K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2009, 22:14   #1
fallenten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
fallenten er ny på vejen
ledighedsydelse-hverken til at leve eller dø af

Jeg blev visiteret til flexjob i januar p.g.af depression og stress. Siden har jeg nærmest intet hørt fra jobcentret, selvom jeg var blevet lovet hjælp til jobsøgning. Jeg har selv søgt når jeg har haft overskud til det-men altså uden held. Min økonomi er derfor nu så "nedslidt" at jeg bliver nødt til at flytte fra min lejlighed med mine to børn.
Jeg overvejer at søge et job på normale vilkår. Jeg ved at det ikke i længden går, men det er også meget belastende,at skulle flytte og komme til at bo et sted med for lidt plads.(min søn har Tourette-det gør det absolut ikke nemmere) Nå, men nu til mit egentlige spørgsmål: Har jeg pligt til at oplyse om at jeg er visiteret til flexjob? altså udover en moralsk forpligtigelse.men jeg ser ikke rigtig andre muligheder.

fallenten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 22:37   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
uha du skal sige du er flex jobber for arbejdt skiveren skal jo have til en del af din løn hos kmmunen der er nok nogle der bedre kan for klare den del . men jeg vil bestent advare dig mod at tænke så kort sigte .for job i korte perioder kan jo ende med at du kommer på en bistand og så der jo endnu mindre penge jeg ved godt det kan være at få det til at løbe rundt har du evt. søgt boligsikring og er den blevt regulert bare heng på der er sikkert nogle der har noget at sige
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 22:57   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du skal tænke dig godt om for hvis du går ud på det ordinære markede og ikke kan klare det så kan du ikke blot komme tilbage i flekordningen igen , den tager de fra dig i det du bliver ansat på ordinær vilkår , det er ikke noget du bare kan lade hvile ....

Det vil sige at du skal igennem hele møllen igen og dokumentere varig nedsat arbejdsevne osv..

Kan du derimod klare at være på det ordinære marked ja så er der jo ikke noget til hindre for at du gør det ..

Du er ikke tvunget til at oplyse arbejdsgiver om noget når du søger ordinært job , for du bliver ansat på normale vilkår med ganske almindelig løn ...

Du skal derimod oplyse kommunen om det , og vil derefter miste din fleks bevilling ...

Jeg kender en som engang fik tilbudt drømme jobbet på normale vilkår og som var usikker på om det kunne gå eller ej , han fik lov at prøve det i 1 måned efter at have talt med kommunen (og fik naturligvis på skrift at det blot var for at prøve det ) og heldigvis for det efter 14 dage fandt han ud af at det slet slet ikke gik , havde han ikke haft den aftale med kommunen havde han mistet sin fleksbevillig ...

Hans arbejdsgiver vidste jo så godt at han var flekser det var han jo nød til at fortælle for at kunne forklare den måned ... Så laver man sådan en aftale så skal man fortælle det ....

Men kan kun sige til dig at du skal passe på , har du prøvet at søge deltids job hvor du oplyser arbejdsgiver hvor fantastisk du er og at de endda kan få dig med refusion ... ??

Du skriver at du kun kan klare at søge job i gode perioder , så lyder da ikke som om du vil kunne varetage et job ...
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2009, 23:21   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Forlang at få et fleksjobbevis, som vil gøre det meget nemmere for dig at søge job.

Og her kan du læse lidt om at søge hjælp til betaling af nogle udgifter:

Citat:
Enkeltudgifter

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse.

Sygebehandling m.v.

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal genoptræning: Hverken blå eller rød blok vil afskaffe buster Politik og Samfund 3 18-01-2011 11:46
HASTESAG! Kontanthjælpshullet: Hverken pension el. fleksjob hnb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 104 29-09-2010 09:50
leve af en mindre ydelse (27A eller Bolig sikring)førtidspension efter 2003 1970girl Det er da strengt ! 4 25-05-2010 09:36
Ledighedsydelse i kr pr. uge eller måned hope123 Spørgsmål ang fleksjob 17 20-05-2010 10:32
Kontanthjælp eller ledighedsydelse? zuza Nyt om loven 0 08-01-2008 00:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension