K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2010, 00:17   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
og jeg tænker på om jeg snart tør gå en tur i skoven.. tænk sig hvis jeg møder en sindsforvirret soldat som ser mig som hans fjende.. (dette er ikke skrevet for at nedgøre de syge soldater..) eller tænk på børnehaven på tur.. eller den børnehave på tur, hvor en af børnene bliver væk..
ja jeg indrømmer gerne at min gang i systemet eller min sygdom har gjort mig mere angst, men jeg har altså set i tv hvor skidt de stakkels mennesker kan have det. + at jeg bor i nærheden af sikringen, og har set mange, Ikke farlige, psykisk syge mennesker.
jeg har arbejdet sammen med en meget ung mand, som gik totalt ned med flaget. jeg var den ansvarlige på job den dag, og det er ikke særlig sjovt i en alder af ca 28 år. han blev indlagt samme dag.
og jeg så i tv hende gitte lillelund eller hvad hun hedder forsvarsministeren.. stå i tv og sige de ikke kunne hjælpe, fordi de selv skulle bede om hjælp... Dååå.. det er jo netop noget af det de er totalt ude af stand til.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 00:48   #12
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja Huldra, man kan åbenbart IKKE både have forstand på militær og psykiatri...

Men hvor fedt, at hun udstiller sine evner for åben skærm... -de kan lave en stor fotostat i farve af hende og sætte op foran "fjenden"... -så er den kamp da vundet
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 00:56   #13
Beawis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: Haderslev
Indlæg: 7
Styrke: 0
Beawis er ny på vejen
Må lige give mit besyv med her.

Jeg er desværre selv en af dem der er kommet hjem fra udsendelser med P.T.S.D

Problemet for krigsveteraner er,at når vi endelig beder om hjælp er det som om man ikke bliver taget seriøst overhovedet.

Selv ved forsvarets egne psykologer, har mange oplevet at selv om man langt omlænge har taget sig sammen, og bliver kaldt til en samtale på svanemøllens kaserne i København.
Og nej de tager ikke på hjemme besøg.

Man skal selv sørge for at komme der over,som om det ikke er svært nok at bare tage sig sammen til at lave de mest basale ting i hverdagen.

Så hvordan fan... skal man så kunne overskue at rejse fra det mørke jylland og til København med tog når man er bange for steder med mange mennesker.

Og hvis man endelig kommer der over er det ikke sikkeret, at de lige tager dig seriøst nogle er lige frem blevet bedt om at gå ud og købe en buket blomster til konen og smide nogle kilo.
http://jp.dk/indland/article2108889.ece

Den behandling de kan tilbyde er kun en lettere en af slagsen, af 10 timers varighed.

Skal du i et længere forløb er det ved den lokale psykiatri.

Derfor er vi mange der mener at opgaven med at behandle skal forgå ved den lokale psykiatri som er i din nærzone og kan støtte når det hele er ved at brænde på.
Det er jo også dem der står for ens medicinering.

Det kunne financeres ved at tage de afsatte penge til forsvarets psyk. og give dem til den off. psyk.

Det der sker for en veteran når han kommer hjem, er at en hjerne ikke kan gear ned igen til en daglidag med jammer og klage over de mest ligeyldige ting,
over at nu er vandet ikke lige 36 c. varmt, og naboen ikke kan bestemme sig om de skal male døren hvid eller blå, når andre har en kamp bare for få de mest basale ting i livet så som rent vand og tag over hovedet osv.

Plus at man selv har levet med en daglig frygt for vejsidebomber,angreb osv.så ens adrenlin køre på 200% og en puls på max , og et øje på hver finger.

Og at man specielt på Balkan under FN oplevede en magtesløshed PGA. et dårligt mandat.

EKS. Prøv at fore stille jer at i er bevæbnet til tænderne og ikke kan gøre en sk.. når den lokale komandant syntes at nu skulle, den og den famillie udryddes.

Den magtesløshed oplever man igen og igen i det danske system, bla i det kommunale system.

Derfor er det at flok siger fra og vælger at leve ude i skoven.
Man kan ikke klare den håbløse kamp mod systemet.
Nogle tar skridtet fuldt ud og begår dsv. selvmord, mange har siddet lige på kanten og blevet stoppet af andre veteraner.

Har selv siddet på kanten....

Og nej vi vil ikke have særbehandling bare behandlig.

Vi har lavet et forslag til en veteranpolitik som kan læses her http://www.krigsveteran.dk/

Beklager det lang indlæg.


Mvh en krigsveteran
__________________
Når regeringen frygter folket, er det frihed; Når folket frygter regeringen,er det tyranni-Thomas Jefferson
Beawis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 14:34   #14
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Til Beawis

Tak fordi du havde lyst til at dele din erfaring med os andre. Jeg er helt enig i at det en umenneskelig behandling og jeg forstår frustrationen osv. og at folk begår selvmord. Og derfor kun godt der bliver sagt fra, men jeg kan stadig ikke se forskellen fra soldater og alle andre alm. mennesker, for vi oplever præcist det samme i det kommunale system, og muligvis endda værre, fordi vi samfundsmæssigt ikke bliver set på 'helte'.

Jeg forstår og ville synes det ville være fantastisk at der blev gjordt noget ved systemet over for alle der har behov for det.

I forhold til de 10 psykolog timer og at det er i kbh det foregår, forstår jeg som en forhandling der kunne ligge arbejdsgiver og lønmodtager imellem, præcist som for os andre. Det ikke de kommunernes opgaver at give til psykolog hjælp, såfremt andre grupper heller ikke kan få. Det må betrægtes som en arbejdsskade og derved en forsikring der skulle dække.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 15:33   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
Til Beawis

Tak fordi du havde lyst til at dele din erfaring med os andre. Jeg er helt enig i at det en umenneskelig behandling og jeg forstår frustrationen osv. og at folk begår selvmord. Og derfor kun godt der bliver sagt fra, men jeg kan stadig ikke se forskellen fra soldater og alle andre alm. mennesker, for vi oplever præcist det samme i det kommunale system, og muligvis endda værre, fordi vi samfundsmæssigt ikke bliver set på 'helte'.

Jeg forstår og ville synes det ville være fantastisk at der blev gjordt noget ved systemet over for alle der har behov for det.

I forhold til de 10 psykolog timer og at det er i kbh det foregår, forstår jeg som en forhandling der kunne ligge arbejdsgiver og lønmodtager imellem, præcist som for os andre. Det ikke de kommunernes opgaver at give til psykolog hjælp, såfremt andre grupper heller ikke kan få. Det må betrægtes som en arbejdsskade og derved en forsikring der skulle dække.
er helt enig
det er bare hvad vi andre oplever i det kommunale system
men stadig er min holdning soldater skal i forsvaret system og ikke det kommunale system.
gruden er meget simpelt, ellers bliver der aldrig opbygget nogen erfaring
hvis hvert enkelt kommune skal samle op
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2010, 16:27   #16
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det må være sygdommen i sig selv der bør være i fokus, ikke om den er kommet fordi du har været falckredder,sygeplejer/ske... etc etc....

vi må alle være lige i systemet hvad angår behandling, fysisk eller psy:....... vi er dog alle et eller andet sted i samme båd...

vi skal grundliggende lade vide på tinge at der er "stemmer" (og den skal forstås på 2 måder)... i os der hænger i bremsen på den ene eller anden måde, det nytter ikke og krybe i ly eller flyverskjul........... de Sa.... politikkere skal se hvad fadæser de har bragt folk i, og ikke mindst at de skal hjælpes tilbage...... de fik "stemmerne" på det ene, vil de have stemmer igen .... så må de samle os stykker vraggods op, og behandle folk der har tjent deres land ANSTÆNDIGT... samme ANSTÆNDIGHED.... kræves til dem der ikke har været i de tjenende styrker ... men tjent på hjemmefronten.... en front er en front

er eders ace dks ydmyge holdning....!!!!!!
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det Danske Velfærdssamfund Mogens1973 Politik og Samfund 5 08-11-2011 09:30
Den danske lovgivning zuza Politik og Samfund 8 02-07-2010 08:57
Velkommen i det danske system sniffeline Politik og Samfund 7 08-03-2010 01:32
Dumpekarakter til den danske velfærd Odenseaneren Politik og Samfund 8 25-05-2009 08:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension