K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2010, 08:22   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem og kender ikke din sag helt igennem....men....

Ang den §17....og hvis den er på foreliggende grundlag....

Så kan du læne dig helt tilbage ang ressourceprofilen....og dine opdateringer til den....

Dette fordi at hvis kommunen træffer en afgørelse i din sag.....og din ressourceprofil ligger til grund for afgørelsen....ja så er afgørelsen ugyldig hvis ikke profilen er partshørt og helt opdateret....

Så det er deres problem.....og jeg er da også sikker på at de nok lige alligevel vil partshøre dig i sidste øjeblik...da de godt ved at den ikke holder hvis du klager over den afgørelse de kommer med...

Der var en anden bruger som ikke vidste om kommunen skulle opdatere ressourceprofilen når det er på foreliggende grundlag....til den bruger kan jeg kun sige at det skal de....det er faktisk det eneste de må lave i sagen...

De må ikke sætte en i arbejdsprøvning eller hente nye lægepapirer osv osv

Hvis du gerne vil have orden på din sag og være sikker på at alt er som det skal være i den.....så skal du fastholde den §17 på foreliggende grundlag...

Det selv om du måske ikke regner med at få en pension...

Det er trist at sige dette....men det er en af de bedste måder at få en sag der er gået skævt....rettet op igen...

Fordi kommunen ved at alt vil blive gået igennem hvis du klager over et evt afslag på pension...

Du har heller ikke så meget at miste hvis næste skridt alligevel er kontanthjælp...

Det faktum at du ikke er afklaret....kan de ikke bruge til bare at stoppe alt....de SKAL tage stilling til hvad der så skal gøres.....også ved stop af reva ydelse...

Alt dette står i den afgørelse som Katharina skrev om http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=A-38-02

Prøv at læse den igennem og se om ikke der er noget du kan bruge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 09:49   #12
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
fin forklaring den tror jeg bringer glæde
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2010, 13:24   #13
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Se Web der var noget LUM forstod, det var s q dansk! Tak

Dog får det mig til at tænke at jeg skal lave min begrundelse langt kortere en den er, jeg fremfører på flere måder hvorfor jeg skal tilkendes fleks, både ud fra lovgivning med også de mere bløde ting, det tror jeg jeg skal lade være med, og i stedet bare konstatere.
Så kan jeg gemme den lange version til evt senere brug.

For som du skriver det så finder de helt selv ud af at det noget rod, ved en anke over afslag.

Dog et tillægsspørgsmål. Jeg ved fra seneste partshøring at de ikke sender alle lægelige dokumenter med. Fx konstatere de i AB´en at de anser mine fysiske skavanker for at være af mindre betydning. bladrer man så om til medsendte dokumenter ligger der absolut intet omkring dem, kun det lidt speciallægen har overført fra min egen læge.
Der er intet om mit opterede knæ, intet om min krogeled lille finger osv osv, kun det konstatering der er at det er der, lige så er der intet anført omkring skånebehovene i forbindelse med de ting (dem har jeg så selv anført, både en 100% liste ud fra lægedokumenterne og en liste med de ting jeg i hverdagen yderlig har af skånehensyn)

Skal jeg sende dem med, eller bare anføre at de mangler?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2010, 09:37   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Begge dele.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 05:56   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tak for hjælpen

Nu jeg færdig og har oven i fået sat min sag ind i en mappe, og ryddet op i den, fjernet det jeg havde flere gange, sat i orden og puttet ikke relevante helt bagerst osv osv, dog mangler jeg metussalems sagsakterne, som end ikke kommunen har, i hvert fald ikke når jeg søger aktindsigt, og ja de er set efter for relevante lægeudtalelser *ss* og der var faktisk et par stykker, resten er fra før min reva tid, og absolutikke relevante længere, men derfor kan de jo godt tåle at blive ryddet op i.

Sys enlig begrundelsen til §17 ansøgningen var hård, den til arbejdsmarkedsankestyrelsen, var til gengæld super nem, for har slet ikke anket, det kommunen der har besluttet at mine påtaler over fejl og klage over måden min ydelse er stanset på var en anke over stansning, så dem har jeg naturligvis fortalt det, og at jeg er i gang med at søge §17, og så ellers givet dem åben bane til selv at tage stilling til om de gider spilde tiden.

Det helt underlig afslappende bare at kunne læne sig tilbage, nu det slut (for nu i hvert fald) jeg kan ikke gøre mere, ikke mere papir rod i de næste måneder, med minder kommunen kommer i tanke om at AB´en skal opdateres på den korrekte måde, men det burde kun være en form sag, hvor de retter til efter mine kommentarer som de har fået, ikke fordi det der formsag, og så min kommune de mangler altså danskkundskaber og ejer tilsyneladende ikke den samme synonymordbog som alle andre.
Men lige nu er jeg ligeglad med om de ballade der (igen) for så sender jeg da bare mine kommentarer separat til nævnet, og skriver under i protest, med henvisning til at kommunen ikke vil indføre mine kommentarer med ordret betydning... synd for dem.

Ej helt ovre er det ikke, skidtet skal lige sendes også, det bliver en DYR omgang, men det der jo ikke noget at gøre ved.

Så nu håber jeg på at have energi til at finde julepynten frem en af dagene.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2010, 09:25   #16
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
lyder som en god idé med julepynt og så får du lige krydsede fingre i julegave
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 00:30   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hum underligt.

Jeg sendte en klge over måden de stansede min ydelse på og fik standart brev fra BAN.
Det var lige oven i FP afslaget røg af sted, så jeg skrev at jeg havde søgt §17 forandliggende FP, på en... så må i ski selv om, om i vil bruge tid på stansningen af ydelse, eller ej, og i behøver ikke give lyd hvis i tager det samlet, hvilket de så heller ikke har gjort, før nu altså.

Jeg sendte alt det der i anke over afslag på FP, og fik brev fra BAN som jeg jo skal. Så langt er alt normalt *ss*

I dag har jeg så modtaget brev fra BAN hvor de først skriver at de har modtaget en klage over sagsbehandlingen (en mail fra mig a 12 okt)
ØHHH??? jo der var en kamp med kommunen, som "endte" med at SB skrev at det ville ryge højere i systemet som en klage (den hørte til på kommunens bord da det var over selve sagsbehandlingsmetoderne og ikke over faktuelle ting i selve sagen) men jeg har absolut INTET hørt siden da, heller ikke fra BAN (som jeg jo heller ikke regnede med at høre fra andgående ddet) før i dag.

Der næst beskriver de klagen over måden min ydelse er stanset på, og så FP ansøgningen, og skriver at de tager det hele samlet (hvilket er fino med mig, i det 17´neren jo alligevel skal få dem til at se hele sagen i gennem, at tage det hver for sig og så igen i 17´neren er jo spild af tid)
Men hvorfor har jeg intet hørt omkring mailen fra 12 okt?? nej heller ikke deres standart brev. I det store hele er det lige meget, det er ikke DET, det undrer mig bare.

Og dog har jeg et bud... ifb med læserbrevene, fik jeg skrevet til jobcenter chefen om den klage a 12 okt, hvor jeg... den må du kende til i det jeg stærkt går ud fra at det ryger forbi dit bord, når SB skriver at det er sendt til højere sted, fordi det var en klage over sagsbehandlingen og ikke over ting i selve sagen, altså mangler i aktindsigt, problemer med at få lov at have partsrepensentant ol (en tekst, jeg har sørget for forvaltningschefen også har fingrene i) Hvor jeg oven i: det undrer mig jeg intet har hørt omrking det.

Mit bud er at de (det udvalg der sidder med tam tammet ifb jobcenteret) er nået frem til det i min lange lange tekst (problemstillinger løsningsforslag, efter læserbrevene fik jeg tilbudet om at fremlægge dette) og det derfor NU!! er kommet videre til BAN.

Har jeg ret, siger jeg sikke en rodebutik!

Desværre har BAN ikke lige anført rest behandlings/vente-tid, det kunne jeg godt have brugt, men skidt går ud fra den sidst oplyste tid gælder (10 måneder, det vil så sige ca 7 måneder endnu)
Og dog det brev i dag fra BAN viser jo at de har haft øjne på det, hvilket er rat at vide, i det vi jo ligesom lever at en indtekt, og deres afgørelser derfor mere end almindeligt haster, men regner nu stadig med de 7 måneder, så er det jo kun en positiv overraskelse hvis de er færdige før *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 11:01   #18
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Så blev jeg træt af at vente, så jeg gik på BAN´s hjemmeside, og læste at de i 3. kvartal i år har haft en gennemsnitslige behandlingstid på 22 uger.
Ja her holder den i hvert fald IKKE meget meget langt fra, fra sidst jeg hørte fra dem, er der gået, og hold nu godt fast, 34 uger så jeg besluttede at belæmre dem med en omgang: Hvaaa, hvad foregår der lige?? (ej spurte pr mail hvor langt min sag er)

Det har jeg så fået svar på nu, samt en beklagelse over den lange sagsbehandlingstid (det var s q da også det mindste) om 13 dage, træffer de en afgørelse... 9 måneder har det taget dem... 9!!! det burde edder rønme forbydes, det er det rene tortur.

Men lige nu har jeg faktisk fortrudt at jeg bad om den info, nu har jeg gået og NYT roen, og virkelig fået rigtig meget ud af den, men nu er den ro væk, jeg kan tydeligt mærke at det var en super dårlig ide, jeg... jeg ved ikke, det er få millimeter fra at jeg ryster, har fået let kvalme, ol symptomer (ØV!) så de næste 14 dage bliver et ******* at komme i gennem, så ville det have været nemmere slet ikke at vide noget.
Nå men jeg lærer ved af det, ikke spørge om den slags (altså mig)

Var der så i det mindste et eller andet positivt, fx at jeg viste hvordan økonomien ser ud for dec! eller at jeg viste det bliver afslag eller ja bare et eller andet, men næææ nej, sådan skal det ikke være, det er neglebidning til omkring d 17 nov (hvor jeg jo så helst skulle have modtaget afgørelsen fra BAN)

ØV hvor er jeg altså ved at være træt af at mit liv og fremtid er så usikkert, endnu værre er det næsten at tænke på, at jeg er rimelig sikker på at jeg vil anke den afgørelse BAN kommer med (eller sikker og sikker, jeg har i hvert fald lagt op til en principel sag, får jeg medhold vil jeg selvfølgelig ikke anke *gg* men det tvivler jeg på jeg får altså medhold) og det kommer jo så til at tage ca lige så lang tid med ren venten som der allerede er gået *suk*

Nå jeg havde åbenbart lige brug for at få læsset nogle tanker af *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 17:45   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej LUM,

Jeg tænkte, nå nu har LUM, endelig brug for hjælp ser det ud til, du har i al fald startet tråden selv !!. Det var så bare en opfølgning.

Vi må håbe på det bedste ellers må vi jo se hvad der kan gøres, tro på det.

Kig på hj.siden for Ankestyrelsen i mens hvis det er !! www.ast.dk

Ellers hjælper vi husk det. Jeg er kun ved at blive markuleret af Linus mors sag, men bare vi kan hjælpe.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 18:19   #20
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Åhhhh altså LUM din stakkel i rækken af os stakler

Vil bare lige give dig et og ønske god weekend....
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er jeg forvirret - hjælp mig lige! ladytass Alt det andet 12 03-07-2013 09:35
Hjælp til evt. §17 ansøgning solskin1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 08-12-2012 20:52
Jeg er meget forvirret.........Hjælp stinni Alt det andet 11 20-11-2011 21:42
er forvirret over hjælp til bil og invalidebil! hboegelund Alt det andet 3 20-10-2010 21:08
Hjælp - forvirret Fussen Spørgsmål ang fleksjob 8 29-10-2008 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension