K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2014, 19:26   #1
iNSiG9FiX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2014
Lokation: Odense
Indlæg: 1
Styrke: 0
iNSiG9FiX er ny på vejen
Ferie under kontanthjælp

Ved nogen om man, på kontanthjælp, kan tage ferie "af egen lomme", hvis man har opbrugt sine 5 uger?

Eller alternativt, om man kan gå midlertidigt ud af kontanthjælpssystemet, og komme ind igen, uden alt for meget bureaukrati?
iNSiG9FiX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 07:26   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke forestille mig, at nogen kan forbyde dig, at holde ferie for egen regning.

Men, hvis du er igang med en eller anden form for afklaring, så kan du måske risikere, at sætte det hele i stå. Så her skal du nok tænke dig om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 10:13   #3
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af iNSiG9FiX Se meddelelser
Ved nogen om man, på kontanthjælp, kan tage ferie "af egen lomme", hvis man har opbrugt sine 5 uger?

Eller alternativt, om man kan gå midlertidigt ud af kontanthjælpssystemet, og komme ind igen, uden alt for meget bureaukrati?
Dit sidste spørgsmål

Nej man kan ikke stoppe sin kontanthjælp midlertidig og så "bare" komme retur, man skal søge på ny og kommunen laver en ny beregning mht om man er berettiget til hjælp.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 12:01   #4
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Jeg fik af vide af jobkonsulent og sagsbehandler at man har ret til 5 ugers ferie på KH. Det kom frem da jeg spurgte til min praktik når fx. stedet jeg er ved har lukket en uge/beboerne er ude at rejse. Jeg fik afvide jeg bare lige skulle give besked hvis der holdes ferie. Jeg var dog ikke tvunget til at holde bare fordi der var lukket. Jeg fungere bedst med faste rammer og at holde ferie kan faktisk være svært for mig.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 12:11   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ifølge reglerne afmelder man sig kontanthjælp, og skal så søge påny..

Spørg din sagsbehandler hvilke konsekvenser det evt vil have for dig..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 09:32   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bruger2013 Se meddelelser
Jeg fik af vide af jobkonsulent og sagsbehandler at man har ret til 5 ugers ferie på KH. Det kom frem da jeg spurgte til min praktik når fx. stedet jeg er ved har lukket en uge/beboerne er ude at rejse. Jeg fik afvide jeg bare lige skulle give besked hvis der holdes ferie. Jeg var dog ikke tvunget til at holde bare fordi der var lukket. Jeg fungere bedst med faste rammer og at holde ferie kan faktisk være svært for mig.
Trådstarteren ved godt man kan holde ferie 5 uger - spørgsmålet går på, om man kan holde ekstra ferie når man har opbrugt de 5 uger!

OG svaret er både JA og NEJ. JA, man kan altid betale ekstra ferie ud af egen lomme, og NEJ så kan man ikke være på kontanthjælp og bliver nødt til at melde sig helt ud af kontanthjælpen.

Det kan blive rigtig bøvlet at afmelde kontanthjælpen hvis man lægger til grund at man vil holde ferie, såvel som det kan blive bøvlet at søge kontanthjælp igen....

Personligt ville jeg ikke orke balladen, men ville dog alligevel lige tage den med min sagsbehandler - det er før hørt at nogle sagsbehandlere godtager en kort selvbetalt ferie (specielt hvis der er en god grund!). Men der er også nogen der afregner ved kasse ét og vil kræve kontanthjælpen stoppet. Så spørg!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension