K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 17:17   #21
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jonah Se meddelelser
– Lavere førtidspension til pensionister,
som bor i udlandet

Jeg så ikke udsendelsen,men jeg bor i udlandet
går de nu ind og piller ved min pension.
Citat fra side 4 i regeringenudspillet

Citat:
Regeringens udspil får ikke konsekvenser for
de mennesker, der i dag er på førtidspension,
medmindre de fremover flytter uden for EU.

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx

Citat fra side 18 i regeringsudspillet

Citat:
Lavere førtidspension til pensionister,
som bor i udlandet
Regeringen lægger op til, at der ikke skal være
gunstigere regler for førtidspensionister på ny
ordning, end der er for førtidspensionister på
gammel ordning. Derfor skal førtidspensionister
på ny ordning, der flytter til et land uden for
EU/EØS, ikke kunne tage hele pensionen med.

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx
Døm selv.
Jeg synes det er formuleret noget tvetydigt.

Men umiddelbart vil jeg mene de ikke vil pille ved pensionen for dem som allerede bor i udlandet.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 18:33   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
det er absolut ikke ok at holde folk på kh i 5-10-15 år, fordi du selv har været længe på kh skal alle unge vel ikke straffes!
Du er altid så negativ. Fordi du ikke synes et rehabliteringsforslag er godt, så skal de mange unge (og ældre) der glæder sig over det, vel heller ikke straffes??

Om så jeg røg på kontanthjælpssatsen, så vil jeg stadig føle jeg kan bruge det til noget.

For mig handler det ikke om økonomi, men om menneskerettigheder og følelsen af endelig at få tilbudt en udstragt hånd.

21 år på kontanthjælp UDEN en plan, uden hjælp og uden forståelse er MEGA hårdt og uacceptabelt. Jeg ville da 1000 gang hellere have haft det tilbud de taler om nu, end alt det **** jeg selv har været igennem. Hvem ved, måske kunne jeg have undgået førtidspensionen, som jo for mig, er et symptom på at jeg aldrig har fået hjælp til NOGET SOM HELST og blev drevet så langt ud, at jeg fik det værre og værre og værre......og der ikke VAR anden udvej

Undskylder, men ord som FAST sagsbehandler (altid!), tryghed, mennesker der vil stå på hoved for at man skal lykkes, mennesker der vil hjælpe og stå ved ens side i en mentorordning, er PRÆCIS dét jeg har manglet i min egen sag.
Så jow, jeg synes det lyder SÅ godt. Men er stadig på det niveau hvor jeg er bange for at det er for godt til at være sandt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 18:55   #23
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg ved godt hvad de mener med én sagsbehandler, og jeg ville da også gerne have at jeg kun skulle henvende mig hos en person. Idag skal jeg snakke med en når det er økonomi, og en anden til alle de andre ting.

Men... Jeg nægter at tro det har nogen gang på jorden, at de kan garantere SAMME SB igennem de 5 år. Barsel, sygdom, jobskifte, osv. kan de jo ikke forhindre SB'erne i. Og det tager alt andet lige, lang tid for en SB at sætte sig ind i en sag, med mindre antal klienter pr. SB, skæres drastisk ned.

Håber så godt nok ikke at det kommer til at vedrøre mig overhovedet. Har bare haft det så dårligt siden jeg så reformforslaget fremlagt idag. Nøjagtig lige så dårligt som da Inger Støjberg fremladge deres udspil sidste år.
Man viste jo meget af det de ville sige, det er bare kommet tættere på igen. Det gav lige et pusterum, og et lille håb at der var valg. Men nu kører toget igen.

Der kommer lige til at gå nogle dage med at have det skidt, men skal nok falde ned igen.

Jeg tænkte også selv bagefter, hvorfor lod du ikke være med at se den "gyser, når du ved, du ikke har nerver til det. Men det er jo umuligt at ikke ville følge med i noget så indgribende i ens liv, som de reformer ligger op til.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 19:02   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Jeg ved godt hvad de mener med én sagsbehandler, og jeg ville da også gerne have at jeg kun skulle henvende mig hos en person. Idag skal jeg snakke med en når det er økonomi, og en anden til alle de andre ting.

Men... Jeg nægter at tro det har nogen gang på jorden, at de kan garantere SAMME SB igennem de 5 år. Barsel, sygdom, jobskifte, osv. kan de jo ikke forhindre SB'erne i. Og det tager alt andet lige, lang tid for en SB at sætte sig ind i en sag, med mindre antal klienter pr. SB, skæres drastisk ned.
Jeg tror heller ikke ligefrem at man altid vil kun have en sagsbehandler... Det kan de ikke bare regne med... Faktisk er lovgivningen allerede lavet sådan, at det er kommunerne selv, der skal administrere, hvordan arbejdsprocessen skal foregå. Men til gengæld tror jeg gerne, det vil kunne lade sig gøre så vidt muligt, men ellers f.eks. kun henvende sig til ét team.... (et hold af folk som vil sørge for den enkelte sag og alt omkring denne person)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 19:03   #25
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
det er absolut ikke ok at holde folk på kh i 5-10-15 år, fordi du selv har været længe på kh skal alle unge vel ikke straffes!
Det er da trods alt bedre med en KHJ enlig end ægtefældeforsørgelse, det vil jeg altså IKKE kalde en straf, men der imod et rigtigt godt sted de er startet i forhold til ægtefældeforsørgelse, der til har du tilsyneladende ikke hørt efter.

Man skal BLIVE på den ydelse man kommer fra dvs kommer man fra sygedagpenge, hvilket langt langt de fleste immervæk gør, ja så hedder det sygedagpengesats, i hvert fald under 1 udviklingsforløb, og uanset hvor negativ man er, så ER 5 år altså bedre end 52 uger.

Det er "kun" her i overgasfasen flest bliver ramt af laaang tid på KHJ (fordi det er den ydelse mach 3 jo får, de overgår jo til udviklingsforløbene) MEN jeg TROR nu stadig flere vil mærke sikkerhedsnettet, end der er som vil mærke straffen, i form af at ægtefældeforsørgelsen FJERNES!

Lige den del kan jeg altså ikke sætte mig ned og græde over, ikke fordi jeg har planer om at vil ind i torturkamret igen (ellers tak) uanset det vil betyde 7-8000 mere efter skat pr måned til mig og min familie, det er simpelthen IKKE penge nok til at kompensere for hvor dårligt jeg får det.
Men det ændrer ikke på at jeg sagtens kan se det positive og dejlige for alle de mange, som ikke har det som jeg (hvilket jo heldigvis er de fleste) og der ved får glæde at at de som minimum kan få KHJ også selv om at de er gift.

Dog er jeg lige mht ægtefældeforsørgelsen spændt på at se hvordan udregningen så bliver, for selv om at ægtefældeforsørgelsen fjernes, må man jo stadig ikke have likvid formue, bor man så i hus, så ejer man (oftest) halvdelen af huset, og så er man jo lige vidt, bliver det stadig sådan, vil det alligevel ikke være så positivt, for så vil kun få få glæde af det... men lad os nu se, det er jo en detalje, de sikkert ikke en gang har tænkt på eksistere endnu, og det KAN jo være, at de holder ord når de siger at de NÆGTER at lade nogen blive kasseret af samfundet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 19:08   #26
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
[QUOTE=Thomas1981;211708]Jeg ved godt hvad de mener med én sagsbehandler, og jeg ville da også gerne have at jeg kun skulle henvende mig hos en person. Idag skal jeg snakke med en når det er økonomi, og en anden til alle de andre ting.

Men... Jeg nægter at tro det har nogen gang på jorden, at de kan garantere SAMME SB igennem de 5 år. Barsel, sygdom, jobskifte, osv. kan de jo ikke forhindre SB'erne i. Og det tager alt andet lige, lang tid for en SB at sætte sig ind i en sag, med mindre antal klienter pr. SB, skæres drastisk ned.

Enig! Er på tredje sagsbehandler og det er pga fyring(!) og barsel og nu vikar, så det bliver vel sagtens til minimum fire inden jeg er færdig i systemet
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 19:17   #27
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Dog er jeg lige mht ægtefældeforsørgelsen spændt på at se hvordan udregningen så bliver, for selv om at ægtefældeforsørgelsen fjernes, må man jo stadig ikke have likvid formue, bor man så i hus, så ejer man (oftest) halvdelen af huset, og så er man jo lige vidt, bliver det stadig sådan, vil det alligevel ikke være så positivt, for så vil kun få få glæde af det... men lad os nu se, det er jo en detalje, de sikkert ikke en gang har tænkt på eksistere endnu, og det KAN jo være, at de holder ord når de siger at de NÆGTER at lade nogen blive kasseret af samfundet.
Du må gerne have formue ( herunder ejerbolig ) jf. regeringsudspillet.


Citat fra side 11 i regeringsudspillet:

Citat:
Forsørgelse under ressourceforløb
Regeringen lægger op til, at alle, der deltager
i ressourceforløb, skal beholde den samme
ydelse, som de modtog inden ressourceforløbet.
Det betyder fx, at en person, der modtog
kontanthjælp inden ressourceforløbet,
vil fortsætte med at modtage en ydelse på
kontanthjælpsniveau i forløbet. Ydelsen kan
blive justeret undervejs i forløbet. Hvis personen
fx får et barn, bliver ydelsen sat op til kontanthjælpsniveau
på forsørgersats.
Regeringen lægger også op til, at der skal være
en minimumydelse, der skal ligge på 60 procent
af højeste dagpengesats. Det svarer til ca. 10.300
kroner om måneden. Minimumsatsen skal ikke
gælde for unge under 25 år, der bor hjemme.
Ydelsen vil ikke afhænge af ægtefællens indkomst
eller formue. Det betyder, at personer,
der i dag ikke er berettiget til fx sygedagpenge
eller kontanthjælp på grund af formue eller
ægtefælleindkomst, som minimum får 60
procent af højeste dagpengesats.


http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx

Sidst redigeret af halse; 28-02-2012 kl. 19:20.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 20:22   #28
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg skal så i de der afklaringsforløb, fordi jeg netop ikke når at få førtidspension før reformen kommer. Det vil ødelægge min psyke endnu mere.
Jeg er godkendt til fleksjob som jeg nok ikke kommer tilbage i, fordi jeg ikke kan fungere i et job.
Så får jeg efter 2 år på fleksydelse kontanthjælp, som jeg ikke kan modtage pga. stor opsparing, dvs. jeg bruger min opsparing indtil jeg som 40-årig kan modtage førtidspension.

Det spiller overhovedet ikke, så det kommer nok til at koste mig og mine nærmeste et 3. selvmordsforsøg.

Det er sgu da hul i hovedet.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 20:50   #29
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg forstår din usikkerhed.
Jeg føler mig heller ikke selv helt sikker i forhold til de nye regler på dette område , såfremt udspillet går igennem.

Du kommer dog ikke til at overgå til kontanthjælp efter den 2 årige ledighedsydelse er opbrugt.
Du vil overgå til en særlig ydelse , der svarer til kontanthjælpssatsen ( 60 procent af dagpengesatsen ).

Desværre står det ikke nedfældet , hvorvidt denne ydelse vil afhænge af formue eller ægtefælleindkomst. Ikke gode tegn.

Citat fra side 15-16 i regeringsudspillet.
Citat:
Varighedsgrænse på ledighedsydelse
For regeringen er det afgørende, at ledighedsydelse
aldrig bliver en permanent offentlig
forsørgelse, og at personer, der er visiteret til et
fleksjob, skal have samme vilkår som andre
ledige. Derfor skal perioden på ledighedsydelse
følge den almindelige dagpengeperiode.
Det betyder, at ledige i fleksjobordningen
maksimalt kan modtage ledighedsydelse i to
år inden for tre år, som det også er tilfældet for
modtagere af dagpenge. Derefter vil den ledige
modtage særlig ydelse, som udgør 60 procent
af højeste dagpengesats.

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx

Én god ændring er der dog i udspillet.
Fremover vil fleksjoberne kun få 3 ugers karantæne ved selvforskyldt ledighed , ligesom dagpengemodtagerne.

Citat fra side 16 i regeringsudspillet:

Citat:
Sanktionsregler for modtagere
af ledighedsydelse lempes

Modtagere af ledighedsydelse bør ikke have
hårdere sanktioner end andre forsikrede ledige.
I dag mister modtagere af ledighedsydelse,
der er selvforskyldt ledige, helt retten til
ledighedsydelse, mens dagpengemodtagere
får en karantæne på tre uger. Regeringen
lægger derfor op til, at modtagere af ledighedsydelse
skal have den samme sanktion som
dagpengemodtagere.

http://www.bm.dk/Aktuelt/Publikation...oep_fleks.ashx

Sidst redigeret af halse; 28-02-2012 kl. 20:58.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 21:02   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lum skriver

Dog er jeg lige mht ægtefældeforsørgelsen spændt på at se hvordan udregningen så bliver, for selv om at ægtefældeforsørgelsen fjernes, må man jo stadig ikke have likvid formue, bor man så i hus, så ejer man (oftest) halvdelen af huset, og så er man jo lige vidt, bliver det stadig sådan, vil det alligevel ikke være så positivt, for så vil kun få få glæde af det... men lad os nu se, det er jo en detalje, de sikkert ikke en gang har tænkt på eksistere endnu, og det KAN jo være, at de holder ord når de siger at de NÆGTER at lade nogen blive kasseret af samfundet.

ægtefældeforsørgelsen fjernes og formue
så der er du forkert på den

hvis jeg skal ud i et forløb, vil det netop betyde jeg kan få kontanthjælp
dette er selvom jeg har formue
men husk det er kun når du skal ud i et forløb
kommunen kan jo bare vælge og lade med at sende nogen i forløb som er på ægtefældeforsørgelsen eller har formue

du kan tro en kommune bliver opfindsom for at spare penge
der er jeg helt enig

jeg skal til møde i næste uge om min fremtid
der er indkaldt alle som har tilknytning til min sag
alle er enig om pension, så man kan jo stadig få pension efter en ny reform
så os som har været i systemet i en del år, skal ikke begynde fra nul

men hvis du venter med afklaring til en ny reform, og du ikke er i systemet nu
Ja så vil den stå på ressourceforløb
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt om reformen? Olsen22 Politik og Samfund 18 28-04-2012 23:05
Bange for reformen nensypigen Politik og Samfund 35 02-03-2012 07:31
Reformen! Risa Politik og Samfund 20 02-03-2012 03:54
Reformen.. Wibsen Politik og Samfund 9 28-02-2012 22:32
Reformen boowam Politik og Samfund 2 22-02-2012 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension