K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2015, 11:56   #1
Fattig ftp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Fattig ftp er ny på vejen
Thumbs down Nedsættelse af udbetaling førtidspenson tilbage virkende kraft

Hej K10.
Ja som så mange gange før er vi nu igen nervøse for vores indtægts grundlag. Vi er to førtidspensionister der lever sammen og har fået pension mellem 2003 - 2012.
Vi frygter stramninger igen og at de nedsætter udbetalingen af pensionen med op til 3000-4000 kr p førtidspensionist p måned.

Jeg stiller ikke spørgsmål om kontanthjælp eller folk i flexjob eller revalidering, men kun om dem der har fået førtidspension før 2013.

kan de lave om så vi får meget mindre udbetalt efter alle valgløfter og brud som sædvanligt.

Vi har jo før været bange bla da vi skulle have pension osv.

Og hvis de strammer reglerne, er det så med tilbagevirkende kraft for alle os med pensionen......

Vi kan dårligt få det til at løbe rundt nu.....

Forbandede politikere.........
Fattig ftp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 12:29   #2
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 13
alanabith er ny på vejen
Tror desvære ingen kan svare på de spørgsmål nu, end til videre er kun kontanthjælps området nævnt(arme mennesker), så mit råd er prøv at slappe af og nyd sommeren selv om det er svært, er selv førtidspensionist og er heller ik tryg ved den regering men vælger dog at slå koldt vand i blodet og nyde min sommer, vil ik blive bange før vi bliver nævnt....
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 18:10   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke om det kan give en anelse mere ro, men Løkke har udtalt at han ikke vil pille ved førtidspensionen. Så er det selvfølgelig op til os borgere om vi tror på det
http://www.dr.dk/nyheder/politik/vid...rtidspensionen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 10:44   #4
Tigerdyret
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Tigerdyret er ny på vejen
Jeg kan godt forstå, at du er bange - jeg har selv været voldsomt utryg - det sker jo, når der kommer sådan nogle bombastiske meldinger, som stort set får lov til at stå uimodsagt hen.

Det blev heller aldrig rigtigt et tema i valgkampen, så man vidste ikke rigtig, hvor de forskellige partier stod i forhold til spørgsmålet.

Jeg havde desværre ikke set Løkkes dementi, som MistyMiss har linket til, for det ville bestemt have beroliget mig for længst.

Nu har beskæftigelsesministeren været ude og trække sine udsagn tilbage.
http://www.information.dk/telegram/538150

Det tror jeg sker af to grunde. Dels for at skabe ro om en i forvejen skrøbelig regering - set i lyset af den massive kritik, der har været på de sociale medier og i forskellige fora. Og dels for at cementere, at det absolut ikke er venstres politik.

Hvis, og jeg understreger hvis, det skulle komme til et lovforslag, så vil de ALDRIG kunne få flertal for det.
DF kan/tør ikke, for det er rigtig mange af deres egne vælgere, så de er simpelt hen nødt til at træde i karakter og markere sig.
Socialdemokraterne gør det heller ikke - de har trods alt en større social ansvarlighed end Venstre.

Så jeg tror roligt, du kan gøre, som alanabith foreslår - nyd sommeren

Jeg er selv FP og tager en dag ad gangen og lever den, som var den den sidste - og håber inderligt, at denne forfærdelige regering holder mindre end et år.
Tigerdyret er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2015, 10:50   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Vores nye beskæftigelsesminister har sagt en del groteske ting, da han arbejdede for DA.
Jeg skrev med et venstre-medlem, og fik at vide at DA's og venstres holdninger IKKE var ens, og at Jørn (som ministeren hedder) skal rette ind efter venstres politik.

Så jeg vil anbefale at fokusere mindre på hvad Jørn har sagt, og mere på hvad han og venstre siger fremover.
Indtil videre har jeg ikke hørt andet om førtidspensionisterne, end at det område nu hører til beskæftigelsesministeriet.
Husk: selv hvis Jørn ville sænke førtidspensionen, så skal han finde 90 i folketinget der er enige, OG han skal nok også have Løkkes godkendelse til overhovedet at komme med et lovforslag om det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension