K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2013, 00:52   #1
Spandav
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: Danmark
Indlæg: 27
Styrke: 13
Spandav er ny på vejen
Meget ustabil + fleksjob?

Hej

Jeg lider af skizofreni. Svinger meget i styrke af lidelsen
Har dog ikke halucinationer m.m.

Mine dage er ekstremt svingende
Nogle dage kan jeg slet ikke gå ud 4-5 dage
Andre dage går det OK eller ligefrem fint. Men det er helt uforudsigeligt, og meget svært at bryde

Kan man overhovedet have et job på den måde?
Blev næsten indstillet til førtidspension for halvandet år siden (efter at have brudt helt sammen under en arbejdsprøvning), men jeg gik i panik og tænkte "nu skal jeg i gang", så jeg sagde farvel til hele sagen. Nu er den igang igen, i en anden kommune
Det er et af de store ting ved skizofreni.. manglende sygdomserkendelse

Hvilket slags job kunne sådan en som mig have?
Kom gerne med idéer
Jeg vil jo helst ikke bare have førtidspension, og se mit liv og mit potentiale suse forbi ubrugt
På den anden side har jeg meget få resourcer til et job

Måske burde jeg blive udstationeret et sted hvor jeg skal passe et reservat eller noget. Et job hvor det ikke er så vigtigt om tingene blir gjort lige nu eller om et par dage. Og hvor der ikke er mange mennesker, eller et par mennesker der kan forstå og støtte en. En psykisk kontaktperson eller meget meget forstående chef
Der må ikke være vedvarende pres/krav/stress

Sidst redigeret af Spandav; 05-01-2013 kl. 00:59.
Spandav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 01:45   #2
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Måske du kunne lave noget hjemmefra?

Fx noget kuvertering/små pakkeopgaver? Men det kan jo i princippet være alt mellem himmel og jord
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 02:05   #3
Spandav
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2012
Lokation: Danmark
Indlæg: 27
Styrke: 13
Spandav er ny på vejen
Jamen kan man det via fleksjob?
Spandav er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 03:04   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil bare indskyde, at det med kuvertering mm - det prøvede jeg for en del år siden, men det var stadig hårdt, der var jo hele tiden deadlines for hvornår det skulle sendes osv - jeg blev enormt stresset af det.
Troede selv det handlede om kaffe, blødt brød og en masse slikken frimærker i ro og mag, men sådan var det ikke just....

Jeg har også prøvet at være telefonsælger - også fra hjemmefronten - jeg skulle sælge annoncer, kæft mand...det var endnu værre end at pakke breve!! Jeg kunne lige klare 1 fuldtidsdag, og dagen efter brød jeg helt sammen og sagde op, der havde jeg solgt 4 annoncer og vundet 2 flasker skod vin

Tror faktisk heller ikke det er forenligt med fleks. Men tør ikke afvise det sådan 100%.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2013, 13:52   #5
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vil bare indskyde, at det med kuvertering mm - det prøvede jeg for en del år siden, men det var stadig hårdt, der var jo hele tiden deadlines for hvornår det skulle sendes osv - jeg blev enormt stresset af det.
Troede selv det handlede om kaffe, blødt brød og en masse slikken frimærker i ro og mag, men sådan var det ikke just....

Jeg har også prøvet at være telefonsælger - også fra hjemmefronten - jeg skulle sælge annoncer, kæft mand...det var endnu værre end at pakke breve!! Jeg kunne lige klare 1 fuldtidsdag, og dagen efter brød jeg helt sammen og sagde op, der havde jeg solgt 4 annoncer og vundet 2 flasker skod vin

Tror faktisk heller ikke det er forenligt med fleks. Men tør ikke afvise det sådan 100%.
Hehe, nej det kan jeg så godt se ikke er foreneligt med en stress diagnose

Jeg ved faktisk heller ikke, om man kan gøre det som er fleksjob. Men hvorfor ikke egentlig?

Ha' en god weekend
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Meget vigtig information til ansatte i fleksjob. Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 19 07-04-2018 06:53
Reform: Så meget taber man på nyt fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 01-07-2012 21:50
Det er FOR meget ! Karo Dit og Dat 0 24-05-2011 18:50
JA... det kan blive MEGET svært at få fleksjob mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 18-03-2011 18:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension