K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2009, 12:23   #41
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Det er noget forbandet svineri og så skal politikkerne ikke mere komme og sige at der ikke er noget problem i landet for hvis folk uberettiget mister deres sygedagpenge har vi et udmærket ankesystem ...

Det kræver nok en slat penge på kontoen at have en så overlegen holdning
Jeg tror simpelthen, at det er de færreste politikere, der er klar over, hvor galt, det står til. Mange ser på det overordnede billede og ikke på enkeltsager, for med enkeltsager er det nemt at sige, at det er 'uheldigt' eller 'ensidigt'. At gå ordentligt i dybden med mange fejlbehæftede sager kræver tid og en vis passion, og den lader kun de færreste til at have for det her område.

På sin vis er det vel fair nok, at ikke alle politikere har socialområdet som hjertebarn, men jeg er skuffet over, at det lader til, at kun de færreste socialordførere og medlemmer af socialudvalg rundt om i landet gider at sætte sig grundigt ind i stoffet.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 12:44   #42
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg tror simpelthen, at det er de færreste politikere, der er klar over, hvor galt, det står til. Mange ser på det overordnede billede og ikke på enkeltsager, for med enkeltsager er det nemt at sige, at det er 'uheldigt' eller 'ensidigt'. At gå ordentligt i dybden med mange fejlbehæftede sager kræver tid og en vis passion, og den lader kun de færreste til at have for det her område.

På sin vis er det vel fair nok, at ikke alle politikere har socialområdet som hjertebarn, men jeg er skuffet over, at det lader til, at kun de færreste socialordførere og medlemmer af socialudvalg rundt om i landet gider at sætte sig grundigt ind i stoffet.
Efter min kones fik stoppet sine sygedagpenge, skrev jeg en lang mail til alle partiernes socialordførere, mest for at gøre opmærksom på at der vidst er et problem her når kommunerne gang på gang fjerne syge menneskers indtægt.
Til dato har jeg fået 3 svar: 2 autosvar fra Ellen Trane Nørby og Line Barfod. Den eneste der har givet sig tid til at svare, er Özlem Sara Cekic fra SF

Citat:
Oprindeligt indsendt af Özlem Sara Cekic
Der er noget helt galt med vores system, når der ikke bliver givet den rigtige støtte og hjælp til de mennesker der har brug for det! Og det virker absurd, at din kone ikke kan få lov at blive fleksjob-visiteret!

Jeg vil sende din mail videre til SFs arbejdsmarkedsordfører Eigil Andersen, der er vores ansvarlige på fleksjob-området - det kan være han kan give jer nogle gode råd
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 12:47   #43
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hr.luko Se meddelelser
Efter min kones fik stoppet sine sygedagpenge, skrev jeg en lang mail til alle partiernes socialordførere, mest for at gøre opmærksom på at der vidst er et problem her når kommunerne gang på gang fjerne syge menneskers indtægt.
Til dato har jeg fået 3 svar: 2 autosvar fra Ellen Trane Nørby og Line Barfod. Den eneste der har givet sig tid til at svare, er Özlem Sara Cekic fra SF
Det er desværre ikke overraskende.
.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 12:49   #44
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg tror simpelthen, at det er de færreste politikere, der er klar over, hvor galt, det står til. Mange ser på det overordnede billede og ikke på enkeltsager, for med enkeltsager er det nemt at sige, at det er 'uheldigt' eller 'ensidigt'. At gå ordentligt i dybden med mange fejlbehæftede sager kræver tid og en vis passion, og den lader kun de færreste til at have for det her område.

På sin vis er det vel fair nok, at ikke alle politikere har socialområdet som hjertebarn, men jeg er skuffet over, at det lader til, at kun de færreste socialordførere og medlemmer af socialudvalg rundt om i landet gider at sætte sig grundigt ind i stoffet.
Sidst jeg hørte om at borgerne ikke havde nogen problemer i den retning var i forbindelse med sygedagpengeloven og ændringer af denne og det kom såmænd fra vores Socialminister og beskæftigelse minister så jo jeg tror de ved det , men om de vil handle på det næææ
  Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 13:18   #45
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Morgause og alle andre k10èr.

Nu bliver problemet løst, det er jo snart kommunevalg, så hold op med al jeres brok.
I løbet af juli er alle sager i KK socialforvaltning tømt.

Følgende mail er sendt til Thor Buck Grønlykke.


Kære Thor Buch Grønlykke. Borgerrepræsentationen Københavns Kommune.

Jeg har læst dit indlæg i LokalavisenAmager hvor du næsten lover at sagsbunken i KKs vil være væk i løbet af juli måned 2009. Du vil efter eget udsagn holde fat på at det bliver sådan.
Stor ros til dig. Kunne du ikke lige gøre mig den lille tjeneste at plugge følgende sag ud og få den færdiggjort i juni måned?
Læs her: "700 dage med Københavns kommune" http://www.k10.dk/showthread.php?t=7197

http://www.e-pages.dk/lokalavisenamager/39/ Thors læserbrev

Med ønsket om en glad sommer til dig.

Med venlig hilsen
Peter Hansen
www.k10.dk

CC.: offentliggørelse på www.k10.dk under ovenstående link

Sidst redigeret af phhmw; 23-06-2009 kl. 13:50. Årsag: stavefejl
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 16:28   #46
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Morgause og alle andre k10èr.

Nu bliver problemet løst, det er jo snart kommunevalg, så hold op med al jeres brok.
I løbet af juli er alle sager i KK socialforvaltning tømt.

Følgende mail er sendt til Thor Buck Grønlykke.


Kære Thor Buch Grønlykke. Borgerrepræsentationen Københavns Kommune.

Jeg har læst dit indlæg i LokalavisenAmager hvor du næsten lover at sagsbunken i KKs vil være væk i løbet af juli måned 2009. Du vil efter eget udsagn holde fat på at det bliver sådan.
Stor ros til dig. Kunne du ikke lige gøre mig den lille tjeneste at plugge følgende sag ud og få den færdiggjort i juni måned?
Læs her: "700 dage med Københavns kommune" http://www.k10.dk/showthread.php?t=7197

http://www.e-pages.dk/lokalavisenamager/39/ Thors læserbrev

Med ønsket om en glad sommer til dig.

Med venlig hilsen
Peter Hansen
www.k10.dk

CC.: offentliggørelse på www.k10.dk under ovenstående link

Tusind, tusind tak!
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 22:40   #47
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Så fik jeg ringet til Beskæftigelsesankenævnet. Pt. sidder de med sager fra januar, og min er fra februar, så hun sagde, at der var ingen jordisk chance for, at de gik i gang med mine før efter sommerferien. Men jeg kunne da prøve at ringe igen i slutningen af juli, for der vidste hun nok lidt mere.

Jeg sagde, at jeg ingen indtægt havde haft siden januar, men hun sagde, at det gjaldt for stort set alle sagerne, hun sad med, så der var ikke noget at gøre. Gud, hvor er jeg dog led og ked af det her system.

lige et spørgsmål... er dit beskæftigelsesankenævn det samme som det jeg har heroppe fra det lyse Odsherred?? for så vil jeg se om jeg kan tage mig sammen, og ringe og spørge hvad der sker i min sag, som er fra oktober 08, !!?? men ved sku ikke rigtig om jeg tør..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2009, 23:49   #48
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Morgause og alle andre k10èr.

Nu bliver problemet løst, det er jo snart kommunevalg, så hold op med al jeres brok.
I løbet af juli er alle sager i KK socialforvaltning tømt.
Det er jo nemt at love, når det ikke er i socialforvaltningen, men beskæftigelsesforvaltningen at sagerne syltes. Så det han siger, kan man desværre ikke bruge til ret meget.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 09:38   #49
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Så sker der noget i Københavns Kommune:.
http://www.kk.dk/Borger/SocialeTilbud/Handicap.aspx
Her kan alle komme med høringssvar. Måske en mulighed for at gøre opmærksom på den virkelige Verden. Den mulighed syntes jeg at alle KBH-k10èr skulle benytte sig af. Jeg vil deltage i høringen med stor glæde med eksempler her fra k10.
Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-06-2009 kl. 09:41. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 14:00   #50
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Det ser meget spændende ud. Jeg vil i hvert fald kigge de links godt igennem og se, om jeg ikke kan byde ind med noget. Mit største problem har dog været, at de ikke holder de regler, de selv stiller op, og så nytter det jo ikke noget, at have pæne regler stående på papiret, og det ved jeg ikke, om man kan komme igennem med her. Men jeg vil i hvert fald prøve.

Selve høringen er i morgen, så den kan jeg desværre ikke komme til. Men hvis du tager afsted, håber jeg, at du vil referere noget fra mødet?
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
københavns kommune chikanerer østerbro Politik og Samfund 6 01-06-2012 20:13
københavns kommune østerbro Politik og Samfund 2 13-05-2012 17:45
Langtidssyge i Københavns Kommune afrodite Et godt link! 3 21-08-2008 21:03
Ny hjemmeside fra Københavns kommune. Stella Den nyttige viden vi alle har 0 19-10-2007 14:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension