K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2013, 20:21   #1
jan petersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
jan petersen er ny på vejen
ny lov om flexjob

hej alle jeg synes det er lidt forviring om den nye lov om flexjob jeg er i flexjob nu hvis jeg søger nyt flexjob bliver jeg så straffet ang. løn med den nye lov
logisk mener jeg så at min chef kan behandle mig som han har lyst til han ved at jeg så vil få mindre i løn hvis jeg skifter job er det ikke rigtigt håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål
jan petersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 21:22   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det korte svar er....ja det er rigtigt...

Hvis du skal skifte job...ja så kommer du ind under de nye regler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 18:53   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jan petersen Se meddelelser
hej alle jeg synes det er lidt forviring om den nye lov om flexjob jeg er i flexjob nu hvis jeg søger nyt flexjob bliver jeg så straffet ang. løn med den nye lov
logisk mener jeg så at min chef kan behandle mig som han har lyst til han ved at jeg så vil få mindre i løn hvis jeg skifter job er det ikke rigtigt håber i kan hjælpe mig med dette spørgsmål
Jan... Tja om din nuværende arbejdsgiver vil have fordel af dig på de nye regler, kommer an på så meget..

Ofte er det en bedre forretning for arbejdsgiveren at de gamle regler bruges..

Men hent den beregner vi har lavet.. Tast det ind som du får nu og se resultatet af hvad du vil få på de nye regler.. Dog kan du ikke helt omsætte dine nuværende timer til de nye regler.. Men prøv for sjov at taste dine nuværende timer, samt lønnen ind..

Hent beregneren her

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det korte svar er....ja det er rigtigt...

Hvis du skal skifte job...ja så kommer du ind under de nye regler...
Webmaster.. Jeg er ikke helt enig i at "de nye regler" altid er dårligere.. Der er meget som spiller ind..

Afhængigt af om der efter de gamle regler ydes halvdelen eller 2/3 dele tilskud, så KAN det være en fordel for arbejdsgiveren at benytte de gamle regler.. Ved 2/3 dels tilskud KAN der være et overskud ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 19:02   #4
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Jeg er lidt for og imod, kan godt se det er fornuftigt at man ikke skal forgyldes fordi man arbejder meget få timer i et godt lønnet job som flekser.

Det er da surt man skal gå ned i indtægt fordi man bliver syg men det er vel også lidt uretfærdig at man skal have en fuld løn når nu man ikke er rask.

måske skulle man bare have sat en max takst for hvad man kan tjene på fleksjob.

syntes det er godt man ikke længre er under kontant hjælps regler hvor man ikke må en skid.

Hvis du arbejds giver er som du skriver er det da heller ikke et sted der er vær at være løn er da ikke alt jeg vil da hellere have et godt arbejds klime end en fed løn.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 19:21   #5
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu Se meddelelser
Jeg er lidt for og imod, kan godt se det er fornuftigt at man ikke skal forgyldes fordi man arbejder meget få timer i et godt lønnet job som flekser.

Det er da surt man skal gå ned i indtægt fordi man bliver syg men det er vel også lidt uretfærdig at man skal have en fuld løn når nu man ikke er rask.

måske skulle man bare have sat en max takst for hvad man kan tjene på fleksjob.

syntes det er godt man ikke længre er under kontant hjælps regler hvor man ikke må en skid.

Hvis du arbejds giver er som du skriver er det da heller ikke et sted der er vær at være løn er da ikke alt jeg vil da hellere have et godt arbejds klime end en fed løn.
Lille du... Ja men der er skam sat en max grænse.. Endda 2 ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 20:31   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Webmaster.. Jeg er ikke helt enig i at "de nye regler" altid er dårligere.. Der er meget som spiller ind..

Afhængigt af om der efter de gamle regler ydes halvdelen eller 2/3 dele tilskud, så KAN det være en fordel for arbejdsgiveren at benytte de gamle regler.. Ved 2/3 dels tilskud KAN der være et overskud ;-)
Øhh jeg udtaler mig overhovedet ikke om nogen regler er dårlige eller gode...

Jeg svarede trådstarter på et spørgsmål om han ville ryge under de nye regler hvis han skifter job....og det gør han jo...

Men når du nu alligevel skriver....så ja før var der en lille gulerod til arbejdsgivere....det er der ikke mere...

Omvendt så burde det hele så være nemmere for arbejdsgiverene da de ikke skal udbetale hele lønnen og vente på at kommunen får tid til at give pengene tilbage...

Uanset hvad...så vil der ingen forskel være for en arbejdsgiver hvis han skal ansætte en flekser....eller om han ansætter en rask person....og så kan du jo selv tænke over hvad du ville gøre som arbejdsgiver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 21:00   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
[QUOTE=Webmaster;og så kan du jo selv tænke over hvad du ville gøre som arbejdsgiver...[/QUOTE]

Det har jeg tænkt

Har selv været arbejdsgiver før jeg blev "neddroslet" til flekser.. Så dengang havde jeg nok lagt vægt på: Hurtig og nem sagsgang.. En overskuelighed for HVAD jeg gik ind til, og lønnen kontra det jeg fik..

Sidst redigeret af mik16; 29-01-2013 kl. 21:08.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 00:34   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Giver nok ikke ret meget mening, at ansætte syge, hvis man kan få raske. Omvendt kan de 25.000 kr arbejdsgiveren får hvis han/hun ansætter en flekser, måske hjælpe lidt på sagen

Der skal da nok være nogen der hellere vil ansætte 4 fleksere med måske 8 timer hver og score 100.000 kr, end at tage en rask ind på 32 timer.....der ikke kaster en brik af sig

Jeg håber i hvert fald at det bliver sådan, så kan flekserne i det mindste få foden indenfor....
At jeg så har det lidt ambivalent mht bonusordningen, er så en anden diskussion.
Lige nu ligger flekserne mig bare mest på sinde.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 12:12   #9
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
lige et lille regne stykke...

De 25.000, falder når vi har været ansat i 6 mdr?

Min kommune er ved at henvise mig til et job på 4 timer om ugen... men 3 mdr praktik først..

Men hvis han får 25000 efter 6 mdr ansættelse, så er det 961,54 pr uge, og med 4 betalte timer er det 240,38 pr time, mon jeg kan få det i løn?

eller hvis vi deler det ud på et år, inden man bliver fyret og erstattet: 120 kr pr time. nok mere realistisk, men så er jeg gratis i et år...

Kan de får til skud til den flesk der erstatter den man alligevel ikke kan bruge, nå rder er gået 7 mdr?
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 16:26   #10
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Men når du nu alligevel skriver....så ja før var der en lille gulerod til arbejdsgivere....det er der ikke mere...

Omvendt så burde det hele så være nemmere for arbejdsgiverene da de ikke skal udbetale hele lønnen og vente på at kommunen får tid til at give pengene tilbage...

Uanset hvad...så vil der ingen forskel være for en arbejdsgiver hvis han skal ansætte en flekser....eller om han ansætter en rask person....og så kan du jo selv tænke over hvad du ville gøre som arbejdsgiver...
Jeg kender en som lige har fået fleksjob, det var hendes jobkonsulent der skaffede det, og JK fortæller at der kommer flere fleksjob ind nu, end under de gamle regler. Der er åbenbart mange mindre virksomheder der har brug for en medarbejder til nogle få timer ugentligt og begynder at henvende sig til jobcentrene for at få en fleksjobber. Det er da positivt synes jeg, hvis det passer Så kan det være det også kan lykkes for MIG i år at få et fleksjob
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension