K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2012, 19:52   #181
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
nemlig - alle har ret til en nemkonto i en hvilken som helst bank....
sørg for at flytte begge jeres nemkonto og glem så lige alt om den gamle bank i første omgang... som advokaten sagde - stop alle betalinger i forhold til det gamle og se kun fremad.

og ja det koster en tur eller tre i fogedretten, men det bliver man altså ikke spist af...
Man kan ikke plukke håret af en skaldet, og selve det at møde i retten giver kriller i maven, men er hurtigt overstået og det er nogle søde rare mennesker der har set og hørt "jeres" historie mange gange før. Og i øvrigt er det ligemeget, for I skal bare svare på om I kan afdrage noget - nej. Har I noget af værdi - nej. og de mest flabede spørger så hvad I har tænkt jer med denne gæld - og til det kan man så bare sige - ingenting!!!!

dog er der lige en detalje i skal være opmærksomme på.
Jeres forsyningsselskaber.... dvs der hvor i får varme, vand og el fra. Hvis det er de samme i det gamle som i det nye, skal I sørge for at lave afdragsordninger med dem, da de ellers lovligt vil kunne nægte at levere til jer det nye sted.

pøj pøj hovedet op - og så fremad nu ....

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2012, 19:58   #182
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Fandt lige dét hér:




"§ 19. Et pengeinstitut kan ikke uden en individuel og saglig begrundelse nægte at oprette en almindelig indlånskonto. Begrundelsen skal på anmodning gives i papirformat eller på andet varigt medium".


Ifølge Finanstilsynets vejledning til § 19, så skal § 19 læses sådan:


"Bestemmelsen indeholder krav til pengeinstitutterne om at oprette en almindelig indlånskonto, medmindre der er en individuel saglig begrundelse for at nægte det, men den giver ikke en egentlig civilretlig kontraheringspligt. Indholdet af kriteriet »saglig begrundelse« skal forstås i overensstemmelse med Pengeinstitutankenævnets praksis på området.


Retten til en almindelig indlånskonto gælder alene for privatkunder, idet de som lønmodtagere eller modtagere af offentlige ydelser har behov for en konto for at kunne modtage løn og andre ydelser her i landet. Det samme gør sig gældende for personer bosat i udlandet med tilsvarende behov. Der er ikke pligt til at knytte kreditfaciliteter eller andre ydelser til indlånskontoen. Pengeinstitutterne er heller ikke forpligtet til at tilbyde konti, hvor der er særlige fordele eller vilkår. Det er uden betydning, hvilke andre konti pengeinstituttet ellers tilbyder deres kunder. Konti, hvis formål eksempelvis er investering, falder således også uden for bestemmelsens anvendelsesområde.


Pengeinstituttet kan dog afvise at oprette eller videreføre en indlånskonto, hvis det er sagligt begrundet. Det kan fx være tilfældet, hvis kunden optræder anstødeligt eller er til gene for pengeinstituttets øvrige kunder og/eller ansatte. Et pengeinstitut kan derimod ikke afvise at oprette en indlånskonto med den begrundelse, at kunden er registreret i RKI".


Indlånskonto og lønkonto er præcis det samme. Der er intet krav om at der regelmæssigt skal gå et beløb ind på kontoen.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 06:21   #183
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
lidt godt nyt og forvirret...

Så blev der afholdt møde med afklaringsrådgiveren. I korte træk kunne vedkommende ikke pege på flere behandlingsmuligheder og ville tage sagen med på næste socialmedicinske teammøde hvorefter den efter afklaringsrådgiverens opfattelse ville blive indstillet til ansøgning om førtidspension på paragraf 18.

Dette er et stort skridt i en ellers ulidelig endeløs ørkenvandring.

Men - afklaringsrådgiveren sagde at hvis pensionsnævnet gav afslag så sku jeg anke og så var det noget med sagen kom til det sociale ankenævn og så osse noget med at jeg så skulle ansøge via paragraf 17.

Men - NU kommer så forvirringen, for hvad hvis jeg flytter kommune under en ankesag??

Jeg forstår ikke helt hvad der så vil ske - er der nogle af jer søde mennesker som kan hjælpe?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 09:35   #184
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære victoriane

DET var da positivt nyt i den ellers så hårde situation du og familien er i.
Citat:
Men - NU kommer så forvirringen, for hvad hvis jeg flytter kommune under en ankesag??
Jeg mener ikke, at det har nogen betydning under en ankesag,
at du flytter til anden kommune.
Andre herinde må komme til med viden på området.

Det kan dog være hensigtsmæssigt at blive i kommunen indtil du ved,
om du bliver indstillet til pension, OG får den tilkendt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 25-04-2012 kl. 09:54. Årsag: manglede et "t"
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 09:52   #185
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej florken.
Tusind tak for din feedback.

Synes det kan være lidt svært at få folk til at svare når ens tråd efterhånden er MEGET lang. Dét er HELT forståeligt!
Jeg tænkte på om måske Ricky m. ved noget eller en anden socialrådgiver herinde.

Jeg kan ikke finde en disse om det nogle steder:/
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 15:03   #186
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Glæder mig på dine/Jeres vegne, Victoriane :-)

Kan desværre heller ikke svare, men jeg tror godt, du kan tillade dig at spørge Ricky, Andersine85, Hans eller FrkM via privat besked...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 17:14   #187
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
A. EllerEllers kan jeg osse vente og HÅBE på at pensionen går igennem så anke slet ikk kommer på tale. S.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 19:17   #188
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej alle.
Mit indlæg - det sidste jeg kan overskue - blir superkort.
Socialmedicinsk teammøde idag førte til:
I statusprofilforløb (igen) på reva.

Et sted de selv tidligere i forløbet IKKE ville sende mig hen da alene køreturen derhen og
retur blev vurderet for lang.
Konklusion og enden på det blir flytning til ny kommune ASAP!

Jeg magter ikke mere. Føler mig svigtet, trådt på og grint af.

I har været GULD VÆRD! Tusind tak fordi I er til.

Alt godt til jer i jeres liv fremover.

Rare tanker
Victoriane
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 23:06   #189
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Åha, Victoriane - er helt mundlam over alt det, du trækkes gennem.

Håber nogen kommer med gode råd til dig.

Stor trøstekrammer herfra.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 23:18   #190
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Tak carmen. Men jeg tror ikke der er noget at gøre. Jeg har bedt webmaster slette min profil så det er et farvel fra mig. Tusind tak for støtten
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension