K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2007, 12:14   #1
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Tør ikke fortælle om min sag !

Hej med jer !

Nu er jeg måske ikke den skarpeste kniv i skuffen - men !
Med udgangspunkt i min egen sag fornemmer jeg, at der sidder en del læsere, som af forskellige årsager, ikke TØR fortælle om deres oplevelser med det sociale system.
Dermed hører vi måske ikke om de værste overgreb der foregår i systemet !
Personlig føler jeg mig temmelig låst, fordi de alternativer der findes i systemet, er værre end min nuværende situation - så jeg skal ikke have gjort opmærksom på mig selv !
Ja - det er muligvis kujonagtigt !
Men jeg ville gerne have belyst, hvor almindeligt det er, at klienterne "sidder og trykker sig i skyttegraven", og af frygt for systemets "repressalier", ikke vil fortælle deres historie !
ER der en problematik her - eller er det mig der er kørt af sporet ?

M.v.h. Tuxon.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2007, 12:30   #2
printz4l
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 17
Styrke: 19
printz4l er ny på vejen
RE: Tør ikke fortælle om min sag !

Hej Tuxon
Velkommen i det anonyme forum
Jo, der er bestemt et problem i at "trykke" sig,- en af mine bekendte ville have mig med på en idé om en "klub" i lig med denne skønne K10, FØR K10 blev til, men der var jeg sgu´også en tøsedreng, for med den måde "systemet" tænker, vil man risikere, at de kræfter man har til at kritisere/stille spørgsmål, vil blive udlagt som "resterhvervsevne" jvf. den Hjortske sandhed:|
Så jeg er utroligt glad for at have mødt K10, og dens debat, for så er man jo dog ikke helt alene, og det ER ikke Paranoia man lider af, det ER systemet.
Så nok engang: Tak for K10

Pøj-pøj til alle
printz4l er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2007, 14:10   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Tør ikke fortælle om min sag !

Det er en yderst interessant problemstilling, du tager op.

Ja, jeg tror, man "trykker sig" af angst for systemet.

Men det gælder jo OGSÅ offentligt ansatte, som er bange for fyring.

Det er måske "farligt" for politikerne, hvis kommunen kritiseres offentligt.

Offentligt ansatte har lavet en "forening" om dette problem.

Citat:
Foreningen er opstået som en reaktion mod misforstået tavshed og diskretion. Vi har en fælles ambition om at få reduceret angsten for at udtale sig. Vi har en fælles ambition om at udvikle den offentlige sektor gennem mere åbenhed og mere diskussion.
http://faab.smartlog.dk/

Men det rammer åbenbart OGSÅ borgerne... som en slags "straf" for kritik, eller hvis man KLAGER over en afgørelse.
Enten trues man på forsørgelsesgrundlaget, ellers bliver man kategoriseret som kværulant, fordi man vil have, at loven overholdes.

Uanset hvad, så er det jo magtmisbrug.

Systemet/pengene FØR borgeren.

Og så kald det "ytringsfrihed"... man skal bare være forberedt på "straffen".
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2007, 17:15   #4
Admin Saturn
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Tør ikke fortælle om min sag !

Citat:
tuxon skrev:

Men jeg ville gerne have belyst, hvor almindeligt det er, at klienterne "sidder og trykker sig i skyttegraven", og af frygt for systemets "repressalier", ikke vil fortælle deres historie !
ER der en problematik her - eller er det mig der er kørt af sporet ?
Hej tuxon B)

Du er ikke kørt af sporet og du er i den grad een af mange, med samme betænkeligheder.

Men betænkeligheder eller ej - nytter det ikke stort for dig eller andre i lignende klemme, at tingene bliver tiet ihjel.

Hvis du virkelig brænder inde med en historie, der ellers vil æde dig indefra hvis den ikke slipper ud af dit sind og ud i det åbne - vil jeg gerne tilbyde dig, at du sender din historie til mig som Privat Besked og jeg vil omskrive den for dig, så selv din mor ikke kan genkende dig. Samtidigt vil alle relevante detaljer om, hvorfor den sag har udviklet sig som den gør - blive bibeholdt.

Du er nemlig ikke den eneste og disse sagsforløb kan i den grad ligner hinanden, selv om beretningerne kommer fra forskellige mennesker, der indeklemmes i systemet. Så vær ikke bange for, at selv en anonymiseret beskrivelse af dit sagsforløb overhovedet kan genkendes af netop din sagsbehandler eller andre indvolverede. Fejl er efterhånden snarere reglen end undtagelsen, så skriv frit og vi skal nok hjælpe til, at du ikke kan genkendes.

Jeg vil så sende min omskrivning tilbage til dig og hvis du finder det tilpas ukendeligt - kan du selv sætte det ind her på forum, hvor du er jo anonymt tilmeldt og ingen levende sjæl kan finde ud af hvem du er, om hvilken kommune du skriver og hvor du bor.

God aften til alle
  Besvar med citat
Gammel 13-06-2007, 22:30   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Tør ikke fortælle om min sag !

tuxon rigtigt godt spørgsmål men da også et spørgsmål der kalder på eftertanke hvis det forholder sig sådan at bruger ikke tør at skrive herinde fordi de er bange for repressalier fra kommune eller i nogen tilfælde arbejdsgivere.

Jeg har prøvet det som ejer af siden her, det vil sige at jeg af en jobkonsulent da hun var ude og lave kontrakt med mig og min chef, mente at det tilkom hende at bede mig om at lukke K10 og dermed spare lidt tid, på den måde mente hun så at jeg kunne gå op til 25 timer mindst om ugen, for K10 måtte da også kræve en del...

Mit svar på det var at det gjorde jeg så snart hun skrev det ned til mig og skrev ned også på hvilke grundlag og lovgivning hun henviste til når hun mente at hun havde beføjelser til at fortælle mig hvad jeg lavde i min fritid :@

Og samtidig så kunne hun jo ikke ane en fis om hvornår jeg var på K10 mange gange så er det kun weekender og når jeg ikke kan sove om natten men netop fleksjob er jo tilkendt for at man også skal kunne fungere hjemme efter arbejdstid , og om jeg nu har lyst til at have en hjemmeside eller om jeg vil gå til stramaj det rager hende ikke en s***


Når det så er sagt så vil jeg også sige at jeg godt er klar over at vi både har fagforeninger , politikkere , sagsbehandlere , osv med på en lure herinde (vinker da lige til dem ) men at bruger skal være bange for at skrive om deres sager af skræk for hvad de så vil blive budt hvis de genkendes det er godt nok for strengt ( og jeg siger ikke brugerene er parnoide, jeg tror det skam gerne ) jeg har også hørt fra bruger der har fået problemer med arbejdsgiver fordi de skrev herinde, og sådan skal det ikke være...

Der er flere måder vi kan omgås det problem på , feks så kan jeg kun anbefale at man IKKE skriver sin kommune i sin profil , at man laver lidt om på historien så man stadig kan svares på sin problemstilling men ikke så nemt kan genkedes og ikke mindst så kan man hvis den er rigtig slem sende sin historie til admin saturn som jeg kan garentere for kan lave jeres historie om så i ikke kan genkendes...

For dem som kender loven, og som har nerver til det, der kan jeg kun anbefale at man tager alle detaljer med i sin historie altså ikke gemmer sig (selvfølgelig kun hvis man er tryk ved det ) og på den måde viser at også os der er syge og fanget i det danske system faktisk også har en ytringsfrihed, og når og hvis man støder ind i trusler om at de tager vores levebrød , så bed om at få det på skrift også efter hvilke love de mener sig i stand til at gå ind og røre ved vores levebrød fordi vi tillader os at brokke os når arbejdet ikke gøres ordentligt ..

jeg håber ikke for mange har det som tuxon, det ville være tragisk hvis det lykkedes systemet at lukke på munden på dem der har noget på hjertet :@
  Besvar med citat
Gammel 13-06-2007, 22:44   #6
dorte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 19
Styrke: 18
dorte er ny på vejen
RE: Tør ikke fortælle om min sag !

Lidt befriende at nogen tager emnet op. Sidder og er fyldt op af problemer med kommunen. Men er bange for at "nogen" læser med på sidelinien.
Godt at vide at man ikke er alene.
dorte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2007, 11:59   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Tør ikke fortælle om min sag !

Kære Tuxon

Du rører ved et fundamentalt ømt punkt...og du er ikke alene med den følelse...

men hvad der mon ville ske hvis alle turde sige sandheden ?

jeg tror at det ville være positivt...måske er meningen jo at vi skal tie stille med alle de sanktioner fejl og trusler der er I systemet...


Egentligt tror jeg at det ville være befriende og sundt at få åbnet op for alt det der :

"sidder og trykker sig i skyttegraven", og af frygt for systemets "repressalier", ikke vil fortælle deres historie !
ER der en problematik her - eller er det mig der er kørt af sporet ?
Citat.

nej du har fat i noget meget vigtigt.



jeg tror såmænd at mange psykiske belastninger som bliver kroniske ville forsvinde hvis vi alle turde tale frit fra leveren om de oplevelser vi har med systemet...


egentligt tror jeg at det er det der skal til
...men jeg ved også at når man er svagt stillet I samfundet så beskytter man sig selv...

det er ikke kujonagtigt...det er en naturlig følge af umyndiggørelse af borgere, så lukker man af, og bøjer nakken, vel vidende at man ikke kan hamle op med den der bestemmer.

Men er det godt ?

....nej det er ikke godt for ens selvværd efter min mening og erfaring med systemet.





Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 09:31   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
RE: Tør ikke fortælle om min sag !

Jeg har også haft denne fornemmelse af paranoia, m.h.t. hvem der læser med herinde, især i forb. med min arb.prøvning.
Men jeg er endt med at gøre op med mig selv, at hvis det jeg skriver er sandheden, og fremført på saglig vis, så skal de da bare prøve at "stikke mig det i skoene".
Jeg har været i arb.prøvnig, som skulle vare i 3 mdr. men på grund af fravær, blev jeg forlænget med 1 måned. Nu er det 2 uger siden jeg stoppede i arb.prøvning, men der har endnu ikke været afholdt slutmøde, dato er end ikke fastlagt. Ene og alene p.g.a. sløseri fra en værkstedsleder, og det kan jeg godt stå ved.::@
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der kan fortælle mig om midlertidig FP? HolmDamgaard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-06-2012 20:48
JP undlader at fortælle det hele! logikeren Politik og Samfund 5 17-10-2010 01:11
Vil du fortælle din historie? Sofiek Din historie 3 26-04-2010 20:02
Smerteklinik OUH nogen der kan fortælle lidt ? pjuske Alt det andet 4 08-07-2009 09:26
Fik lige lyst til at fortælle bmdc Dit og Dat 5 13-06-2008 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension