K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2017, 14:17   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Pensionsnævn

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære vasen

Formanden for en kommunes Pensionsnævn kan sidde i Rehabiliteringsteam.

På forhånd kan du ikke få kendskab til dennes navn før en afgørelse, men kun hvis du siger ja til at mødes med Pensionsnævnet, lige før afgørelsen.

Kommunen alene tilrettelægger, hvem der sidder i kommunernes Pensionsnævn, der afgøre en sag

Hvis formanden for kommunens Pensionsnævn sidder i Rehabiliteringsteam er denne med til at indstille til Pensionsnævnet hvad selvsamme nu formand skal afgøre senere, i din fremtidige sociale og økonomiske fremtid.

Hvis kommunen vælger 3 medlemmer incl formanden i sit Pensionsnævn og de 2 menige medlemmer er syge ved afgørelsen må formanden egenhændigt og alene afgøre din sag.

Imod at de 2 menige medlemmer af Pensionsnævnet modtager skriftlig information om afgørelsen.

Hvis de 2 menige medlemmer af Pensionsnævnet måske er underordnede i forhold til formanden af Pensionsnævnet, vil der nok ikke fremkomme synderligere uenighed i formandens, først indstilling og senere afgørelse.

Mange embedsmænd, sagsbehandlere, socialrådgivere, medlemmer af Rehabiliteringsteamet, medlemmer og formænd af Pensionsnævn arbejder seriøst og professionelt med deres sager. Ingen tvivl om det!

Men...... juridisk set, kan man med vores erfaring og kendskab til den sociale virkelighed, godt tillade os, at smage på ordet "RETSSIKKERHED" og undres. Smage på ordet "INHABILITET"

Men det beskrevne er lovligt.

Håber det har givet en god forståelse af hvad der er lovligt.

Hilsen Peter

Bilag

Rehabiliteringsteamets sammensætning.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Pensionsnævn Dokumentation for ovenstående.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=32798
Kære Peter.

I mit tilfælde sad der 5 øvrige i pensionsteamet og ingen af dem havde fået forelagt min sag.
Dette var mødelederen alene der afgjorde min sag. Dette har jeg på skrift.
Jeg var blevet stillet i udsigt at der ville gå ca. 8-10 dage efter mødet i pensionsteamet( hedder det i København)før afgørelsen, men da jeg kontaktede nævnet efter 1 md var der stadig ingen afgørelse.

Jeg talte med et medlem af teamet, som oplyste at kun mødeleder havde adgang til min sag, og på daværende tidpunkt var hun gået på ferie i 14 dage, så ialt gik der 1½ md. og ikke de 10 dage.

Når du skriver, at det er lovligt har jeg svært ved at forstå, at der overhovedet er et pensionteam. Det giver jo ingen mening.
Kan et team bestå af en person? For så må jeg have redigeret min sprogforståelse.

Hvilken person vil ændre sin egen første indstilling?
Det må være meget få om nogen.

Sidst redigeret af vasen; 09-01-2017 kl. 14:21.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension