge... ingen arme ingen kage

http://avisen.dk/ups-reform-goer-280...re_161392.aspx

Citat:
Samtidig peger hun på, at fleksjobbere fremover kun kan være på den 'høje' ydelse på 15.300 kroner om måneden i to år.

Derefter skal de leve af 10.300 kroner om måneden.

”Jeg synes godt nok, det er en gevaldig opstramning,” siger hun.

Til gengæld glæder hun sig over, at de godt 7.000 medlemmer af HK, som er fleksjobbere, fremover også kan være med i a-kassen.
Så er der vist ingen tvivl om hvem det er der skal betale forbrugsfesten for den øvre del af befolkningen i de fede år ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 10:09   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så er der vist ingen tvivl om hvem det er der skal betale forbrugsfesten for den øvre del af befolkningen i de fede år ...
Igen-igen.

Hvem er det der betaler til satspuljerne?
Ja, alle dem på overførselsindkomst.

Og hvor bor de fleste på overførselsindkomst?
Ja, de bor almennyttigt, og beboere i ældre almennyttigt boligbyggeri betaler til landsbyggefonden, som staten også har snablen nede i.

Hvorfor f***** skal de velbjærgede ikke være med til at betale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 10:23   #7
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Fordi vi har en vattet regering der ikke kan og vil sætte sig igennem over for de radikale, og befolkningen ser vist ud til at glemme at der ikke er meget om senior pension .. tror ikke at den regering skal forvente en lang levetid.

Lige nu opfodre de venstre til at komme ud af hængekøjen, er lige før jeg vil give dem ret, for en venstre ledet regering vidste man hvad der kom med, og man var forberedt på den bittere pille, med den nye regering håbede man at der ville komme bare lidt af den politik de har snakket om i ti år, men de er næsten værre for pillen fra dem ser ikke ud til at være bitter men direkte dødelig...

ved at der er planer igang om en demo mod de her forringelser og skriver mere om det lige så snart jeg ved noget, men håber godt nok at vi kommer til at se mange derinde det er helt sikkert...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 16:20   #8
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det er også tæt på at jeg hellere vil stemme ovre i blå lejr næste gang, hvis reformen bliver som den er udlagt. Hellere se fjenden i øjnene, end at blive dolket i ryggen
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mod nye ftp-reform Chas Fremtiden for fleksjob og førtidspension 11 05-07-2012 19:22
Reform jensen79 Politik og Samfund 9 01-07-2012 22:54
Reform KLUMPFODEN Politik og Samfund 41 16-05-2012 14:17
Den nye reform KatrineB Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-05-2012 21:10
Den nye reform jassie Politik og Samfund 3 01-03-2012 15:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension