K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 08:35   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Præcis Web.

jeg kan godt huske at I diskuterede dette meget vedr fleksjob, men undlod disse indlæg, fordi jeg havde rigeligt, at gøre med dels egen sag, dels egen problematik.

Men nu kan jeg bedre gennemskue systemet i sammenhæng, og desværre må jeg jo konstatere, at retsikkerheden totalt er trådt under fode, som man siger.

Og argumentationen om, hvad man kan og ikke kan, ligger kun hos kommunerne, de gør nøjagtig hvad der passer dem, om det så er lovligt eller ej.
og kommunernes selvstyre rækker desværre i høj grad ind i Både Nævn og Ankestyrelse.

Nå, men det er blevet en principsag, at få dette ud, fordi så mange menneske lider under dette endda ulovlige system daglig. Dels bliver de mere syge, dels mister folk hus og hjem, har ikke råd til medicin, behandling, træning, kørsel mv.

Og de der skulle have en restarbejdsevne, mister ofte denne i kommunen mistænkeliggørelse, og årevise tovtrækkeri.

Dejligt at DR dokumentar, nu søger folk, håber at folk vil stille sig til rådighed.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 11:06   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Popiae giver dig 110 % ret og når første kommunerne og ankestyrelserne begynder at røre ved selv den mindste retssikkerheds lov (som feks Retssikkerhedsloven § 3 stk.2.) så er det en farlig glidebane for er der ingen der gør noget eller råber op så kommer den næste og den næste og den næste lov til at blive rørt lige indtil man ikke som ledig eller syg har nogen rettigheder længere ...

Jeg er helt med på hvad du mener og skal gerne give dig en hånd lige så snart jeg har fået styr på alle andre hænge partier og vil da lige sige at jeg læser alt det du skriver her og kan se at responsen ikke er så stor , men ved at det er fordi det er så omfattende et emne (nogen dage springer jeg den her tråd over og vender tilbage på en bedre dag )

Men tro mig jeg for min del deler til fulde din bekymring
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 12:19   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kan KUN være enig

Det ER en seriøs problematik som tilsyneladende INGEN ønsker at "pille" ved!

Hm, poppiea mfl -har i henvendt jer til Jesper Tynell fx -ang dette?

Kunne jo være interessant om se om dette ang retssikkerhedsloven mv også var interessant og brugbart i hans udsendelsesrække
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 12:39   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
kassetænkning og kassetænkning andet er det ikke
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 15:11   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, jeg har endelig fået skrevet til jesper tynell, som lovet, giver ham et ring om en uges tid, for at se hvor langt han er.

Og tak for opbakningen, blev helt bekrymret for, om det kun var mig der kunne se, at der er alvorligt problem. Og at jeg måske var kørt helt galt i skoven.

VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 15:32   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
herligt, popiea, så kan vi jo kun håbe og vente -igen igen

-meeen det kan jo være at vi er mere "heldige" på nuværende tidspunkt, eftersom også dr er ved at vågne op
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 15:59   #17
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det der med § 2, stk 3, lyder da også dybt mærkeligt i mine øre, hvis man ER visiteret til et fleksjob, så er det jo netop fordi man er kendetegnet ved at have en varig begrænsning i arbejdsevnen!

Jeg tror lige jeg vil forbi kontanthjælpsgruppen i morgen, og hører hvad vi bruger hos os...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 23:12   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
det lyder super, andersine.

prøv at tjej vedr, fratagelse af sygedagpenge, efter indstilling til førtidspension §18 eller fleksjob, her tænkes ved afslag, trods arbejdsprøvning og lægepapir på varig nedsat arbejdsevne.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 00:30   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skrev for et stykke tid siden til Inger støjberg lige så meget i hendes egenskab som ligestillings minister og skrev at ikke nok med at det var fantastisk at man som flekser kunne gå under to helt forskellige lovgivninger med to takster selv om man fejlede det samme havde samme familiestruktur og arbejdsliv men en fik ledighedsydelse fordi de var i en kommune der udrede tids nok og en på kontanthjælp fordi kommunen smølede , og jeg fik en svada tilbage af den anden verden om hvorfor det i hvertfald ikke var forskelsbehandling , og hvorfor det var i orden osv osv ...

Nu er damen så begyndt at svare mig pr brev i stedet for mail tror sq hun ved min scanner er i stykker ...

Men jeg skal se her i løbet af ugen om ikke jeg kan få det skrevet ind selv så i andre kan læse det tåbelige svar ..

Andersine husk når du spørger om det med kontanthjælp at høre om i lader jeres borger holde ferie hvis de er visiteret til fleks på kontanthjælp ? siden her er startet netop pga den konflikt der er mellem fleks og kontanthjælp vi var to på kontanthjælp visiteret til fleks og blev ramt af loftet med 2300 kr og 4 sammenbragte børn fratagelse af boligsikring ja så flytter man hver til sit (når krybben er tom osv )
  Besvar med citat
Gammel 12-04-2010, 03:23   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det der med § 2, stk 3, lyder da også dybt mærkeligt i mine øre, hvis man ER visiteret til et fleksjob, så er det jo netop fordi man er kendetegnet ved at have en varig begrænsning i arbejdsevnen!

Jeg tror lige jeg vil forbi kontanthjælpsgruppen i morgen, og hører hvad vi bruger hos os...
Tja det troede vi jo også....for der står jo tydeligt under §2 nr 7

Citat:
7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,
og det beskriver jo en der er visiteret til fleksjob....

Der står intet om ydelser...henholdsvis ledighedsydelse eller kontanthjælp..

Men desværre kan vi ikke få nogen til at lave om på det faktum at nogle kommuner bruger at sætte deres fleksere på kontanthjælp under §2 nr 3

Citat:
3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,
Så jeg er da spændt på at se hvad i gør i din kommune Andersine85
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratager psykisk syge deres kontanthjælp på grund af fejl Abraxus Politik og Samfund 5 18-04-2013 11:03
Svar fra de forskellige partier om syge på kontanthjælp og førtidspension Peacock Politik og Samfund 32 06-01-2011 23:06
Opfølgning - syge på kontanthjælp/starthjælp zuza Nyt om loven 17 22-08-2008 10:10
langtids syge meldte på kontanthjælp... anetta Alt det andet 0 25-05-2008 15:08
Unge psykisk syge - kontanthjælp, starthjælp og arbejdsmarked zuza Politik og Samfund 0 20-04-2008 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension