K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2016, 11:41   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
...der er en mindste løn ligesom ved alle andre job.
Der er ikke en generel mindsteløn i Danmark, men i de enkelte overenskomster kan der være fastsat en.
Men der er næppe nogen overenskomst der forhandler på skånejob-området.
Men tag fat på fagforeningen som andre skriver !

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, gad vidst hvor mange førtidspensionister der mon er medlem af en fagforening.
Det er nu ikke usædvanligt.
Jeg betaler omkring 35 kr om måneden og kan melde mig til diverse undervisning mm ganske gratis.
Desuden er der tilknyttet 2 forsikringer og hjemtransport i hele Europa, hvis man bliver syg under rejse.
Og har man tænkt sig at skulle arbejde i skånejob er det da bestemt en god idé at melde sig i en fagforening hvis man vil have støtte til ordentlige arbejdsvilkår.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2016, 11:44   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, gad vidst hvor mange førtidspensionister der mon er medlem af en fagforening.
En del - når man stadig vil være på arbejdsmarkedet.

Men som nævnt ovenfor.
Du kan undgå job med løntilskud og få en helt normal aftale med din arbejdsgiver.

Men vær obs på, hvor meget du arbejder, når du er på fp og obs grænsen, hvor der sker fradrag i din fp.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 19:09   #13
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
jeg troede bare at der var nogle regler som der skulle overholdes ang løn osv når man var i skånejob. så man ikke blev udnyttet.

jeg ved ikke hvor mange som er i en fagforening men har bare hørt at de ikke vil have en som førtidspensionist ud over dem som har arbejdet alm også bliver det.

som enlig må man tjene op til ca 74000 kr før skat året, så rundt regnet er det ca 6000 kr om måneden før skat man skal så være opmærksom på sin boligydelse at den bliver mindre.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 21:39   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
jeg troede bare at der var nogle regler som der skulle overholdes ang løn osv når man var i skånejob. så man ikke blev udnyttet.

jeg ved ikke hvor mange som er i en fagforening men har bare hørt at de ikke vil have en som førtidspensionist ud over dem som har arbejdet alm også bliver det.

som enlig må man tjene op til ca 74000 kr før skat året, så rundt regnet er det ca 6000 kr om måneden før skat man skal så være opmærksom på sin boligydelse at den bliver mindre.
De 74000 er møntet på indkomst, så det kan i lige så høj grad være indtægt fra forsikringer man har tegnet, der kommer til løbende udbetaling.

Tjener man 6000,- hver måned som lønindtægt over længere tid, kan de vælge at se på om man er blevet i stand til at påtage sig et fleksjob istedet.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2016, 22:06   #15
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
ja det ved jeg at det også tæller med men nogle af os får ikke fra forsikringer osv.

nogle får alm timeløn på de få timer de arbejder ugen men sådan er det jo forskelligt.
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension