K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2011, 18:49   #101
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Victoriane

hvor er det dejligt, at læse at du får god hjælp fra DUKH, men som du skriver burde det ikke være nødvendigt, at der skal 2 SB til en sag/person, og den ene en frivillig!

Har fundet dette via nettet:

Citat:
Komplicerede forløb:
De komplicerede sager defineres som sager, hvor man forventer, der skal ske en konkret revalideringsmæssig indsats eller der skal tilkendes førtidspension. Som nævnt behandles disse sager hos sagsbehandlere, men udbetalingen af sygedagpenge forbliver hos den administrative medarbejder.

2-3 gange pr. måned afholdes et socialmedicinsk teammøde, hvor afdelingsleder og lægekonsulent deltager foruden de administrative medarbejdere og sagsbehandlere.

I dette forum kan sagsskifte også blive besluttet. Ud over deltagelse i teammøder kan lægekonsulenten træffes hver tirsdag og til sygedagpengeområdet er der tildelt 5 timer pr. uge til lægekonsulentbistand.
Kilde:https://www.sundhed.dk/Fil.ashx?id=2...vn=Program.pdf

Mine fremhævninger, og godt nok fra Hadsten kommune, men er vel noglelunde det samme for flere kommuner.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 21:19   #102
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hej Victoriane

Ville bare lige sende dig en hilsen nu jeg fik læst din tråd - Godt gået og fortsat PØJ PØJ



Vibbe

Sidst redigeret af Vibbe; 29-07-2011 kl. 21:26.
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2011, 21:49   #103
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Hej!
Tak for svar og rare hilsner
Jeg håber virkeligt der sker noget nu.
Men kan så forstå på det du har fundet gunvor,
at lægekonsulenten ikke har været inde over ens sag
inden et socialmedicinsk teammøde.

Ved et møde med tidligere sagsbehandler i april blev det
osse aftalt at ressourceprofilen skulle opdateres.
Men det er vist ikke sket.
Ville det ikke være normalt at en ressourceprofil
Opdateres inden et sådant teammøde?
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 00:38   #104
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej victoriane

Har du selv læst din RP? Har du givet kommentarer til den? Den skal selvfølgelig være opdateret, en RP skal laves løbende.

Husker dårligt, så derfor har du også bedt om aktindsigt, og på den måde sikret dig at relevante data er i din sag?

Jeg har ikke erfaring med disse soc.med.udvalg, fandt bare forkalring på nettet.

Lægekonsulent kan sagtens have været inde over tidl., jeg ser det mere som en form for møde, hvor alle kan sidde at have dialog om en kompliceret sag, som der står på hjemmesiden. Og der kan være ekstra afklarende spørgsmål til lægekonsulent, evt. om der mangler yderligere udredning ect.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 07:47   #105
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Nej RP er ikke opdateret. Jeg tror vist bare jeg vil glemme alt om min sag igen.
Det har DUKH og den frivillige socialrådgiver heldigvis erfaring med.

Jeg vender tilbage når jeg hører noget nyt.
Tusind tak for svarene gunvor!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 09:29   #106
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
er min tilstand stationær??

Hej alle.
Så kom der referat fra socialmedicinsk teammøde.
Et møde hvor en lægekonsulent, en pensionskonsulent
samt min nye sagsbehandler, der aldrig har mødt mig,
kom frem til at jeg skal i en ny arbejdsprøvning, da de
mener skånebehov ikke var opfyldt i den sidste arbejdsprøvning.

Jeg ved ikke om det er realistisk at finde entmere skånende arbejdsprøvning.
Med mindre man kan mindre der findes et sted hvor virksomheder accepterer at medarbejderen ligger ned i 90% af tiden.

Nå men det bliver en BRED afklaring denne gang a la reva hvilket er
det væsentligste.
Men det bliver en arbejdsprøvning der kommer til at
trække tænder ud. Ikke bare på mig men osse på
mine børn. Jeg har det elendigt med endnu en gang at
Svigte dem.

Lægekonsulenten peger ikke på flere behandlingsmuligheder.
Alligevel er jeg i tvivl om kommunen betegner min tilstand som
Stationær.

Årsag: i referatet står der. Xx kone er førtidspensionist med en bipolar lidelse.
X har et mindre barn som han må tage hånd om, da x's kone ikke i væsentlig grad
kan bidrage til de hjemlige arbejdsopgaver.
Der er således væsentlige sociale forhold som er årsag til
arbejdsevnen.

Det er vist som om kommunen og jeg ikke kan blive enige om hvad der kom først
af hønen eller ægget.

Jeg ved at desto flere smerter jeg får desto mere indelukket og fraværende bliver jeg,
hvilket påvirker både min arbejdsevne og min evne til at være far.

De vurderer, som jeg læser det, at jeg laver så meget derhjemme at jeg ikke har overskud
til at yde optimalt på et arbejde.
Ak ja.
Nå. Men dét jeg spekulerer på er: når de skriver at jeg har et mindre barn at tage hånd om, kan man så sige at min tilstand er stationær?
Mit barn vil jo blive voksen med tiden og så vil jeg jo ikke
skulle bruge en masse tid på de hjemlige arbejdsopgaver,
som kommunen jo mener jeg gør nu.

Det der bekymrer mig er om kommunen vil kunne sende mig ud i
et hav af arbejdsprøvninger med henvisning til at jeg jo STADIG har
et barn som jeg i deres optik praktisk talt står som alenefar med.

Kan jeg skrive til kommunen om de vurderer at min tilstand nu er stationær
såvel helbredsmæssigt som socialt??

Noget andet som jeg måske i endnu højere grad har meget svært ved at se det
logiske i, er at de vil sende én i arbejdsprøvning som jo i deres øjne praktisk talt
står med aleneansvaret for 3 børn. En arbejdsprøvning, der vil risikere at give
børnene ar på sjælen, da den daglige fysiske aktivitet vil forværre smerterne og gøre
mig til en dårlig far.

Er glad for at jeg har min kone og svigermor som nu igen må stå for al omsorgen osse
for MINE børn.
Er uendeligt trist over at de nu igen må miste deres fars psykiske tilstedeværelse.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 09:37   #107
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at du promte skal søge om hjælp, derhjemme.

Rengøring, altså praktiske opgaver, som kommunen selv beskriver, tager på dit overskud.

Det må være oplagt, og er spændt på, hvordan de kan komme uden om den.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 09:55   #108
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Ja har osse selv tænkt den samme tanke. Problemet er bare at det jo ér min kone der klarer det huslige. Og i og med at hun får sin middagssøvn så kan hun godt holde til det.
Og så føles det forkert at bede om hjælpen.
Men på den anden side så har du en pointe.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 11:12   #109
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Victoriane

Tak for tilbagemelding, rart at høre hvordan det (ikke) går.

1.
Citat:
men det bliver en BRED afklaring denne gang a la reva hvilket er
det væsentligste.
Jeg ville fastholde at det belv på tidl. Revacenter, således at du får minimeret yderligere arbejdsprøvninger! Husk på at der skal være et samarbejde Sb og dig imellem, hvilket indebærer at du kan pege på et muligt sted for denne arbejdsprøvning, selvfølgelig m. argumentation i orden. Og den skal være at netop tidl. Revacentre giver en bred afklaring, hvilket de selv er fremkommet til som argument for yderligere arbejdsprøvning.

2.
Citat:
Lægekonsulenten peger ikke på flere behandlingsmuligheder.
Alligevel er jeg i tvivl om kommunen betegner min tilstand som
Stationær.
Logisk bør din tilstand være stationær, idet der ikke er nogen behandlingsmuligheder, men det ville da altid være rart, at have på skrift. Men har du ikke dette via dine egne lægefaglige papirer, så tror jeg den er god nok.

3. da der arbejdes eft. arbejdsevnemetoden skal også andre forhold end arbejde og sygdom ind i bedømmelse fra SB. Tror snarere den hænger på dette. Men vil helt klart som Popaie skriver ansøge om hjælp i hjemmet via din kone. Og kan heller ikke se hvordan de kan komme udenom dette, da fordelingen af arbejdet nu i str.orden vil påhvile din kone under din arbejsprøvning. Hold svigermor uden for, hun kan ikke klare det mere!

Hvis denne problematik omkr. hvor meget du må lave hjemme og kan yde arbejdsmæssigt, ville jeg vende den om, og netop sige at raske mennesker, jo "sagtens" kan klare begge dele, da de jo netop er raske nok til at varetage såvel job som hjem og børn. Men sådan er jeres liv nu desværre ikke skruet sammen, hvorfor du jo netop befinder dig i systemet for en afklaring om din arbejdsevne.

Samtidig ville jeg netop på baggrund af det skrevne søge som Popaie skriver, men også under arbejdsprøvningen lave så lidt som muligt hjemme, uanset dine el. vores børn, og så må kommunen jo hjælpe din kone med at klare ærterne, som FP. Undskyld det lyder lidt hårdt, men er for at ill. hvordan den skal italesættes.

Og jeg forstår udmærket din tristhed overfor dine børn - hvilket jo barre viser at du er en ansvarlig far, som desværre pt. må gå på kompromis m. din psykiske tilstedeværelse pga. den måde systemet adm. lovginvingen. Husk forud at forklare dine børn, at der kommer en svær tid på x antal mdr., hvor du vil gøre dit bedste, men kan være for træt pga. sygdom til at være der så meget som du har lyst til.

De bedste ønsker

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 11:28   #110
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er enlig mor til 2 børn, og jeg har aldrig oplevet, at denne problematik har været draget ind i problematikken vedr. min arb.evne.

I min sidste afprøvning fremgik det tydeligt af min dagbog, at der kun blev gjort det allermest nødvendige herhjemme.

victoriane, du kan jo også vende den om, at din kone klarer alt det huslige, så du ikke skal bekymre dig om det.

Havde du boet helt alene, så havde du selv skullet handle ind, gøre rent, lave mad o.s.v.

Så længe du ikke også forventer at have tid/overskud til en eller anden krævende hobby, så mener jeg ikke der bør være nogen ko på isen.

Nu ved jeg ikke hvor gammel dit barn er, men personligt syntes jeg, at det var en stor lettelse da den mindste f.eks. selv kunne gå ud og tage et glas saftevand, bare det, at man ikke skal lette rø... hver gang.

De lidt større børn kan man jo godt snakke med o.s.v. selv om man ligger på sofaen.

For mit eget vedkommende fortalte jeg mine børn, at når jeg skælder meget ud, så er det ikke fordi, at jeg er gal på dem, det er simpelthen fordi jeg har så ondt.
Det er vigtigt, at børnene ikke tror, at det er dem der er noget galt med.

Men sørg for, at skrive en udførlig dagbog, så du kan dokumentere hvad, og hvor meget, du laver derhjemme.
Jeg brugte denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Og så, det nok allervigtigste, husk for pokker, at sige fra, så din arb.prøvning kommer til at give et korrekt billede af din arb.evne.

Børn eller ej, så har man altså ret til at have et liv efter arbejdstid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension