K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2009, 00:41   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
71.000 ledige får ikke en krone

Inger Støjberg, beskæftigelsesminister, hvis du ikke har en fagforening og du er gift, så er det bare ærgerligt.

Læs artiklen her

Lad os håbe at hun bliver ved med at udtale sig så åndsforladt.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 00:53   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, der er mange "mystiske" ting i pressen.

I al den tid, hvor Hjorten "har råbt og skreget på arbejdskraft", steg ledigheden for fleksjobbere... og kom bare endnu længere væk fra arbejdsmarkedet. Og kommunerne gør ikke en hujende fis for at hjælpe med skånejob.

Så jeg spørger bare: Hvilket arbejdsmarked mener de, at førtidspensionister skal ud på?

Citat:
»Jeg vil gerne ramme en pæl gennem myten om, at folk i den arbejdsdygtige alder bliver parkeret på førtidspension. Ingen får førtidspension, uden at en læge har vurderet, at alle behandlingsmuligheder er udtømt. Som socialrådgivere har vi en helt fast procedure, der kræver dokumentation for potentielle førtidspensionisters manglende arbejdsevne, så der er ikke en hel masse uprøvede muligheder«, siger Bettina Post.

Citat:
På baggrund af blandt andet SFI-undersøgelsen går Arbejdsmarkedsstyrelsen under Beskæftigelsesministeriet alligevel i gang med et projekt, som skal vare halvandet år og koste 25-30 millioner kroner. Her skal psykologer, mentorer og fagfolk forsøge at hjælpe arbejdsløse med skrøbelig psyke tilbage på arbejdsmarkedet.
http://politiken.dk/erhverv/article782836.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 01:17   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes alt handler om arbejde, arbejde og atter arbejde, de lyder sgu snart som lederne af konsentrationslejrene under 2 verdenskrig 'arbeit macht frei'....

Og selvom arbejdsløsheden stiger, så skal man arbejde alligevel (gudved hvor) - vi mangler bare de der arbejdslejre, så de syge kan blive sendt afsted hver mogen og udføre en opgave for kommunen. Men det vil flere måske bemærke at de allerede gør....hmm?!

Det virker som om, man ikke må være syg mere. Og da slet ikke hvis det påvirker arbejdsevnen...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 11:42   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Inger Støjberg, beskæftigelsesminister, hvis du ikke har en fagforening og du er gift, så er det bare ærgerligt.

Læs artiklen her

Lad os håbe at hun bliver ved med at udtale sig så åndsforladt.



Ragdoll
Det er i hvert fald ikke særlig smart at smide 71.000 potientielle stemmer ud af vinduet, men jeg tror at VKO har fattet, at det er lukketid, og i deres surhed herover, skal de partou holde på deres umenneskelige holdninger, selv om situationen skriger efter forståelse for menneskers ulykke... blot fordi de kan.

Jeg tror ikke mere på, at VKO sider næste valg over... i øvrigt er der nu tale om rokader efter nytår, hvilket er et tydeligt tegn på et valg i 2010, som jeg har gået lidt og haft på fornemmeren vil blive en realitet... der plejer nemlig altid lige at blive flyttet lidt rundt, så nogle flere nye hoveder kan komme på taburetterne derinde og sikres ministerpensioner osv. inden der udskrives valg... det er vidst snart mere en regel end en undtagelse.

Sjovt at det er EFTER NYTÅR det er på tale... jeg skrev tidligere, at vi ser nok ikke noget valg før Løkke har haft fornøjelsen af at side med en nytårstale, hvilket så også lader til at være sandt.

Man kan i hvert fald undre sig over, at VKO gør NADA for at hjælpe folk i arbejdsløshed... det der sker er, at det umenneskelige system Hjort har skabt, og som det er lykkedes VKO at holde hemmeligt for de raske arbejdende vælgere, ved at dope dem i skattelettelser, nu kommer ned og ser hvad det er de har lavet, og jeg er slet ikke i tvivl om at det vil rykke stemmer mod venstre når de bare møder en "kold kommunevæg"...

Men på samme tid, så har jeg ikke ondt af disse 71.000... faktisk fryder jeg mig lidt over at de nu ryger i den situation, for det er disse 71.000 (plus flere), der har været med til at undertrykke alle os andre de sidte 10 år med VKO... både ved at stemme på dem, men også med deres grådige syn på folk på overførselsindkomster... det kan godt ske at de ikke har haft tankerne direkte "hernede", men de har stemt VKO, og det er for mig et fedt, for de har ikke kunnet undgå at høre om velfærdsforringelserne, men har jo åbenbart skidt på det... så de fortjener at komme ned i skidtet og se hvordan der er... det er NU deres RIGTIGE uddannelse begynder.... uddannelsen i at se fornuften i fællesskabet.

Så jeg vover pelsen som jeg plejer, og hilser krisen velkommen, og håber den fortsætter 5-10 år endnu... sådan en "fællesskabs-uddannelse" tager jo nok lidt tid, efter Fogh og Løkkes hjernevask af danskerne...

Sidst redigeret af Razmo; 06-09-2009 kl. 11:46.
  Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 12:53   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kæreste Razmo,

jeg har en utrolig stor respekt for dine fornemmelser. Jeg håber de også denne gang holder stik.

Jeg sad for et par dage siden, og legede lidt med stemme prognoserne, som stemmerne er lige nu bliver det svært for S/SF at samle flertal for en regering, selv med EL støtte rækker det ikke, de skal have fat i enten R eller DF, og jeg ved ikke havd der er værst.

Egentlig kunne jeg godt forestille mig en regering sammensat af S/SF og K, hvis altså konsertive fandt tilbage til det at være konservativ. Det har de nemlig i magtens sødme glemt alt om.

Både DF og V er så fanaatiske i deres politik at de ikke kan se andet end hvad de vil se. Konservativ er for lille til egentlig at have nogen magt af betydning, den magt de har er mere symbolsk, Det er V og DF der styrer lige nu, uanset hvilke partier der er i regering.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 13:07   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tilgiv mig, men det ér da folks eget ansvar at være medlem af en a-kasse, er det ikke?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 13:10   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
jeg har en utrolig stor respekt for dine fornemmelser. Jeg håber de også denne gang holder stik.

Jeg sad for et par dage siden, og legede lidt med stemme prognoserne, som stemmerne er lige nu bliver det svært for S/SF at samle flertal for en regering, selv med EL støtte rækker det ikke, de skal have fat i enten R eller DF, og jeg ved ikke havd der er værst.

Egentlig kunne jeg godt forestille mig en regering sammensat af S/SF og K, hvis altså konsertive fandt tilbage til det at være konservativ. Det har de nemlig i magtens sødme glemt alt om.

Både DF og V er så fanaatiske i deres politik at de ikke kan se andet end hvad de vil se. Konservativ er for lille til egentlig at have nogen magt af betydning, den magt de har er mere symbolsk, Det er V og DF der styrer lige nu, uanset hvilke partier der er i regering.



Ragdoll
Hvis bare vi får en regering, der tilgodeser os allesammen, så ville jeg være tilfreds, men som det er pt. har DF bla.a. mere magt, end deres 14% egentligt berettiger dem til...

Jeg ønsker ikke at vi bare ryger over i den anden grøft, med en rød blokpolitik, der ikke tager hensyn til den ANDEN halvdel der er blå, sådan som de blå har ført deres politik de sidste små 10 år... det er DET jeg er træt af... nemlig at man tror, at fordi man har de par mandater mere, der gør at man kan køre hele ræset til kun til fordel for den ene halvdel af befolkningen, så mener man at det er forsvarligt.

Selv om vi har haft en lille smule flere blå de sidste 10 år, betyder det jo ikke at de lidt færre røde bare er blevet væk, eller skal sættes på "vent"... men det er sådan det har været, for der har ikke været noget at komme efter.

Så jeg så faktisk GERNE en blanding... jeg har flere gange sagt, at hvis man bare kunne finde ud af, at sikre et ordentligt velfærdssystem for ALLE først, og så køre liberalisme BAG EFTER, så ville det hele fungere bedre... jeg mener også det er det der egentligt er K's oprindelige holdning... nemlig at de bredeste skuldre bærer det tunge læs, og at mennesket skal komme før systemet, men det er bare ikke det vi har set noget af.

Jeg kan ikke forstå, at det kan være så fandens svært, at føre en politik der kommer de fleste til gode, selv om man er enten rød eller blå regering.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Tilgiv mig, men det ér da folks eget ansvar at være medlem af en a-kasse, er det ikke?
Jo det er det nemlig... det er manglende omtanke, grådighed og indoktrinering fra VKO regeringen der har fået mange unge til at lade være med at melde sig ind i en a-kasse, fordi de selv og regeringen troede at job.miraklet voksede ind i himmelen.

Med lidt research i historien, kan enhver idiot selv se at tiderne skifter, og at der kommer kriser igen... men i opsvingsrusen tænker man åbenbart ikke så langt.

Men med dette sagt, så ER der altså 71.000,- som nu står i et seriøst problem, og så må man jo vælge om man synes det er fair at de bliver skånet og hjulpet aligevel, eller om man vil fortsætte i bedste VKO stil og sige "Det er dit eget problem!" ... af hjertet vælger JEG det første... men min hjerne siger mig, at det er bedst for forståelsen af vigtigheden ved fællesskabet og velfærdssamfundet, at disse uheldige sjæle kommer en tur ned og bide i støvet... de fortjener en lærestreg efter min mening, så vi kan få afballanceret den pamper-grådigheds-mentalitet Fogh og Co. indledte med at lokke danskerne i...

Sidst redigeret af Stezu; 06-09-2009 kl. 22:58. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
  Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 14:46   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jo vi er hver især ansvarlige....

....for vores eget liv. Og også for at forsikre sig mod dårlige tider.
Jeg kan tilslutte mig Razmos indlæg, dog vil jeg sige at jeg håber ikke de mister 71.000 stemmer på det her, men 142.000 da man må regne med at også ægtefællerne har set lyset.

Og jeg håber at dette også får befolkningen som helhed til at tænke sig om ved næste valg. De Danske Handicap organisationer tale ikke om gensidig forsørgelsespligt, men om ægtefælleafhængighed, og det er egentlig en mere rammende betegnelse.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 16:39   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jo det er det nemlig... det er manglende omtanke, grådighed og indoktrinering fra VKO regeringen der har fået mange unge til at lade være med at melde sig ind i en a-kasse, fordi de selv og regeringen troede at job.miraklet voksede ind i himmelen.

Med lidt research i historien, kan enhver idiot selv se at tiderne skifter, og at der kommer kriser igen... men i opsvingsrusen tænker man åbenbart ikke så langt.

Men med dette sagt, så ER der altså 71.000,- som nu står i et seriøst problem, og så må man jo vælge om man synes det er fair at de bliver skånet og hjulpet aligevel, eller om man vil fortsætte i bedste VKO stil og sige "Det er dit eget problem!" ... af hjertet vælger JEG det første... men min hjerne siger mig, at det er bedst for forståelsen af vigtigheden ved fællesskabet og velfærdssamfundet, at disse uheldige sjæle kommer en tur ned og bide i støvet... de fortjener en lærestreg efter min mening, så vi kan få afballanceret den pamper-grådigheds-mentalitet Fogh og Co. indledte med at lokke danskerne i...
Jamen hvis man ikke har forsikret sig, så kan man jo heller ikke regne med hjælp. Med hjertet ja, så er det da synd for de stakkels mennesker, men på den anden side, så er der jo netop ingen, der lærer noget ved det, hvis man bare smider et sikkerhedsnet ind under dem.
Men at det er VKO´s skyld at unge mennesker ikke har meldt sig ind - hmm - det ved jeg ikke rigtigt, om jeg er enig i.. Den må man altså selv stå til regning for, synes jeg!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 19:13   #10
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Ja, den holder ikke - hvis man har fravalgt a-kasse, så må man tage bøvlet selv. Man får heller ikke dækket sit indbo ved brand, hvis indboforsikringen mangler.

Hvis man skal til at give 71.000 mennesker kontanthjælp, gad vide hvem de penge tages fra..
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
62.000 ledige optræder ikke i arbejdsløshedsstatistikken. halse Politik og Samfund 2 22-04-2013 17:58
SF Ledige fleksjobbere skal ikke miste ledighedsydelsen supersus Politik og Samfund 6 01-07-2012 12:38
Helle Thorning-Schmidts mand betaler ikke en krone i dansk skat jomfruen Politik og Samfund 44 26-06-2010 07:13
Slip så pisken, Hjort - straf virksomheder, ikke de ledige zuza Politik og Samfund 1 25-11-2007 01:43
Hjort...ikke flere ledige fleksjobbere ? Stella Politik og Samfund 8 23-10-2007 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension