K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2011, 11:22   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Mode: at grille ministre i åbent samråd

"Antallet af åbne samråd er eksploderet, siden de blev indført i Folketinget sidst i 1990’erne. SF og V advarer om udvanding af den form for møder."

http://politiken.dk/politik/folketin...ille-ministre/

"Det at man kan få en langt mere uformel debat, der ikke er styret af folketingssalens minutregler, og hvor man kan bore lidt i ministerens arbejde, er en helt anden debatform, som jeg tror, bliver langt mere populær ude i befolkningen, end den allerede er nu«, mener DF-politikeren."

Hmmm, véd ikke rigtigt hvad jeg ska mene om disse åbne samråd, måske de er gode for noget, hmmm....
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 11:42   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
SF udtaler.....

Og Holger K. Nielsens dom er klar:

»Der kommer intet som helst ud af de åbne samråd. Det gjorde der af og til i de lukkede samråd. Men de åbne samråd er blevet sådan en slags videreførelse af debatterne fra folketingssalen i nogle mere uformelle former«.

Kære Holger.

Her tager du for en gang skyld helt fejl! Jeg har været til en del åbne samråd, både som tilhører og i lukkede samråd som deltager.


Efterfølgende modtog jeg en CD hvor ALT var nedfældet og hvor jeg hjemme kunne hører hvad ministeren sagde. Han sidder ofte med en ring af embedsmænd rundt om sig, og hvor de hvisker hvad ministeren skal svare. Ganske interessant at overvære.

Et af disse åbne samråd lærte mig, hvordan jeg skulle komme videre med mine/vores problemer.

Her fik jeg viden om hvor let det er for almindelige mennesker at sætte sig ind i hvordan indflydelsen kunne gøres gældende.

Glem ikke at K10 har haft direkte indflydelse på Folketingets lovforslag. L117 som udelukkende skyldes os.

Se hvor let det er at holde øje med forskellige lovforslag
http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok..../L46/index.htm hvor almindelige mennesker, også her fra K10 skriver direkte til Folketinget og de mennesker der skal stemme om lovforslaget. Læs alle BILAG som udspringer af den viden vi har modtaget, også fra samråd.

Så kære Holger, her tager du fejl efter du åbenbart ikke har opdaget at befolkningen er begyndt at holde øje med jer..... også bag de lukkede døre.

FORDI..... vi kan også se at journalisterne ikke alle er de skarpeste knive i skuffen som bla Jesper Tynell.

Holger, du skal også være bevidst om at der blandt befolkningen findes et netværk, hvor vi oplyser hinanden om bestemte udsendelser fra Folketinget hvor vi kan LYTTE til hvad i siger og videregive denne viden til andre. Hurtigere en du kan tælle til tre. Hvor tror du en kapassitet, som Jørgen Lenger fra Muskelsvindfonden også har sin forhåndsviden fra? Etc etc.

Når rød blok kommer i regering skal I/du også grilles, være nervøse for journalister og vide at befolkningen er trætte af umoral og rasende ministre samt at omverden har fokus på Danmark grundet vores opførsel herunder mange ulovligheder. Hvor selv FN undre sig!

Vi vil have anstændigheden tilbage! og beholde de åbne som lukkede samråd.

Mange hilsner
Peter en almindelig borger der er lige så klog, som jer på Borgen.

CC SF

Sidst redigeret af phhmw; 19-02-2011 kl. 12:26.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 13:45   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Folketingsdebatter på tv - følg dem!

Enig P.!

Der skal grilles, ristes, presses, stresses, kontrolleres og blotlægges - fuldstændig som vi, der er underlagt de folkevalgtes bestemmelser og procedurer dagligt udsættes for - det er jo kun gennem åbenhed og ærlig dialog, at tingene bevæger sig fremad - ikke sandt?

Kan i øvrigt anbefale, at man via DR-tekstv holder sig orienteret om, præcis hvilke lovforslag der bliver debatteret i folketinget dag for dag, og selvfølgelig i videst mulig udstrækning følger de transmitterede debatter, fremfor så megen anden underlødig slamtv - det kører såmænd døgnet rundt, mens Folketingstransmissionerne kun kører få timer hver dag.

Man behøver jo ikke GLO på det, men kan fint ligge og hygge på sofaen med lukkede øjne, eller skrælle nogle kartofler imens.

Vi har også et ansvar for, at prøve at sætte os bedst muligt ind i det System vi slagter herinde dagligt.

Og dét er en unik mulighed for at følge medi folketingssalen, uden at gå uden for en dør.

Og glem aldrig, at det i sidste ende er VORES EGET ANSVAR, hvordan vi agerer, i forhold til de urimeligheder vi bliver budt.

ALLE handlinger har konsekvenser.

At undlade at handle er OGSÅ en handling.

Sidst redigeret af L.S.; 20-02-2011 kl. 00:08.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 14:45   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ti hi, dejligt at se at de herrer har en mening om tingene(hm, har vist aldrig været i tvivl)

-og vi kan ikke være uenige om at åbenhed og oplysning til borgerne -på enhver måde -er alfa og omega for demokratiets overlevelse

Kan jo heller ikke se at det skulle være noget problem for diverse ministre eller politikere at deltage i disse -da de vel ikke har noget at skjule -eller hva?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
åbent samråd- klagestrukturer østerbro Politik og Samfund 1 17-04-2013 23:17
Åbent samråd om reformen Kalevala Politik og Samfund 38 14-12-2012 16:41
Åbent samråd om ressourceforløb Risa Politik og Samfund 3 25-10-2012 22:46
Åbent samråd om flexjob MØD OP Bobbi Politik og Samfund 11 29-03-2012 08:56
Åbent samråd om fattigdom i Danmark Stella Politik og Samfund 4 04-05-2009 23:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension