K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2017, 08:11   #51
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Onsdag 26 juli 2017

"Orienteringsbrev" fra Ydelsesservice, Ansøgnings- og udbetalingsafdelingen.

Hip hip hurra for retssikkerheden i Danmark, hvor ingen i kommunen skal stå til ansvar...

Hvad betyder: "Ankestyrelsen har hjemvist din sag til fornyet behandling." ?

Hvad betyder: "en modtaget hjemvisning." ?


Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 08:21   #52
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Hjemvisning

Når vi hjemviser en sag, bliver den sendt tilbage til den myndighed, der er klaget over. Den skal så behandle sagen og afgøre den igen. Grunden til at vi hjemviser en sag kan være, at der mangler oplysninger, eller at der er sket alvorlige sagsbehandlingsfejl.

Selvom myndigheden skal afgøre sagen igen, kan den godt nå frem til samme afgørelse som i første omgang. Når en sag bliver hjemvist, betyder det altså ikke nødvendigvis at resultatet bliver anderledes for borgeren.
https://ast.dk/tal-og-undersogelser/...a-statistikken
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2017, 11:49   #53
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En modtaget hjemvisning betyder at de har lavet en frist på 4 uger til at omgøre alle de sager der bliver sendt hjem fra Ankestyrelsen som skal gøres om..

Hvis de ikke kan overholder fristen...skal de...som i alle sager om frister....skrive til borgeren om hvornår de så kan forvente sagen afgjort..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2017, 12:34   #54
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Fredag d 28 juli 2017 Igen et brev fra CF 2. kontor, område 1.

Igen et brev fra CF 2. kontor, område 1.
"Klagesagsenheden i Centralforvaltningen er anmodet om, at besvare din henvendelse."

Jeg kan simplethen ikke se logikken i at et andet kontor, og en anden medarbejder (jurist ?) som ikke har personlig kendskab til mig og min sag, aldrig har mødt mig, ud fra ukorrekte og forkerte ulovlige vurderinge, forkerte og misvisende journalnotater osv osv skal til at svare på min henvendelser...



#StopJobcentermishandlingen
#TagPolitiskAnsvarNu
#StopBortforklaringspolitikken
#SætPolitiskHandlingPåNu
#annaansvarsløs
#københavnskommune
#dkpol
#dkmedier
#kbhpol
#skolechat
#kompoldk
#folketinget
#fmdk
#juradk
#sundpol
#dksocial
#kv17
#kv2017
#kbh
#medienyt
#bananstat
#rigtigjournalistik
#rigtigytringsfrihed
#rigtigdemokrati
#fællesskabetsstyrke
#kollektivhandling
#presselogen
#folketinget
#politi
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2017, 22:05   #55
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Fredag d 28 juli 2017, Brev fra Klagesagsteamet i Centralforvaltningen.

Brev fra Klagesagsteamet i Centralforvaltningen Jobcenteret Besvarelse af formalitetsklage - 28-07-2017.

Ingen står til ansvar... så skal jeg igen til at klage, hvor jeg igen,
skal til at gå sætning for sætning igennem nu på 6 sider ævl og udenomssnak,
for at korrigere hvad der rent faktisk er fakta.

Jeg er ikke jurist eller akademisk uddannet, så hvis der er nogen der vil hjælpe mig,
eller bider mærke i en "sætning" eller "formulering" som er helt ude i hampen,
modtager jeg meget gerne denne hjælp.

Igen typiske akademiske ord og udtryk og intellektuelle formuleret fordrejninger om fakta, misinformation,
igen flere direkte usandheder, flere direkte omformuleringer hvad der er fakta, "talen uden om", ævl,
jeg får stadig ikke svar på det jeg har klaget om, flere latterlige "beklagelser" uden nogen "sanktion" over
for disse uautoriserede SB, "tager din kritik til efterretning", stadig ingen klagevejledning, osv osv osv...

Et bevist forsøg på at "kvæle" en almindelig borger i §§ og jura-sprog og fag-udtryk, hvor langt de fleste giver op.

Denne gang er det fra Lxxxxx x xxxxxx, gætter på hun er en "slags" jurist, som heller
kommer til at stå til ansvar over for loven.

Når jeg er færdig med mit svar, poster jeg det igen, med
Cc til alle de ansvarlige.











[Billedet slettet pga redigering]
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2017, 08:27   #56
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Skriver selv om jeg næsten kan gætte at du bliver sur og aldelses uenig, men har fulgt dine skrivelser og efter hånden minder det om flueknepperi hvor du leder efter ethvert lille ord/vending du kan klage over.

Måske en ide at stoppe op, tage din sag lidt op i meta plan og beslutte hva der det vigtige her, så får klaget over en hver vending mm eller komme videre med sagen egentlige formål at få din sag derhen hvor det vil gavne og det virket pt som om du går mere op i klager over alt fra ord og vendinger til hvorledes kommunens adm arbejder er sammensat

Selvfølgelig skal man ikke finde sig i noget, men synes nu du kører den alt alt for langt ud istedet for at arbejde mod dit mål
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2017, 15:26   #57
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Selvfølgelig skal man ikke finde sig i noget, men synes nu du kører den alt alt for langt ud istedet for at arbejde mod dit mål
Jeg er ikke jurist eller akademisk uddannet, så jeg svarer ud fra bedste evne.
"ingen er forpligtiget ud over egne evner..." heller ikke mig.

Men når der skrives noget som ikke er sandt, skal jeg så bare sidde
tilbagelænet og "nikke" som mange andre borgere gør ?

Fanme nej.

Når der skrives noget som jeg ikke forstår, skal jeg så bare sidde
tilbagelænet og "nikke" som mange andre borgere gør ?

Fanme nej.

Dine udtagelser opfatter jeg, oser af, som om du har, eller arbejder for "systemet".

Derfor "de" pisser mig af.

Hvad er dit forslag til, at jeg skal gøre her ?

Men du tænker over et svar til mig, så fik jeg heller ikke svar på denne klage:
https://www.k10.dk/showpost.php?p=355591&postcount=30

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2017, 09:03   #58
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
....efter hånden minder det om flueknepperi hvor du leder efter ethvert lille ord/vending du kan klage over.
Mht flueknepperi gisne, svar venligst følgende:

1. Er det flueknepperi når Beskæftigelseskonsulent Txx xxxxx xxxxxxx ikke bliver stillet til ansvar over for loven ?

2. Er det flueknepperi når Jobcenterchef Mxxxx xxxxx xxxxx ikke bliver stillet til, ansvar over for loven ?

3. Er det flueknepperi når Afdelingschef Txxx xxxxxxx ikke bliver stillet til, ansvar over for loven ?

4. Er det flueknepperi når en person, som overhovedet ikke er inde i min sag, uden indsigt og viden i min sag, ud fra ukorrekte, mangelfulde, misfortolkede og ulovlige journal-notater, en Hr Bx xxxx xxxxxxx fra CF 2. kontor, område 1, bruger næsten halvdelen af brevet på at svare på Jobcenter Lærkevej JKI vegne, ud fra hans "fortolkning" af hvad der er sket i min sag ?

5. Er det flueknepperi når en Hr Bx xxxx xxxxxxxx fra CF 2. kontor, område 1, bruger skatteydernes penge på at bruge tid på at prøve at beskrive hans "fortolkning" i næsten halvdelen af brevet om "Sagens oplysninger/forløb" som er kun med til at gøre forvirringen større og trække sagsbehandlingen unødigt i langdrag ?

6. Er det flueknepperi når jeg modtager et brev fra kommunen, uden underskrift på ?

7. Er det flueknepperi når det nærmest er umuligt at få jobcentre til at lave skriftligt begrundede afgørelser med klagevejledning iht Forvaltningslovens § § 23-25 ?

8. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke følger deres eget "Koncept/skrivevejledning til BIF borgerbreve" ?
Eks. vis:
- Godt og læsevenligt sprog
- Tilpasset modtagerens individuelle behov
"Sprog: En jobplan er et juridisk bindende dokument for den ledige, a-kassen og Jobcentret.
Det er derfor vigtigt, at jobplanen skrives i et for de tre parter forståeligt sprog."

"Som offentlig myndighed har BIF kontakt med og indflydelse på mange borgeres liv på godt og ondt. En stor del af kontakten mellem BIF og borgerne foregår via breve til borgeren. Denne form for kommunikation er envejs, derfor skal den besked, vi giver borgeren, være umiddelbart let at forstå og handle efter."

9. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke følger Ombudsmandens Principper for god forvaltningsskik ?
- besvarer borgernes henvendelser inden for en rimelig tid
- behandler borgerne korrekt og høfligt
- skriver til borgerne i et sprog, som de kan forstå
- har orden i deres sager

10. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke henviser præcist til de § i lovgivningen, der understøtter, hvad de skriver, dvs. ud fra hvilket lovmæssigt grundlag de "beklageer" og "vurderer" ?

11. Er det flueknepperi når en borger beder om en skriftlig uddybning og forklaring samt med henvisning til lovgivningen på de skriftlige henvendelser og spørgsmål borgeren har ?

12. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedsloven §§ 5-7 mht. helhedsvurdering ?

13. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedsloven § 10 om Officialprincippet ?

14. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Magtfordrejningsprincippet i Forvaltningen ?

15. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Proportionalitetsprincippet i Forvaltningen ?

16. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningsloven §§ 22-24 om begrundelser og skriftlige afgørelser ?

17. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningslovens § 24 om administrative skøn ?

18. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningslovens § 25 om klagevejledninger ?

19. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedslovens §§ 66-67 om genvurderingsfrist ?

20. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder BM's Skrivelse om ressourceforløb SKR nr 9248 af 14/03/2017 ?

21. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder deres rådgivningsforpligtelse i forhold til borgeren ?
- Servicelovens § 1, § 10, §12
- Vejledning om retssikkerhed og administration på det sociale område
- Retssikkerhedsvejledningen pkt. 56, pkt. 188, pkt. 128
- Retssikkerhedslovens § 5 Helhedsvurdering
- Forvaltningslovens § 7
- UD-loven § 3 "Lov om Udbetaling Danmark"

22. Er det flueknepperi når Beskæftigelsessbormester Anna Mee Alserslev lyver os borgere direkte op i ansigtet i TV2 Lorry mht at hendes forvaltning nærmest skulle fremstå som et pragteksempel på kommunerne i Danmark, hvor de overholder lovgivningen og IKKE får nævneværdige klager ?

23. Er det flueknepperi når Beskæftigelsessbormester Anna Mee Alserslev og hendes hær af økonomer og jurister bortforklarer og kasten skylden på alt muligt andet og alle mulige andre ?

24. Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Forvaltningsloven LBK nr 433 af 22/04/2014 §7 §19 §22-25

25.Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Notatpligten Offentlighedsloven § 13 LOV nr 606 af 12/06/2013 ?

26. Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Retssikkerhedsloven LBK nr 1345 af 23/11/2016 ?

27. Er det flueknepperi når Det juridiske princip om Proportionalitet LOV nr 442 af 09/06/2004 ikke bliver overholdt ?

Jeg kan komme med mange flere eksempler på om hvad der er flueknepperi , hop evt ind på Bitten Vivi Jensens FB side eller på Liv Over Lov, der er talrige elsempler... men det mener "gisne" vel også er flueknepperi .

For ca 14 timer siden fra Bitten: https://www.facebook.com/bitten.v.je...11135755842275



https://da.wikipedia.org/wiki/Flueknepperi
"Flueknepperi er slang for at hænge sig i uvæsentlige detaljer, synonym med pedanteri[1], mens paragrafrytteri[2] typisk vil finde anvendelse i forbindelse med nidkær regelfortolkning.

Ordet "flueknepperi"s oprindelse og etymologi er uvis, men det optræder i Pia Jarvads Nye ord : ordbog over nye ord i dansk 1955-1998, der kender det fra 1977.[3][1] Der kendes to tolkninger af ordet "flueknepperi": den "mindre pæne" tager udgangspunkt i fluer, der parrer sig - en handling som kan synes ligegyldig og uvæsentlig, mens den "pæne" forklaring søger sin etymologi i knipling eller lignende sysler[Kilde mangler] - tilsvarende en aktivitet med fokus på detaljen.

Tilsvarende ord kendes fra andre sprog."


.

Sidst redigeret af Kio; 31-07-2017 kl. 09:21.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2017, 10:44   #59
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Mht flueknepperi gisne, svar venligst følgende:

1. Er det flueknepperi når Beskæftigelseskonsulent Tim Kaas Andersen ikke bliver stillet til ansvar over for loven ?

2. Er det flueknepperi når Jobcenterchef Maria Bødker Boje ikke bliver stillet til, ansvar over for loven ?

3. Er det flueknepperi når Afdelingschef Tine Hornbak ikke bliver stillet til, ansvar over for loven ?

4. Er det flueknepperi når en person, som overhovedet ikke er inde i min sag, uden indsigt og viden i min sag, ud fra ukorrekte, mangelfulde, misfortolkede og ulovlige journal-notater, en Hr Bo Juul Jensen fra CF 2. kontor, område 1, bruger næsten halvdelen af brevet på at svare på Jobcenter Lærkevej JKI vegne, ud fra hans "fortolkning" af hvad der er sket i min sag ?

5. Er det flueknepperi når en Hr Bo Juul Jensen fra CF 2. kontor, område 1, bruger skatteydernes penge på at bruge tid på at prøve at beskrive hans "fortolkning" i næsten halvdelen af brevet om "Sagens oplysninger/forløb" som er kun med til at gøre forvirringen større og trække sagsbehandlingen unødigt i langdrag ?

6. Er det flueknepperi når jeg modtager et brev fra kommunen, uden underskrift på ?

7. Er det flueknepperi når det nærmest er umuligt at få jobcentre til at lave skriftligt begrundede afgørelser med klagevejledning iht Forvaltningslovens § § 23-25 ?

8. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke følger deres eget "Koncept/skrivevejledning til BIF borgerbreve" ?
Eks. vis:
- Godt og læsevenligt sprog
- Tilpasset modtagerens individuelle behov
"Sprog: En jobplan er et juridisk bindende dokument for den ledige, a-kassen og Jobcentret.
Det er derfor vigtigt, at jobplanen skrives i et for de tre parter forståeligt sprog."

"Som offentlig myndighed har BIF kontakt med og indflydelse på mange borgeres liv på godt og ondt. En stor del af kontakten mellem BIF og borgerne foregår via breve til borgeren. Denne form for kommunikation er envejs, derfor skal den besked, vi giver borgeren, være umiddelbart let at forstå og handle efter."

9. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke følger Ombudsmandens Principper for god forvaltningsskik ?
- besvarer borgernes henvendelser inden for en rimelig tid
- behandler borgerne korrekt og høfligt
- skriver til borgerne i et sprog, som de kan forstå
- har orden i deres sager

10. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke henviser præcist til de § i lovgivningen, der understøtter, hvad de skriver, dvs. ud fra hvilket lovmæssigt grundlag de "beklageer" og "vurderer" ?

11. Er det flueknepperi når en borger beder om en skriftlig uddybning og forklaring samt med henvisning til lovgivningen på de skriftlige henvendelser og spørgsmål borgeren har ?

12. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedsloven §§ 5-7 mht. helhedsvurdering ?

13. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedsloven § 10 om Officialprincippet ?

14. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Magtfordrejningsprincippet i Forvaltningen ?

15. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Proportionalitetsprincippet i Forvaltningen ?

16. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningsloven §§ 22-24 om begrundelser og skriftlige afgørelser ?

17. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningslovens § 24 om administrative skøn ?

18. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Forvaltningslovens § 25 om klagevejledninger ?

19. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder Retssikkerhedslovens §§ 66-67 om genvurderingsfrist ?

20. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder BM's Skrivelse om ressourceforløb SKR nr 9248 af 14/03/2017 ?

21. Er det flueknepperi når Københavns Kommune ikke overholder deres rådgivningsforpligtelse i forhold til borgeren ?
- Servicelovens § 1, § 10, §12
- Vejledning om retssikkerhed og administration på det sociale område
- Retssikkerhedsvejledningen pkt. 56, pkt. 188, pkt. 128
- Retssikkerhedslovens § 5 Helhedsvurdering
- Forvaltningslovens § 7
- UD-loven § 3 "Lov om Udbetaling Danmark"

22. Er det flueknepperi når Beskæftigelsessbormester Anna Mee Alserslev lyver os borgere direkte op i ansigtet i TV2 Lorry mht at hendes forvaltning nærmest skulle fremstå som et pragteksempel på kommunerne i Danmark, hvor de overholder lovgivningen og IKKE får nævneværdige klager ?

23. Er det flueknepperi når Beskæftigelsessbormester Anna Mee Alserslev og hendes hær af økonomer og jurister bortforklarer og kasten skylden på alt muligt andet og alle mulige andre ?

24. Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Forvaltningsloven LBK nr 433 af 22/04/2014 §7 §19 §22-25

25.Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Notatpligten Offentlighedsloven § 13 LOV nr 606 af 12/06/2013 ?

26. Er det flueknepperi når kommunen og div SB ikke overholder Retssikkerhedsloven LBK nr 1345 af 23/11/2016 ?

27. Er det flueknepperi når Det juridiske princip om Proportionalitet LOV nr 442 af 09/06/2004 ikke bliver overholdt ?

Jeg kan komme med mange flere eksempler på om hvad der er flueknepperi , hop evt ind på Bitten Vivi Jensens FB side eller på Liv Over Lov, der er talrige elsempler... men det mener "gisne" vel også er flueknepperi .

For ca 14 timer siden fra Bitten: https://www.facebook.com/bitten.v.je...11135755842275



https://da.wikipedia.org/wiki/Flueknepperi
"Flueknepperi er slang for at hænge sig i uvæsentlige detaljer, synonym med pedanteri[1], mens paragrafrytteri[2] typisk vil finde anvendelse i forbindelse med nidkær regelfortolkning.

Ordet "flueknepperi"s oprindelse og etymologi er uvis, men det optræder i Pia Jarvads Nye ord : ordbog over nye ord i dansk 1955-1998, der kender det fra 1977.[3][1] Der kendes to tolkninger af ordet "flueknepperi": den "mindre pæne" tager udgangspunkt i fluer, der parrer sig - en handling som kan synes ligegyldig og uvæsentlig, mens den "pæne" forklaring søger sin etymologi i knipling eller lignende sysler[Kilde mangler] - tilsvarende en aktivitet med fokus på detaljen.

Tilsvarende ord kendes fra andre sprog."


.
Om ordet, flueknepperi er det rigtige ord ved jeg ikke, men jeg taber også overblikket, når jeg læser om din sag.
Jeg ville overveje, som gisne skriver, at se på sagen, i helikopter perspektiv.
Systemet og du bruger oceaner af tid, og som jeg ser det er det kun i systemets interesse, at du fortsætter som hidtil.

Du skal passe på, at de ikke finder en ny diagnose til dig, som er Kværulantforrykthed. Så risikerer du nemlig, at blive henvist til klinikken for funktionelle lidelser!
Vi kan sagtens blive enige om, at jobcentret og hele det system er fuld af grove undladelser, kører folk rundt i manegen m.v.
Einstein har udtalt noget i retning af, at det er galskab at gøre det samme igen og igen, hvis det ikke virker.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2017, 14:12   #60
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Hej vasen.
Jeg kan godt huske dig nede fra Demoen på Lærkevej henne ved bænken.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Om ordet, flueknepperi er det rigtige ord ved jeg ikke, men jeg taber også overblikket, når jeg læser om din sag.

Og hvis skyld er det man taber overblikket ?

Mig der efter bedste evne bare vil have klarhed og ærlighed og retsikkerhed i min sag, eller den HÆR af jurister der sidder inde i
forvaltningen, fastklamret til deres taburatter, uden personligt ansvar for loven og med en fed gage ?

Det er fanme ikke min skyld, jeg har arbejdet hele mit liv og bidraget til dette samfund, skal jeg så
straffes med at blive fastholdt i kontanthjælpssystemet, bare fordi jeg nu er nedslidt ?

Og dette rammer ikke kun mig, det rammer mange borgere der er syge, også meget sygere og nedslidte end mig.

Jeg bruger bare min egen "sag" til at beskrive hvordan sytemet fungere nu, især efter Loftet, som var
tiltænkt de borgere der har gået 10-20-30 år på kontanthjælp...

Jeg holder aldrig op...


Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Jeg ville overveje, som gisne skriver, at se på sagen, i helikopter perspektiv.
At JEG fortsætter som hidtil !

Har jeg da ingen rettigheder ?

Skal jeg være ligeglad, lade som ingenting, og bare sætte mig over i et hjørne og lege "nikkedukke" ?

Det er sq da dem der forsætter med at sende deres uhyrlige, omformulerede, fejlagtige vurderinger, ulovlige akademisk
formulerede breve og udtagelser til mig...

Ja, og så må man håbe på at nogle af de ansvarlige politikere, som jeg ved følger lidt med på K10 og FB, på et tidspunkt
kan se at dette er dybt godnat... og gør noget ved det.

Jeg har ikke råd til en advokat, og sidder ikke med "en hær" af jurister mm som Anna Mee Alderslev til at hjælpe mig,
så jeg må klare mig selv med de evner jeg nu har.

Øhhh hvordan ?

Det har jeg prøvet...og bliver ved så længe de lyver og omformulrer..
Ingen er forpligtet ud over egen evner... heller ikke mig.
Jeg er ikke jurist, advokat eller akademisk uddannet, jeg kæmper efter bedste evne.

Jeg afleverede en ansøgning d 5 april om at komme i fleksjob, førtidspension eller ressourceforløb,
med henvisning til "Skrivelse om ressourceforløb SKR nr 9248 af 14/03/2017" pga den nye opdaterede statusattest.



Men "de" nægter at give fyldestgørende lovligt svar samt at give en klagevejledning...

Og SB, jobkonsulenterne og alle de ansvarlige er jo ligeglade, for de ved at de ikke kommer til at stå
personligt til ansvar...

Og når de er ligeglade, så bliver jeg gal.. Syntes bestemt min læge beskriver at jeg ikke
kan arb 100% mere... hvad mere skal der til...

Syntes I begge skal komme til stormøde med Anna Mee Allerslev nu på torsdag d 3 aug 2017 kl 19:00 ude
på Mølle Allé 26 i Valby, så skal jeg personligt præcentere Jer for nogle borgere der også er
underlagt denne ulovlige behandling.

Langt de fleste giver op og med god grund, det er fanme frustrende...

https://www.facebook.com/events/410673729326686/


Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Systemet og du bruger oceaner af tid, og som jeg ser det er det kun i systemets interesse, at du fortsætter som hidtil.
At JEG fortsætter som hidtil !

Har jeg da ingen rettigheder ?

Skal jeg være ligeglad, lade som ingenting, og bare sætte mig over i et hjørne og lege "nikkedukke" ?

Det er sq da dem der forsætter med at sende deres uhyrlige, omformulerede, fejlagtige vurderinger, ulovlige akademisk
formulerede breve og udtagelser til mig...

Ja, og så må man håbe på at nogle af de ansvarlige politikere, som jeg ved følger lidt med på K10 og FB, på et tidspunkt
kan se at dette er dybt godnat... og gør noget ved det.

Jeg har ikke råd til en advokat, og sidder ikke med "en hær" af jurister mm som Anna Mee Alderslev til at hjælpe mig,
så jeg må klare mig selv med de evner jeg nu har.


Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Du skal passe på, at de ikke finder en ny diagnose til dig, som er Kværulantforrykthed. Så risikerer du nemlig, at blive henvist til klinikken for funktionelle lidelser!
Hvad skal jeg passe på hahahaha...? Jeg passer på INTET...

Jeg er 100% ærlig og har intet at skjule.

Kværulantforrykthed, det var dog et nyt akademisk ord jeg her ser.

"Kværulantforrykthed er tæt beslægtet med både personlighedsforstyrrelserse, paranoia og psykose,
men rubriceres i ICD-10 almindeligvis under personlighedsforstyrrelserse. Ved kværulantforrykthed
er der næsten altid en glidende overgang fra en almindelig person, til udvikling af accentuerede
karaktertræk, videre til rethaveriske og egocentrerede tanker, til egentlig kværulanteri,
der slutteligt kombineres med psykotiske træk. Der ses ikke autisme, stemningspræg eller
personlighedsmæssig opløsning. Grundet den glidende udvikling er det ofte svært at datere
tilstandens begyndelse.
"

Hvaeøøø har du også arbejdet i kommunen som jurist, lægekonsulent, SB eller jobkonsulent
eller har du en akademisk uddannelse ?

Jeg har ikke nogle psykiske diagnoser endnu. Men det er der rigtigt mange borgere der har, har jeg fundet ud af.
Og måden systemet virker på nu er ikke med til at forbedre det.

Hvis jeg skulle få en psykisk diagnose alá Kværulantforrykthed eller lign, så er det fanme systemets skyld.

Trusler virker ikke på mig... det ved de også godt nede på Lærkevej, tværtimod...
så bliver jeg bare mere gal... og jeg har jeg intet at skjule..

Sq da klart man bliver gal og frustreret..

Hvad mener du præcist med:" Du skal passe på, at de ikke finder en ny diagnose til dig.." ?

Hvem er "de" ?

Hvad mener du præcist med:" Så risikerer du nemlig, at blive henvist til klinikken for funktionelle lidelser!" ?

Hvad mener du med "Så risikerer du nemlig" ? Jeg risikere intet...!

Hvem præcis mener du her skulle henvise mig til en sådan klinik ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Vi kan sagtens blive enige om, at jobcentret og hele det system er fuld af grove undladelser, kører folk rundt i manegen m.v.
Ja, og skal man så bare sidde det overhørig ?

Eller skal man kæmpe, efter egne evner, for egen og andres retssikkerhed ... ?


Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Einstein har udtalt noget i retning af, at det er galskab at gøre det samme igen og igen, hvis det ikke virker.

Ja, det er jo de vi oplever med systemet..

Og mod dumhed kæmper selv guderne forgæves... Friedrich Schillers (1759-1805)
Ingen er forpligtet ud over egen evner... Celsus den Yngre (o. år 100)

Det kan også være jeg får diagnosen "dyssocial personlighedsforstyrrelse" eller en anden "personlighedsforstyrrelse"
der er nok af Psykiske diagnoser vælge imellem...

http://www.netdoktor.dk/interactive/...p?f=15&t=29673
"10-09-2012. En ny psykiatrisk modediagnose er ved at vinde udbredelse hos danske læger, nemlig ’funktionel lidelse’.
http://funktionellelidelser.dk/for-f...ngsvejledning/
http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/dyssocial.htm
http://www.netpsych.dk/articles.aspx?id=210
https://www.psykiatri-regionh.dk/
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension