K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2018, 15:35   #101
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Krydser fingre
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2018, 09:19   #102
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Optagelser.

Hej alle

Alt hvad jeg kan finde herinde og Google mig til, så er det lovligt at optage samtaler man selv er med til.

Hvordan kan det så være at man ikke må på nogle jobcentre, er de hævet over loven ? Må de lave deres egne regler ?

Jeg venter i øvrigt stadig på svar fra pensions nævn, men vidste godt at de her bruger deres 3 md. Har fået navne på dem og ser ikke ud til de er inhabile.

God Lørdag til alle .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2018, 10:26   #103
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Hej alle

Alt hvad jeg kan finde herinde og Google mig til, så er det lovligt at optage samtaler man selv er med til.

Hvordan kan det så være at man ikke må på nogle jobcentre, er de hævet over loven ? Må de lave deres egne regler ?
Ja, det kan man sådan set godt sige.

Det er noget med, at en ombudsmand (eller noget i den stil) har slået fast, at kommunerne må sætte rammerne for deres møder, og dermed altså bestemme, om der må optages.

Derfor er min anbefaling, at man lader være med, at spørge kommunen, om man må optage. Og henholder sig til straffeloven, iflg. hvilken det er lovligt, at optage fra møder man selv deltager i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2018, 10:27   #104
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...bsager/05-578/

"Efter ombudsmandens opfattelse er der ikke noget til hinder for at en myndighed accepterer at en borger optager møder mellem borgeren og myndigheden.

Med udgangspunkt i princippet om at offentlige myndigheder selv sætter rammerne for de møder som myndigheden holder, udtalte ombudsmanden imidlertid at en borger ikke har krav på at optage sine møder med forvaltningen. Eventuelle begrænsninger i borgerens mulighed for at optage et møde skal fastsættes på et sagligt grundlag.

Der kan dog være situationer hvor det under hensyn til f.eks. borgerens personlige forhold vil være bedst stemmende med god forvaltningsskik at lade borgeren optage samtaler med myndigheden. Der kan f.eks. være tale om at borgeren på grund af personlige forhold ikke i tilstrækkeligt omfang vil kunne forstå eller fastholde sagsgangen eller sagens indhold uden mulighed for at afholde og optage samtaler med myndigheden. Der bør ved afslag på at lade en borger foretage lydoptagelser foretages en konkret vurdering i forhold til borgerens personlige forhold."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2018, 16:30   #105
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar i to :-) .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2018, 14:26   #106
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hej igen.

Venter stadig på pensionsnævn.

Jeg mener de har 3 md. fra indstilling fra Rehab. team til jeg skal have svar.

Pensionsnævn mener når de har taget afgørelse må der gå 3 md. Hvem har ret ? Jeg sætter deres sidste var ind under her.

Hej Anita
Jeg valgte ikke at sende lovstof med ifm. mit svar idet det ofte er tung læsestof.
Det står i Pensionslovens paragraf 21, stk. 1.
Uddrag fra Pensionsloven:
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens
overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf § 17, stk. 2, 3. pkt., og § 18.

Ovenstående betyder at en sag først overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når kommunen
træffer afgørelse om at rejse sag om førtidspension.

Håber at det er svar på dit spørgsmål.

Kan se jeg nok skal sætte tidl. svar ind også det kommer her :

Kære Anita
Borgmesteren har bedt mig om at svare på den klage du har sendt vedr. langsommelig sagsbehandling i forbindelse med
indstilling til førtidspension.
Tønder Kommune overholder de gældende regler omkring sagsbehandlingsprocessen, når et enigt rehabteam vurderer at en borgers
sag indstilles til førtidspension.
Din sag var på Rehabmøde den 1.2.2018 og er efterfølgende sendt til pensionsteamet.
Pensionsteamet afholder møde den 26. april 2018, hvor det afgøres, om du kan tilkendes førtidspension.
Forud for mødet den 26. april har pensionsteamet taget stilling til, om du kan indstilles til førtidspension/ om der kan rejses sag om
førtidspension. Når vi har taget stilling til det, vil du modtage en afgørelse, hvis der kan rejses sag om førtidspension. Af denne afgørelse
fremgår det også, at du har mulighed for at møde pensionsteamet, hvis du ønsker det.
Efter at der er taget stilling til, om der kan rejses sag om førtidspension, har kommunen 3 måneder til at træffe den endegyldige afgørelse
jf. loven, men praksis i Tønder Kommune er, at det sker indenfor 14 dage, hvilket for dit vedkommende vil betyde, at hvis du tilkendes
førtidspension, vil det allerede være fra den 1. maj 2018. Dette er faktisk dobbelt så hurtigt end loven foreskriver.

Er du stadig i tvivl om proceduren er du velkommen til at kontakte mig.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2018, 15:11   #107
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er korrekt at de tre måneder gælder fra at pensionsnævnet rejser sagen, ikke fra rehabiliterings teamet har lavet deres indstilling

Du skulle gerne have modtaget et brev med fra hvilken dato pensionssagen er rejst
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2018, 16:36   #108
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Gisne. Det svar er jeg da godt nok noget overrasket over.

Men ok. Tak for svar.

Jeg har ikke fået andet end det du kan se.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2018, 16:42   #109
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har du ikke fået et brev evt. I eboks om at du kan møde pensionsnævnet, i dt brev burde daroen der regnes fra også stå
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2018, 17:25   #110
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
§ 21. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse senest 3 måneder efter tidspunktet for sagens
overgang til behandling efter reglerne om førtidspension, jf § 17, stk. 2, 3. pkt., og § 18.


I tilfælde, hvor kommunen vælger IKKE at rejse en pensionssag, får borgeren umiddelbart besked om beslutningen.

Derfor er det relevant, at de 3 måneder først tæller fra det tidspunkt, hvor kommunen rejser pensionssagen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension