K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2012, 22:06   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Altså, hvis der tilkendes fleks helt ned til 2 timer pr. uge, så så må ordningen med skånejobs jo efterhånden blive udfaset, og på den baggrund vil der jo blive brug for en masse fleksjobbere.


Ironi kan forekomme.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 23:01   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Altså, hvis der tilkendes fleks helt ned til 2 timer pr. uge, så så må ordningen med skånejobs jo efterhånden blive udfaset, og på den baggrund vil der jo blive brug for en masse fleksjobbere.


Ironi kan forekomme.
Ja jeg tager det nu helt alvorligt så kan man stryge Pensionerne også,og kalde det hele flex,og så kan man jo få betalt det man kan arbejde og suplers med en kontant hjælp der er ens for alle hvad enten man er på hel eller halv arbejdskraft.
Jeg er lidt i trivel om det er ønske tænkning eller det jeg frygter
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 23:33   #13
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Nej, jeg kan snart ikke holde til den hetz der kører fra politikerne mod os der jo ikke selv har valgt vores handicaps.

Nu bliver vi sq jaget. Vi er erklæret fredsløse og de må åbenbart gøre med os hvad de vil.

Jeg har lyst til at rejse ud af landet og finde et andet land som ikke er nået op på det samme syge niveau endnu...Problemet er bare at jeg har så mange katte og dem tror jeg ikke jeg kan få lov at få med.

Jeg aner bare ikke hvad man snart skal stille op. Det ser nærmest ud som om de er ved at afskaffe FP'en Jeg er glad for at jeg ikke gik om og stemte sidste gang så har jeg da ikke det at slå mig selv oven i hovedet med.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 09:16   #14
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Gad vidst hvilke virksomheder Mette Frederiksen tænker vil ansætte nogen til 2 timers arbejde om ugen.........
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 10:31   #15
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Det kommer jo til at hedde minifleksjob som hun har oplyst indtil nu , og mon ikke det bliver i betalingen man kommer til at mærke den store forskel, tip fra mig vil være...

minifleksjob folk får ledighedsydelse (91% af højste dagpengesats) indtil de kommer i job ha ha .. så vil de få løn af arbejdsgiver for de timer de kan arbejde, så kommer der en sats lidt større end ledighedsydelsen som de så får udbetalt ud over det de timer de kan arbejde..

og det samme kommer til at ske med de alm fleksjobber, problemet i det her er bare at allerede nu er der masser af mennesker der visiteres til fleksjob på under 12 timer for den med at man ikke kan visiteres til under 12 timer er noget Mette har drømt en sen nattetime...



http://avisen.dk/blogs/hejdi/mette-m...ste_33344.aspx
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 11:20   #16
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Smile Godt gået Hejdien!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det kommer jo til at hedde minifleksjob som hun har oplyst indtil nu , og mon ikke det bliver i betalingen man kommer til at mærke den store forskel, tip fra mig vil være...

minifleksjob folk får ledighedsydelse (91% af højste dagpengesats) indtil de kommer i job ha ha .. så vil de få løn af arbejdsgiver for de timer de kan arbejde, så kommer der en sats lidt større end ledighedsydelsen som de så får udbetalt ud over det de timer de kan arbejde..

og det samme kommer til at ske med de alm fleksjobber, problemet i det her er bare at allerede nu er der masser af mennesker der visiteres til fleksjob på under 12 timer for den med at man ikke kan visiteres til under 12 timer er noget Mette har drømt en sen nattetime...



http://avisen.dk/blogs/hejdi/mette-m...ste_33344.aspx
Super godt skrevet Hejdien! Tak for dét!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 14:37   #17
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Så se den er mail til en vælger fra S dagen før valget det er da en der er til at tage og føle på


Citat:
Nej førtidspensionisterne er ikke blevet glemt - heldigvis. Vi vil hæve pensionen på gammel ordning med 5.000 kr. Det vil sige, hvis du blev førtidspensionist før 2003.
Efter 2003 er beløbet lidt mindre.
Jeg kan garantere dig for, at vinder vi valget i morgen, får vi også en ny socialminister. En socialminister der vil være optaget af, at der gennemføres sociale forbedringer for de grupper, der er blevet skubbet hen i krog af den nuværende regering. Og det har vi råd til. Det er ikke rart at være syg og kun have lige til dagen og vejen.

Jeg håber du vil stemme på vores parti i morgen – det kan kun blive bedre.

Med venlig hilsen

Socialdemokraternes valgsekretariat

Socialdemokraterne
Danasvej 7
1910 Frederiksberg C
Tlf.: 72 300 800
Hov nogen der har fået flere penge... eller hedder parolen nu .. kun den hårdtarbejdene leverpostej smørende medarbejder skal have glæde af en skattereform .. de syge skal i arbejde så bliver de raske ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 14:47   #18
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen

Ja, det er dog utroligt!

Sådan en gang bræk!

Vi kunne jo lige så godt há være blevet, der hvor vi var.

Det har godt nok været skuffende, at så godt som intet af hvad man lovede, er blevet holdt.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 15:13   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Thumbs up

Heidi.. smadder godt skrevet... jeg har simpelthen sendt linket til den blog op på Mettes facebook.. og lige på forsiden... så det er spændende hvor længe det kommer til at stå der .. men det blev sendt op kl 14.11

Edit: hmmmmm så er den smidt om på alle-siden...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011

Sidst redigeret af Lunasdatter; 27-02-2012 kl. 15:18.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 15:23   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Lunasdatter hvor kan man finde den blog henne ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ændringer omkring fleksjobordning kj12 Spørgsmål ang fleksjob 1 03-06-2009 12:43
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Fleksjobordning under angreb zuza Manglen på Fleksjob 1 11-06-2008 11:44
timer ann Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2006 20:23
timer ann Spørgsmål ang fleksjob 2 25-02-2006 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension