K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2016, 05:03   #1
camoka
optimist
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Alder: 62
Indlæg: 7
Styrke: 0
camoka er ny på vejen
Cool hvad nu

Jeg har fået tildelt FP med virkning fra 01.01.2017 Hvad sker der nu? er der noget papirarbejde som jeg skal lave eller hvad? Jeg har ikke styre på hvordan og hvorledes. Hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre så vil jeg være jer evig taknemlige.
camoka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 07:01   #2
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af camoka Se meddelelser
Jeg har fået tildelt FP med virkning fra 01.01.2017 Hvad sker der nu? er der noget papirarbejde som jeg skal lave eller hvad? Jeg har ikke styre på hvordan og hvorledes. Hvis der er nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre så vil jeg være jer evig taknemlige.
Du vil ret hurtigt få brev fra Udbetaling Danmark som har brug for oplysninger til beregning af din pension. Oplysningerne kan derefter gives på borger.dk og er egentligt ret nemt - der er en vejledning i brevet.

Du vil derefter ret hurtigt modtage din første pensionsmeddelelse. I mit tilfælde gik der under 2 uger fra jeg modtog det første brev fra Udbetaling Danmark og så 'kører' det bare derudaf med de månedlige udbetalinger

Du skal huske at give besked til Udbetaling Danmark hvis det sker ændringer i dine forhold da det ellers kan betyde en efterregning til næste år. Der vil altid, året efter, ske en beregning af om du/man har fået den rigtige pension.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 08:14   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Og du vil blive spurgt om du vil betale ind til SUPP ,som er en pensionsopsparing for os førtidspensionister. personligt har jeg sagt ja til denne opsparing, som giver os lidt ekstra i pension når vi bliver folkepensionister.

se nærmere her

https://www.pensionforalle.dk/uden-a...dspensionister

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 11:25   #4
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
det der SUPP har jeg aldrig hørt om før! det lyder da som en rigtig god ide
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 13:07   #5
camoka
optimist
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Alder: 62
Indlæg: 7
Styrke: 0
camoka er ny på vejen
tusind tak for hjælpen.

hej igen. jeg har betalt til efterløn siden ordningen er startet. Hvad sker der med den. skal det opsiges?
camoka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2016, 16:04   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som fp kan du det indbetalte efterlønsbidrag udbetalt efter gældende regler.

SUPP er er en førtidspensionists ATP ordning.

Men afvent brevet. Der skulle gerne være en masse info med.

Kan ikke se en datering på dette site, men i al fald vejledende. Formodes at være fra 2016.

http://www.foertidspensionist.dk/sider/VaerdAtVide.htm
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 12:23   #7
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Du kan også få invalidepension fra din pensionskasse i forbindelse med job. Det kan være månedlige udbetalinger og et engangsbeløb. Tjek www.pensionsinfo.dk og se dine pensioner. De månedlige udbetalinger vil blive modregnet i din pension men først over et vist beløb. https://www.borger.dk/pension-og-eft...dre-indtaegter
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension