K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2013, 20:47   #11
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Vi gav op..jeg gav op.
Blev smidt af sygedagpenge efter 52 uger.. ( ca) og over på ægtefælle forsørgelse.
Efter at have været på dette nogle mdr, måtte vi kaste håndklædet i ringen. Der var INTET at leve for. ( vi sidder i hus)
Så alle betalinger til bank og kreditforeninger, samt til bil lån er nu stoppet og vi er blevet separeret.

Det er hårdt. Men skulle vi have mad på bordet var det den eneste mulighed.
Jeg har også en stor datter jeg betaler børnebidrag til, da hun bor hos hendes far og disse penge kunne jeg jo ikke betale da jeg ingen indtægt havde og alle min mands penge gik til budget kontoen .

Jeg havde det meget dårligt med det.. Og var jeg ikke stationær da de lod mit liv ramle, ja så blev jeg det.. ( og det har jeg speciallæge erklæring på )
Det har været hårdt for vores dreng at se en super sund frisk fuldtidsarbejdende mor - først gå ned med ptsd og angst ( PGA røveri) hernæst blive sparket til og sjoflet af kommunen, for bare at blive smidt ud af deres system som var jeg skrald.

Da beslutningen var truffet og ført ud i livet, var det faktisk en stor lettelse for nu har jeg atter penge at leve for. Endda flere end jeg har haft i de 2 år jeg har været syg...

Så for os var det løsningen...

Men set i bakspejlet er det altså en grotesk måde vi bliver behandlet på af landets kommuner, og de kan uden at blinke ødelægge folks liv for evigt, ingen drager dem til ansvar for ikke at følge loven...

Håber og ønsker du finder frem til det der vil lettet presset fra dig / jer.

Sidst redigeret af MLT; 31-07-2013 kl. 20:49. Årsag: stavefejl
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 22:40   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
MLT, du lyder til at være psykisk stærk trods alt og godt for det, for denne tid er ikke for svage sjæle og det har min muligvis været.

Nu efter 6-7 år er jeg ved at komme nogenlunde overens med mig selv, således at mine børn kan være hos mig med glæde og hvor svært skulle det så lige være kunne nogle sige.

Jeg var selv ude af sdp. og systemet i sig selv i 6 -7 år, det er noget l...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 23:05   #13
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Enteneller... Jeg tror det er hårdt for alle, uanset om det var før eller nu de må kæmpe mod systemet.

Jeg har bestemt haft meget angst over vores / mit valg, men skulle jeg redde den sidste rest af selvværd, så var det den vej jeg skulle gå.

Men vi er jo forskellige. Jeg er desværre ikke ud af en stor familie, så mine børn betyder alt for mig. Min angst i det daglige kæmper jeg gevaldigt med, men jeg går stadig ved psykolog og jeg finder god hjælp i diverse amerikanske og engelske angstgrupper på Facebook.

For mig var / blev det en fryd at se kommunen nu SKULLE give mig penge, nu SKAL de lave en plan, og nu KAN de ikke tvinge mig ud i aktivering med påskuddet om at de vil lukke mine sygedagpenge.. De kan ikke komme med en eneste trussel længere , og alt imens nyder jeg nu at have ro til min behandling. Jeg bliver aldrig rask, men jeg kan måske få en bedre livskvalitet... Samtidig ligger min klage i ankestyrelsen.

Om jeg er specielt psykisk stærk ved jeg ikke. Jeg er bare nået til det punkt, at de sidste der får mig ned med nakken - er kommunen.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 23:28   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af dalsgård Se meddelelser
Derfor skilsmisse må være løsningen. Jeg får kun en ulykkelig mand ud af det, hvis han skal bo i byen.
Vil din mand blive mindre ulykkelig over, at du går, så han bliver alene?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 23:42   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er et mega dilemma, man kan ikke tænke på eller involvere følelser når det sker eller efter flg..

Dog er det vigtigt at I er to om beslutningen, så du ikke står alene herom.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 31-07-2013 kl. 23:46.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 00:27   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal ikke tumle med det her alene..

Du er gift, og det er en fælles beslutning.. det er en proces man skal igennem.

Tal med din mand om dine tanker.

Der er jo også den mulighed at du har været under pres så længe at du har en begyndende depression, og derfor ser så sort på det.. og føler at du trækker andre med ned.

Alt det kan din mand måske meget bedre bedømme.. og hvis du holder af ham, bør du lade ham bestemme om han vil forlades.

Selvom I før har haft adskilt økonomi, så er det også normalt med fælles økonomi når man er gift, så det er bare en ny situation I skal omstille Jer på.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 00:41   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker også - kontanthjælp, det er jo nok en midlertidig løsning (selvom den kan være længerevarende), på sigt kommer der vel en udredning mht fleks eller førtidspension, såfremt du ingen arbejdsevne har, eller den er kraftigt nedsat......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 17:14   #18
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MLT Se meddelelser
For mig var / blev det en fryd at se kommunen nu SKULLE give mig penge, nu SKAL de lave en plan, og nu KAN de ikke tvinge mig ud i aktivering med påskuddet om at de vil lukke mine sygedagpenge.. De kan ikke komme med en eneste trussel længere , og alt imens nyder jeg nu at have ro til min behandling.
Jamen .. Hvad så med alle de penge i skylder til bank, kreditforening og for billån ?

Gælden vil jo ikke forsvinde bare fordi i har ladet jer separere, har stoppet alle afdrag - eller selvom du nu får penge fra kommunen ...

At stoppe alle afdrag kan kun ende med håbløs gæld i årevis fremover. Jeg er desværre bange for din "fryd" bliver kortvarig.


Jeg håber ikke dalsgård vælger samme handling, fremfor at lytte til gode og velmente råd fra andre deltagere i denne tråd
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 19:38   #19
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Nej selvfølgelig skal Dalsgård ikke lytte efter andre, hun skal udelukkende gøre hvad der er bedst for hende selv

Vi har haft advokat og bank med inde over da dette blev besluttet, og nej, med den ringe indtægt jeg står med fremover, vil de ikke kræve deres gæld indfriet... hverken hos mig eller min mand.

Mine børn ved at evt opsparede penge ligger til dem under hovedepuden såfremt jeg dør før tid... Og gælden siger de bare nej til.

Så jeg har faktisk ingen bekymringer pt- for første gang i 6 år. Udover jeg selvfølgelig gerne vil være rask, men det må tiden jo vise.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 20:21   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er vigtigt at vente med så stor en beslutning til du er mere ovenpå.
Dine tanker er farvet af den belastning du er udsat for nu.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opgiver... Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 10 21-04-2012 10:10
Kæmpe ønske.. hmm? thilde Spørgsmål ang fleksjob 4 31-03-2011 10:50
opgiver V_Brask Alt det andet 5 06-01-2011 03:26
DR TTV: Roskilde opgiver millionkrav mod frima ejet af Henriette Kjærs mand. TimeGuest Politik og Samfund 2 05-01-2011 03:43
Jobcentre opgiver førtidspensionister L.S. Politik og Samfund 5 12-11-2010 16:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension