K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2013, 21:09   #1
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Vidste I at...

Vidste I at hvis man har et elopvarmet hus (vi har jordvarme), så kan man få nedsat elafgift på det der er over 4000 kwt om året.
Man skal være registreret hos BBR, for at få rabatten.

Bare lige lidt info. Vi var nemlig ikke klar over det, så vi har først fået os tilmeldt nu her.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 21:12   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Det er F.... flot at man får en "præmie" for at sløse med energien !
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 21:22   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er ikke præmie for at sløse med energien.. det er en måde at have to elpriser på.

En pris for almindeligt brug til lys, computer, køleskab osv.

En anden og lidt billigere pris for opvarmning.. men som de tjener kassen på, da elopvarmning er dyrt.

De 4000 Kwt er så det de sætter som alm. husstandsforbrug til elartikler osv, hvilket er vildt højt sat, vi bruger i hvert fald ikke mere end halvdelen..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 05-05-2013 kl. 21:24.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 21:43   #4
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Præmie og præmie. Vi fik at vide at vi ville spare penge og det ville være godt for miljøet at få jordvarme, så det fik vi... Men vi bruger MEGET strøm på det...
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 21:53   #5
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Jeg har et elforbrug på 900Kwt, at det er så højt skyldes udelukkende at jeg bruger tørretumbler til alt mit tøj.
Jeg har LED pærer i alle mine lamper (jeg har brugt MANGE penge for at købe disse pærer i stedet for almindelige)
Jeg har omkring 18 grader i lejligheden om vinteren, varmen fra resten af ejendommen når desvære sjældent varm frem til mine radiatorer, som er placeret centralt og ikke ud mod vinduerne.

Jeg har således brug for el-varme, men da jeg sparer iøvrigt er der ikke nogen der kommer og belønner mig... Jeg har det bare hunde koldt !


Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er ikke præmie for at sløse med energien.. det er en måde at have to elpriser på.

En pris for almindeligt brug til lys, computer, køleskab osv.

En anden og lidt billigere pris for opvarmning.. men som de tjener kassen på, da elopvarmning er dyrt.

De 4000 Kwt er så det de sætter som alm. husstandsforbrug til elartikler osv, hvilket er vildt højt sat, vi bruger i hvert fald ikke mere end halvdelen..
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 22:18   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg har et elforbrug på 900Kwt, at det er så højt skyldes udelukkende at jeg bruger tørretumbler til alt mit tøj.
Jeg har LED pærer i alle mine lamper (jeg har brugt MANGE penge for at købe disse pærer i stedet for almindelige)
Jeg har omkring 18 grader i lejligheden om vinteren, varmen fra resten af ejendommen når desvære sjældent varm frem til mine radiatorer, som er placeret centralt og ikke ud mod vinduerne.

Jeg har således brug for el-varme, men da jeg sparer iøvrigt er der ikke nogen der kommer og belønner mig... Jeg har det bare hunde koldt !
Med et elforbrug om året på 900 kwt tvivler jeg på at din eneste kilde til opvarmning er elvarme...
Du skriver også at du har radiatorer koblet til andre i ejendommen.

Dermed har du adgang til billig opvarmning.

Har man ikke sådan et radiatorsystem, er det ikke bare lige sådan at bygge det ind i et hus.. den slags skal helst være planlagt fra starten.

Mange huse blev i 70'erne opført udelukkende med elradiatorer.. og selv med en temperatur på 17-18 grader blev det helt umuligt at betale sig fra det efter elprisernes himmelflugt.

Derfor blev der indført differencierede elpriser til "storkunderne" præcis som der kan være indført forskellige priser på hvornår på døgnet man forbruger el.

Jeg har aldrig over 17-18 grader her, selvom vi har centralvarme.. her når det heller ikke ud og det er alt for dyrt da her er dårligt isoleret. Men det er stadig vand mod hvad det ville have kostet hvis jeg var tvunget til ren elvarme.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 05-05-2013 kl. 22:21.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 22:25   #7
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Med et elforbrug om året på 900 kwt tvivler jeg på at din eneste kilde til opvarmning er elvarme...
Du skriver også at du har radiatorer koblet til andre i ejendommen.

Dermed har du adgang til billig opvarmning.
Jeg skriver jo lige præcis at ejendommens varme ikke når ud til mig, jeg har dermed IKKE adgang til billig varme.

Jeg bruger netop ikke el til opvarmning... det har jeg simpelthen ikke råd til, eller lyst til...MILJØET

Og dermed mener jeg at det er urimeligt at nogen får rabat, mens os der virkelig gør noget for at sparer og samtidig sidder i en kold stue, kan sidde til grin mens andre belønnes for stort forbrug.
Det kan virkelig gøre mig harm.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 22:31   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Jeg skriver jo lige præcis at ejendommens varme ikke når ud til mig, jeg har dermed IKKE adgang til billig varme.

Jeg bruger netop ikke el til opvarmning... det har jeg simpelthen ikke råd til, eller lyst til...MILJØET

Og dermed mener jeg at det er urimeligt at nogen får rabat, mens os der virkelig gør noget for at sparer og samtidig sidder i en kold stue, kan sidde til grin mens andre belønnes for stort forbrug.
Det kan virkelig gøre mig harm.
Jamen hvad havde du forestillet dig.. at de skulle sidde i minus 10 graders frost... for slet ikke at tale om skimmelsvamp resten af året hvis boligen er helt uopvarmet..

Det er jo ikke folk med et stort forbrug der belønnes.. det er kun de der KUN har elradiator/jordvarme
som opvarmningsmulighed der sikres adgang til varme, til en pris der er betalelig.

De der har elvarme sparer skam også og har næppe mere end 18 grader.. det er jo hamrende dyrt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 22:32   #9
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
"Danmark har stadig europarekord i el beskatning. Ikke mindre end 56 procent af danske husstandes betaling for el er rene skatter og afgifter. Den nye Finanslov kan dog være vejen væk fra førstepladsen.

Regeringen har lyttet til vores anbefaling om, at afgifterne på elektricitet er alt for høje. Dette første skridt er en klar anerkendelse af, at el hver dag bliver renere, og at bruge el til opvarmning er en af vejene væk fra fossile brændsler,” udtaler Anders Stouge, vicedirektør i Dansk Energi."


http://www.energibolig.dk/El/husejer...afgift-i-moede

Det er virkelig koldt på mit badeværelse om vinteren. Fjernvarmen bliver ædt op, hvis jeg lader dørene stå åbne, når vi rigtig har frost. Selv på fuld skrue. Det er så både køkken, gang, og badeværelse der suger. Hvor soveværelset og stuen, er der varmen kommer fra.
Men... soveværelset vil jeg have køligt, så det er ikke let
Den tidligere lejer havde el-radiator derude. Noget jeg virkelig også vil prøve at regne på, inden vinter... Jeg når så aldrig op på 4.000 kwh. af den grund

El er jo alle vegne, og at bruge det til opvarmning, er jo så let at man kunne græde ...
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 05-05-2013 kl. 22:42.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 22:40   #10
MortenH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 67
Styrke: 14
MortenH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Vidste I at hvis man har et elopvarmet hus (vi har jordvarme), så kan man få nedsat elafgift på det der er over 4000 kwt om året.
Man skal være registreret hos BBR, for at få rabatten.

Bare lige lidt info. Vi var nemlig ikke klar over det, så vi har først fået os tilmeldt nu her.
Har du et link hvor man kan læse om det ?
MortenH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vidste du..... buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 09:59
Det vidste jeg så ikke........ Odenseaneren Hjælpemidler til handicappede 27 04-09-2010 08:03
Jeg vidste det! Razmo Politik og Samfund 38 05-03-2009 09:49
Vidste du det ? Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-10-2007 13:13
Vidste du ? Hejdien Den nyttige viden vi alle har 0 04-04-2006 17:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension