K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2008, 20:01   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Starte i fleksjob inde der er lavet kontrakt?

Må man starte i et fleksjob inden der er skrevet kontrakt imellem arbejdsgiver, kommune og selvføldig fleksjobberen?

Min jobkonsulent har sagt, at man bare kan lave kontrakten med tilbage virkende kraft. Min personlige holdning er at kontrakten bør være på plads inden man starter, så alle parter ved, hvad det går ud på. Men er der nogle konkrete regler¨på området?
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 20:54   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal kontakte din fagforening, som skal være med til godkendelse af dit ANSÆTTELSESBEVIS.

Dette ansættelsesbevis SKAL være underskrevet af begge parter, INDEN der er gået 14 dage (hvis jeg husker korrekt). Ellers vanker der godtgørelse til dig på mellem 1.000 og 10.000 kroner.

Det skal laves, hvis den ugentlige arbejdstid er på min. 8 timer pr. uge og af mindst een måneds varighed.

Læs evt. på www.ladk.dk som ved en masse om det.

Ellers tjek på din fagforenings hjemmeside og søg på ansættelsesbeviser.

Ansættelsesbeviser gælder OGSÅ for fleksere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 22:38   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ansættelseskontrakten (aftale mellem dig og arbejdsgiver) bør være på plads hurtigst muligt. God idé som Zuza siger, at du kan få din fagforening til at hjælpe dig med ansættelseskontrakten.

Jeg synes og mener kommunerne er langsomme om at lave papirarbejdet ang. fleksjobaftale-kontrakten mellem kommunen og arbejdsgiver.

Selv har jeg oplevet 2 gange, hvor papirarbejdet mellem kommunen og arbejdsgiver først er gået i orden efter ca. 5 mdr.... Jeg husker, at jeg rykkede kommunen for det, da jeg gerne ville have en kopi af denne kontrakt.
Begge gange var jeg startet i fleksjob, inden kontrakten blev lavet mellem kommune og arbejdsgiver - det har ikke givet nogen problemer for mit vedkommende. Jeg havde dog ansættelseskontrakten på plads og fik lov at starte ifg. jobkonsulenten, som også var løbende orienteret, hvordan det gik osv...
Arbejdsgiveren fik løntilskudet i tilbagevirkende kraft.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 12:12   #4
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Det er simplenthen sløseri, at der kan gå op til 5 mdr. før end papirarbejdet er i orden. Men der er jo ikke andet for, at trækker det i langdrag, så må jeg jagte min jobkonsulent. på et eller andet tidspunkt bliver han vel så træt af mig, af han gør det færdig.

Har faktisk lige snakket med ham, og vi skal have møde med arbejdsgiver, hk, kommunen og mig, for at få kontrakten på plads på torsdag, ihvertfald mundtlig, og så kommer parpirerne senere.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 15:02   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder godt, at din fagforening er med på banen.

Det kan koste din arbejdsgiver et sted mellem 1.000 og 10.000 i tort (tror jeg, det hedder), hvis dit ansættelsesbevis IKKE er udfyldt.

Det skal justeres, hver gang der sker ændringer fremover.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2008, 16:17   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gittedl Se meddelelser
Det er simplenthen sløseri, at der kan gå op til 5 mdr. før end papirarbejdet er i orden. Men der er jo ikke andet for, at trækker det i langdrag, så må jeg jagte min jobkonsulent. på et eller andet tidspunkt bliver han vel så træt af mig, af han gør det færdig.

Har faktisk lige snakket med ham, og vi skal have møde med arbejdsgiver, hk, kommunen og mig, for at få kontrakten på plads på torsdag, ihvertfald mundtlig, og så kommer parpirerne senere.
Lyder godt, at du sætter dem i gang....

Min løn var i starten på mindstelønnen iflg. overenskomsten hos HK. Da papirene var gået i orden - dvs. lønforhandlingerne samt aftaler mellem kommunen og arbejdsgiveren, fik jeg de resterende løn, som jeg skulle have haft fra starten af, i tilbagevirkende kraft. Sådan foregik det den 2. gang, jeg fik et nyt fleksjob.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Manglende kontrakt Kanaljen Spørgsmål ang fleksjob 14 02-02-2013 08:35
Da Ulla og de andre handicappede kom på kontrakt Lilli Susanne Politik og Samfund 0 20-05-2009 15:27
Ny kontrakt og mere i løn? Despina Spørgsmål ang fleksjob 5 27-01-2009 14:36
hej jeg er ny her inde ljg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 27-09-2007 01:23
Jeg skal starte i fleksjob idag am Jeg har fået job. 4 20-09-2006 23:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension