K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2012, 08:39   #161
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
nu falder det hele fra hinanden!

Kære k10ere
Så kunne min kone ikke holde til at blive boende i vores gamle usælgelige hus længere.
Hér i vinter måtte vi gå rundt i kedeldragter for at holde varmen, og vores 3 årige,
der er født for tidligt og har astmatisk bronkitis har haft 3 lungebetændelser igennem vinteren.
Min kone sagde stop og ville ikke udsætte hverken sig selv eller barn for mere kulde og klamhed.
Det har fra vi købte huset været tanken at vi skulle ha isoleret og spare sammen til nye vinduer og radiatorer, men må desværre erkende at vi aldrig får råd til det.
Min kone har lånt til indskud af sin familie til en god lejlighed (3 værelses til 6500 kr) tilbage i den landsdel hvor vi oprindeligt begge er fra. Tæt på familien og mine to andre børn.
Det er et valg jeg godt kan forstå. Situationen er bare yderst uholdbar for os økonomisk lige nu.
For jeg er jo endnu uafklaret omkring min fremtid i den konmune som jeg bor i.
Huset har været til salg i et år uden én eneste interesseret køber. Vi har sat prisen ned så vi kommer ud med banklån bagefter.
Det koster 400000 kr nu. Kreditforeningen vil ikke give os henstand eller lade os betale mindre i en periode. Banken foreslår vi sætter huset til salg for 300000 kr (Og ved jo godt folk vil ha afslag på huset oveni) det vil betyde vi vil komme ud af det hele med en bankgæld på 200000 kr.
Vi vil ikke engang ku betale renterne. Deruover skylder vi nu knap 100000 kr til familien. Det hele går ad h. til!
Vi er jo gift så boligsikring er der ikk meget af til den ny lejlighed.

Jeg har fået en mødetid med afklaringsrådgiveren hèr senere på måneden.
Nu er spørgsmålet så om jeg skal fortælle kommunen at det hele går ad h. t eller om jeg risikeret at de så blot trækker tiden i håb om at jeg flytter så de sparer de penge på mig.
Jeg ville ønske jeg kunne få lagt en plan for hvad de mener der skal ske med mig NU så jeg kan flytte hen til min kone og barn.

Vi er IKKE uvenner eller på vej til skilsmisse, men det tærer godt nok på vores forhold det hér.

Jeg tror det ender med en tvangsauktion for vi har ganske enkelt kun til det absolut minimale at leve for.
Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal stille op?
Jeg har ikke kræfter til at starte fra bunden i en ny kommune.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 08:56   #162
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Kære k10ere
Så kunne min kone ikke holde til at blive boende i vores gamle usælgelige hus længere.
Hér i vinter måtte vi gå rundt i kedeldragter for at holde varmen, og vores 3 årige,
der er født for tidligt og har astmatisk bronkitis har haft 3 lungebetændelser igennem vinteren.
Min kone sagde stop og ville ikke udsætte hverken sig selv eller barn for mere kulde og klamhed.
Det har fra vi købte huset været tanken at vi skulle ha isoleret og spare sammen til nye vinduer og radiatorer, men må desværre erkende at vi aldrig får råd til det.
Min kone har lånt til indskud af sin familie til en god lejlighed (3 værelses til 6500 kr) tilbage i den landsdel hvor vi oprindeligt begge er fra. Tæt på familien og mine to andre børn.
Det er et valg jeg godt kan forstå. Situationen er bare yderst uholdbar for os økonomisk lige nu.
For jeg er jo endnu uafklaret omkring min fremtid i den konmune som jeg bor i.
Huset har været til salg i et år uden én eneste interesseret køber. Vi har sat prisen ned så vi kommer ud med banklån bagefter.
Det koster 400000 kr nu. Kreditforeningen vil ikke give os henstand eller lade os betale mindre i en periode. Banken foreslår vi sætter huset til salg for 300000 kr (Og ved jo godt folk vil ha afslag på huset oveni) det vil betyde vi vil komme ud af det hele med en bankgæld på 200000 kr.
Vi vil ikke engang ku betale renterne. Deruover skylder vi nu knap 100000 kr til familien. Det hele går ad h. til!
Vi er jo gift så boligsikring er der ikk meget af til den ny lejlighed.

Jeg har fået en mødetid med afklaringsrådgiveren hèr senere på måneden.
Nu er spørgsmålet så om jeg skal fortælle kommunen at det hele går ad h. t eller om jeg risikeret at de så blot trækker tiden i håb om at jeg flytter så de sparer de penge på mig.
Jeg ville ønske jeg kunne få lagt en plan for hvad de mener der skal ske med mig NU så jeg kan flytte hen til min kone og barn.

Vi er IKKE uvenner eller på vej til skilsmisse, men det tærer godt nok på vores forhold det hér.

Jeg tror det ender med en tvangsauktion for vi har ganske enkelt kun til det absolut minimale at leve for.
Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal stille op?
Jeg har ikke kræfter til at starte fra bunden i en ny kommune.
Hvor er jeg ked af det på jeres vegne - det er da forfærdeligt, at i sidder fast på den måde, men er det det værd?
Måske din afklaring gik bedre i den anden kommune?
Lad huset stå til salg....man kan sige, så bruge ri da kun el og lign i en husholdning og i er sammen?
Endvidere tænker jeg, at jeg ved at sb lægger noget andet i at alt sejler end vi gør - de tænker nemlig straks " nååe jammen så er der den der psykiske del i det også med konen der er gået og både kone og barn man savner, økonomi der er gået ad pommern til osv osv.," ...så vil de simpelthen begynde at bruge det som grund for at du har det skidt!

Ja, det er bare min menig og den erfaring jeg har haft og hørt om.....gennem mine sidste 4 års kamp.....

Håber virkelig i snart får hjælp og ro så jeres familie igen kan blive samlet
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 09:49   #163
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Huset står stadig til salg. Problemet blir bare for stort til vinter når der skal fyred op. Og det blir nødvendigt med olie hvis jeg osse flytter og huset står tomt. Det blir vi jo nødt til at spare op til allerede nu og det kan vi ikke.
DUKH har sagt at de ikke slipper sagen selvom jeg sku flytte men osse at en ny komnune har lov at starte forfra medmindre der ligger en klar plan for hvad der skal ske med mig.

Men er der nogen der ved hvad det betyder med en klar plan?

Er det en helt opdateret ressourceprofil? Er det et stykke papir hvorpå der står at jeg skal i yderligere arbejdsprøvning, indstilles til fleksjob eller førtidspension?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 09:55   #164
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at det måske er bedre at prøve at få det solgt for 300.00 end at det går på tvangsauktion og bliver solgt for endnu mindre måske..

Jeres situation er jo helt uholdbar.. jeg tror jeg ville have valgt at flytte med ægtefællen og så sætte prisen ned og satse på et salg over sommeren, og ellers lade den gå på tvang og smide det økonomiske håndklæde i ringen for at familien overlever samlet...

Udredninger tager oceaner af tid og koster energi.. så selvom prisen er at starte forfra, kan det være den nye kommune er mere effektiv...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 08:29   #165
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror også, at ovenstående råd, er det bedste.

Sidste udvej kunne dog være at lægge kortene på bordet overfor kommunen, for at se om de ville kunne hjælpe.
Tror dog ikke de kan når det er ejerbolig, uden at det vil blive som lån, som jo ikke lige er det I har brug for yderligere af?

Men læg evt vægt på barnets helbred, som begrundelse.

Ressourceprofil er en fuld beskrivelse af ressourcer, mangler, og begrundelser herfor.
Under "Samlet Vurdering" Skriver sagsbehandler, hvad hun/han mener om din fremtidige arbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 08:44   #166
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jo det kan godt være at et salg af huset med efterfølgende gæld på 200.000 kr kan være løsningen.
Jeg tror jeg tager en snak med banken og hører hvad de forestiller sig vi sku betale om måneden.
Hvis huset ikke kan sælges trods nedsat pris ja så må håndklædet jo desværre kastes i ringen.
Men at blive boende i huset kunne banken osse sagtens se var uholdbart med et barn med flere lungebetændelser.

Jeg vil afvente mødet med afklaringsrådgiveren senere på måneden og se om der herefter ér en plan lagt for mit videre forløb, da den ny kommune så ifølge DUKH har pligt til at følge planen.
Er det stadig en "sludder for en sladder" ved mødet så flytter jeg. Som I skriver kan jeg måske få en mere fair afklaring i en anden kommune. Det kan dårligt blive værre end nu.

Og DUKH har lovet at følge min sag til dørs osse hvis jeg flytter til ny kommune.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 08:51   #167
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Vil det sige at en opdateret ressourceprofil med beskrivelse af anbefaling for det videre forløb i min sag er dét som skal ligge for at en ny kommune har pligt til at følge planen?

For det er jo netop ressourceprofilen som afklaringsrådgiveren skal opdatere.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 10:29   #168
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det tror jeg ikke.

Er ikke sikker, men tror de har ret til deres egen vurdering, hvis de skal bevillige, enten det ene eller andet, når der ikke ER truffet afgørelse.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 10:47   #169
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Det lyder ikk godt. Så ender det måske med tre års afklaring i ny kommune. Grotesk
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 08:23   #170
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, ikke nødvendigvis.

De skal jo bruge det der er undersøgt og indhendtet.

Det er selve vurderingerne, de har lov at tage eget.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension