K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2013, 15:31   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Selv om man har samme uddannelse, behøver man jo absolut heller ikke passe sammen rent kemisk i fritiden. Håber du har dine bånd til andre personer, som er vigtige for dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 18:31   #12
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Selv om man har samme uddannelse, behøver man jo absolut heller ikke passe sammen rent kemisk i fritiden. Håber du har dine bånd til andre personer, som er vigtige for dig.
hej igen !!

så gik min mandag. og som jeg har skrevet sidste gang ville jeg lige mærke hvad tempraturen var på mit job idag. og de kommende dage...
idag mødte jeg på arbejde som jeg plejer med hej,godmorgen og bla,bla..
og så prøvede jeg igen" at få nogen i tale ang. om de skulle ud af huset med overnatning.. hyggetur... og pedagogisk" weekend. men det er lidt som om at folk bliver så få" meldt når jeg spørger. og når jeg går til bossen ang. det med om de bliver i huset er det kun halve" svar el. mange på samme.
og det er som sagt,også sådan de andre reagere når jeg spørger.. så spørgsmålet er" så om jeg bliver løjet for,fordi de vil holde hemmeligt selv om jeg synes det er noget fjollet noget,da jeg faktisk" bare vil nyde at få en stille dag i huset alene sammen med vores rengørings dame. det er sådan nogle ting der gør,at jeg får angst anfald om,om de vil af med mig/og måske ende ud i en fyring.. for igen" jamen jeg psser jo mit job og m.m og ved da også der bliver sat pris på det. det er bare min sociale" personlighed der gør,at jeg bliver bange for at de vil fyre mig.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 19:23   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tænker at de måske bliver usikre overfor hvorfor du spørger... eller får dårlig samvittighed over at tale om noget som de glæder sig til, men som du ikke skal med til, fordi du tilhører en anden faggruppe.

Så hvis du vil vide den slags, så gå til chefen og sig at du har hørt noget om en tur, og gerne vil vide om det er noget der berører din arbejdsfunktion eller ikke.. om der er ændringer i den daglige rytme i køkkenet eller den slags.

For så er du gået direkte til den der ved noget, og du har formuleret dig indenfor dit eget erhverv og givet udtryk for hvorfor du ønsker information om det..

Så er det meget nemmere at få et klart svar..

Jeg tænker også at når du arbejder alene i køkkenet, så er det jo en arbejdsplads hvor der ikke er mulighed for så meget kontakt til andre.. så hvis du er udadvendt og gerne vil have arbejdskollegaer, kan det godt blive en lidt ensom stilling.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 08-04-2013 kl. 19:26.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 19:47   #14
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Jeg tænker at de måske bliver usikre overfor hvorfor du spørger... eller får dårlig samvittighed over at tale om noget som de glæder sig til, men som du ikke skal med til, fordi du tilhører en anden faggruppe.

Så hvis du vil vide den slags, så gå til chefen og sig at du har hørt noget om en tur, og gerne vil vide om det er noget der berører din arbejdsfunktion eller ikke.. om der er ændringer i den daglige rytme i køkkenet eller den slags.

For så er du gået direkte til den der ved noget, og du har formuleret dig indenfor dit eget erhverv og givet udtryk for hvorfor du ønsker information om det..

Så er det meget nemmere at få et klart svar..

Jeg tænker også at når du arbejder alene i køkkenet, så er det jo en arbejdsplads hvor der ikke er mulighed for så meget kontakt til andre.. så hvis du er udadvendt og gerne vil have arbejdskollegaer, kan det godt blive en lidt ensom stilling.
hej igen ...

jeg har også været ved chefen. og ikke mindst" som idag spurgte jeg min su"chef og det var også et halvt svar,sådan virkede det meget. og jeg har også spurgt om,om jeg evt. kunne afspasere den dag,da jeg skal til kbh. til bryllup. men ".... jeg sagde dog,at jeg gerne ville møde tidligere ind så,den dag. men stadig kun halve svar. fra su"chefen".. dog" med et,det kunne godt være... så endnu en af årsagerne til jeg er forvirret" og bange for de vil af med mig.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 20:10   #15
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
jeg tror de er grundigt usikre på dig, ligesom du er vedholdende usikker på om de vil beholde dig.

Jeg aner ikke hvad du skal stille op, andet end melde klart ud på din usikkerhed som bliver til angst.



Jeg var på verdens dejligste arbejdsplads for nogle år siden. Ansat i mit fag og på almindelige vilkår.

Der var / er en rengøringsdame ansat, som engang i tidernes morgen var ansat som faglig ligemand med samme opgaver som de fagligt - i øvrigt meget broget - uddannede.
Der kom ny ledelse og nye tiltag kort efter, og der blev ryddet grundigt op i alting. Det medførte så, bl.a at damen her, fortsat var ansat, men som rengøringsdame i 2 afdelinger.
Jeg kom dertil et par år efter, og hun kæmpede dagligt en brav kamp for, at overbevise alle om, at hun engang havde været XXXX med samme beføjelser som enhver uddannet, det være sig indenfor medicin og økonomi og behandlingssamtaler. Og at hun kun var rengøringsdame nu fordi den nye chef var dum i nakken.
Det er hus med mange studerende mm og alle får den samme svada hver gang og gerne flere gange, lige som ethvert nyt personale. og de 'gamle' personaler skal gang på gang ligge skulder og øren til
Og sådan er det endnu.
Det er virkelig synd for hende, at hun aldrig har følt sig anerkendt. Men at det er synd, gør hende ikke til fagperson.

Jeg har tit snakket med hende om det, og også opfordret til at uddanne sig. Hun har aldrig været lydhør for den mulighed. Og jo, det kunne hun godt økonomisk - og støtte og hjælp i uddannelse kunne hun såmænd få fra mange af os.

Hun har dog været klar i spyttet hele vejen igennem - og det har kollegerne også. Alligevel har hun ikke det job hun mener der er hendes.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med den historie contra dig; men jeg har tænkt meget på hende i forbindelse med det du skriver.
Jeg vil lige tilføje, at hun er ansat på almindelig vilkår og chefen er skiftet et par gange, uden det, naturligvis, har ændret en tøddel ved hendes opgaver.

Er du klar i spyttet tror du?

Jeg føler med dig, men det kan du jo ikke bruge til noget

Sidst redigeret af Sutsko; 08-04-2013 kl. 20:17.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 20:41   #16
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sutsko Se meddelelser
jeg tror de er grundigt usikre på dig, ligesom du er vedholdende usikker på om de vil beholde dig.

Jeg aner ikke hvad du skal stille op, andet end melde klart ud på din usikkerhed som bliver til angst.



Jeg var på verdens dejligste arbejdsplads for nogle år siden. Ansat i mit fag og på almindelige vilkår.

Der var / er en rengøringsdame ansat, som engang i tidernes morgen var ansat som faglig ligemand med samme opgaver som de fagligt - i øvrigt meget broget - uddannede.
Der kom ny ledelse og nye tiltag kort efter, og der blev ryddet grundigt op i alting. Det medførte så, bl.a at damen her, fortsat var ansat, men som rengøringsdame i 2 afdelinger.
Jeg kom dertil et par år efter, og hun kæmpede dagligt en brav kamp for, at overbevise alle om, at hun engang havde været XXXX med samme beføjelser som enhver uddannet, det være sig indenfor medicin og økonomi og behandlingssamtaler. Og at hun kun var rengøringsdame nu fordi den nye chef var dum i nakken.
Det er hus med mange studerende mm og alle får den samme svada hver gang og gerne flere gange, lige som ethvert nyt personale. og de 'gamle' personaler skal gang på gang ligge skulder og øren til
Og sådan er det endnu.
Det er virkelig synd for hende, at hun aldrig har følt sig anerkendt. Men at det er synd, gør hende ikke til fagperson.

Jeg har tit snakket med hende om det, og også opfordret til at uddanne sig. Hun har aldrig været lydhør for den mulighed. Og jo, det kunne hun godt økonomisk - og støtte og hjælp i uddannelse kunne hun såmænd få fra mange af os.

Hun har dog været klar i spyttet hele vejen igennem - og det har kollegerne også. Alligevel har hun ikke det job hun mener der er hendes.

Jeg ved ikke hvad jeg vil med den historie contra dig; men jeg har tænkt meget på hende i forbindelse med det du skriver.
Jeg vil lige tilføje, at hun er ansat på almindelig vilkår og chefen er skiftet et par gange, uden det, naturligvis, har ændret en tøddel ved hendes opgaver.

Er du klar i spyttet tror du?

Jeg føler med dig, men det kan du jo ikke bruge til noget
den med ".. klar i spyttet" hvad mener du med det ??
er det fyring ???
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 21:22   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
den med ".. klar i spyttet" hvad mener du med det ??
er det fyring ???
tror du sidder og er nervøs nu men at være klar i spyttet vil sige ,for du sagt tingene lige ud så de bliver forstået af modtageren .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 21:45   #18
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
tror du sidder og er nervøs nu men at være klar i spyttet vil sige ,for du sagt tingene lige ud så de bliver forstået af modtageren .
det er jo netop" det jeg har gjordt.. men synes som sagt,at det er halve svar jeg får af både chef og suchef. så,hvis du-i var mig ville i så bare evt. bare holde lav profil og se hvad der sker...
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 21:55   #19
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Godt CLEO var hurtig til at svare

Jeg har lige været inde, og se de tråde, du har startet med spørgsmål. Jeg har ikke gennemlæst dem - det er alligevel for omfattende.

Men jeg kan se, at du er udpræget bekymret og nemt opfatter 'sort', og reagerer med angst.
Jeg kan også se, at mobning har været dit tema gennem lang tid.

Så jeg syntes virkelig, at du skal se om du ikke kan få hjælp et eller andet sted fra dine omgivelser / professionelt netværk til, måske, at lære at se lidt lettere på ting.

Jeg ville gerne kunne sige til dig, at alting ordner sig og du vil få det bedre med dine kolleger; men det kan jeg jo ikke. Men jeg håber det for dig.

KNUS
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 21:57   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Afgjort bare lav profil.. og så bare gå ud fra at de andre får deres sociale behov dækket i deres egen gruppe, og at du må få dit dækket på anden vis, selvom det vil være let at føle sig udenfor når man er ansat i en enmandsstilling...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mobning karinapigen81 Din historie 4 23-01-2011 21:30
Virksomheder ignorerer mobning Webmaster K10 Nyheder 0 25-04-2010 02:40
Støjberg til kamp mod mobning bla-bla Politik og Samfund 0 26-03-2010 00:28
Mobning af voksne og unge @PerChr Et godt link! 1 03-03-2009 16:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension